4 jarige Palomino Ivanhoo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueLee

4 jarige Palomino Ivanhoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 18:33

na lang twijfelen heb ik dan toch maar besloten een topic te openen over mij en Ivanhoo.

Ivanhoo is een 4 bijna 5 jarige kruising New Forest. Zijn moeder is een dochter van Brummershoeve denny danny en zijn vader is helaas onbekend.

We zijn vorig jaar juli rustig begonnen met het inrijden en dit gaf eigenlijk heel weinig problemen. het is echt een goedzak, maar heeft soms wel een behoorlijk eigen willetje! Nu is hij ook een beetje bezig met puberen en pakt hij regelmatig het bit vast.
De fout die ik dan vaak maak is dat ik het gevecht aanga en dat we nergens komen en alleen maar heel hard gaan.

Ikzelf rijd al 15 jaar, waarvan 14 jaar op maneges. En mijn houding is dan ook niet om van naar huis te schrijven ;) Gelukkig weet ik dit ook van mezelf haha!

mijn eigen puntjes:

- rechterop zitten, schouders naar achteren en meer op mijn kont zitten.
- tenen naar binnen!! (al 15 jaar mijn probleem)
- polsen niet knikken.
- voor me uit kijken.
- onderbenen verder naar achteren leggen.

Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een jong paard alles moet leren en ik moet zeggen dat ik het best moeilijk vind! Aan de andere kant is het wel heel leuk om te zien hoe ver we nu al gekomen zijn! Heb gelukkig ook een goede instructrice die me heel goed helpt en ALLES ziet ;)

Ik zou zeggen dat we nu op B niveau zitten. Hij moet echt nog leren zijn achterhand eronder te zetten, want hij loopt nu nog teveel op de voorhand (zie je ook op de foto's). En hij mag soms iets meer loslaten aan de voorkant, maar zoals ik al zei; hij probeert momenteel van alles uit!

Hij is nu ongeveer 1.52 groot en ikzelf ben 1.76. Ik zou ook graag willen weten hoe jullie vinden dat dit staat? Ik vind het zelf namelijk niet heel erg storend en hij lijkt er ook geen moeite mee te hebben.
Ik wil ook wedstrijden gaan starten in de toekomst, ben wel benieuwd of jury's hier commentaar op hebben?

Ik heb geen foto's van het losrijden helaas.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
even briesen.. moet kunnen!

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
mooi koppie, volgens mij waren we het hier alleen niet zo eens met welke kant we opgingen!

7.
Afbeelding
echt een leuke foto, jammer dat ik zo voorover zit en geld zoek...

8.
Afbeelding
galopje, waar ik al heel blij mee ben! voorheen was het alleen maar racen ;)

9.
Afbeelding
aan de lange teugel... daarna uit gaan stappen.

10.
Afbeelding
en samen met grote vriend simmie brokken eten :D

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!

groetjes!

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:55

het lijkt of je beugels wel wat langer mogen als ik zo kijk naar foto 6,
je lijkt ook wat achter in het zadel te zitten hierdoor val je voorover.

voor het mooie zou ik zeggen dat je iets te groot ben, maar ik denk wel dat het kan *D

succes verder

Anoniem

Re: 4 jarige Palomino Ivanhoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:01

Ik vind dat je qua maat prima op je paardje past :j Houd er ook rekening mee dat hij alleen maar breder wordt naarmate hij verder komt in de training, dan lijkt hij ook nog wat groter en past het nog mooier dan nu.
Als je B wil gaan starten is vooral je houding iets om aan te werken, dat stoort op de foto's het meest. Gelukkig besef je dat zelf ook, dat is de eerste stap om het op te lossen :) Naast de dingen die je zelf noemt valt me ook op dat je in galop (en in draf kan ik het niet echt zien) wat te ver achterin je zadel gaat zitten. Probeer op het diepste punt te blijven.
Pas je wel lekker in je zadel? Achter je kont moet je nog een vlakke hand op de lepel van het zadel kunnen leggen :)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 19:06

@blijheid:

het zadel is niet van mij, maar van iemand bij mij op stal. Ik heb zelf wel een dressuurzadel, maar dat is helemaal bagger en ligt voor hem ook niet prettig! deze ligt voor hem wel fijn maar is voor mij niet helemaal goed.

ben aan het sparen voor een zadel op maat, maar voorlopig is het even behelpen ;)

haha mijn houding is nu inderdaad het grote verbeterpunt.. een hele lange tijd ook een beetje laten versloffen, omdat we drukker waren met het corrigeren van ivanhoo! maar ben hard aan het oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:07

@QueLee: Ah, op die manier :)
Ik denk dat je houding ook in één keer een sprong vooruit maakt als je in een zadel zit dat voor jou ook fijn is :j
Succes met sparen :)

tezza15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:08

Vooruit kijken , en je beugels mogen wel een gaatje langer , en goed rechtop zitten je schouders mogen wel wat naar achter en je kin wat omhoog ! het is een leuk beestje en qua maat kan het nog prima ! Succes !

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:10

Hey daar is mooie Ivy! Nou kel ik heb even goed gekeken met mijn kritische blik...haha nee hoor. Tja die tenen dat kunnen we wel opnemen op een bandje en blijven afspelen dat je ze naar binnen moet draaien maar het wil er maar niet in blijven eh :P
Ivy loopt lekker en is al een stuk vooruit gegaan vond ik.
Ik den kdat als jij eerst je houding verbeterd dat Ivy ook al een stuk beter gaat lopen. Want jij leunt naar voren...ivy loopt op de voorhand... actie-reactie.
Gaat helemaal goed komen!!
Liefs, Joyce

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:17

bedankt voor de reacties allemaal!

@sissi87: nopjes? er zitten hele kleine tandjes met ronde puntjes in.. heb even gekeken hoe dat voelt als ik er heel hard op druk haha en ze zijn zo kort dat ze niet eens door mijn haar heenkomen en ik ze dus niet voel ;) had er eigenlijk nog helemaal niet aangedacht wat jij zei! wel een punt idd :D ervaring mee? :P

@peterina: ik heb ze ook nog niet vaak gezien! trouwens volgens mij heb ik jouw nooit meer bedankt voor je reactie op mijn vraag over 'bend'or' (?) spots! bij deze dus ;)

meer tips/opmerkingen zijn nog steeds welkom!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:21

ik vind je niet te groot voor je pony hoor!
en toen je zei dat hij erg op de voorhand liep had ik wel erger verwacht, vind het zelf best meevallen!
aan je houding valt nog wat te sleutelen maar ik vind het er voor de rest mooi uitzien.
die palomino kleur vind ik zo mooj :o

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:16

Haha, durf amper commentaar te geven op iemand die al 15 jaar paardrijd, al hoeft dat niet meteen wat te zeggen.

Heb eigenlijk weinig te zeggen, ziet er goed uit!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:13

ziet er leuk uit. Ik vind foto 4 echt een heel lekker beeld geven. Alleen die onderbenen misschien wat naar achteren leggen. Verder
vind ik het er echt leuk uit zien, en Ivavhoo
is een mooierd. :~

Iv_Oebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:15

Hey dat is toevallig ik heet ook Kelly en mijn paardje heet Ivanhoe haha 8-)

Ik vind dat je wel wat 'trotser' mag gaan zitten en qua lengte vind ik het ook wel kunnen hoor! Zoals hierboven al is gezegt als jullie lekker zo door blijven trainen wordt hij ook wat breder en dat toont het al snel wat groter en staat het nog beter als nu!

Succes samen jullie zijn een leuk duo ;)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:31

@ladykelly: haha wat grappig! maar 1 letter verschil ;)

ik mag idd wel wat trotser gaan zitten.. maja ze koppie is ook zo mooi :P haha
bedankt voor je leuke opmerking!

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:33

wat een super mooi beestje! echt super!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:41

Geweldig leuk dier zeg :9 . Echt een knapperd. Vind je een mooie combi vormen, past prima!

Let wel op je handen en schouders. Lekker rechtop houden! Goed ontspannen in de polsen en je been eraan. Veel voltes en (schijn) overgangen om de achterhand eronder te krijgen.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:56

@prinslover: bedankt! ik ben ook nog steeds hevig verliefd haha ;)

trouwens jouw paard mag er ook best wezen! ge-wel-dig mooi beest!!!! :9

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:09

schouders naar achter en vooruit kijken ipv naar de grond.

verder ziet het er goed uit.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:17

Ik en mijn pony zijn precies even groot als jullie, weet ik ook meteen hoe dat staat :)

Ik vind het een erg leuke pony, maar zie hem wel op praktisch elke foto achter de loodlijn lopen. Zo kan hij eigenlijk niet anders dan op de voorhand lopen. Ik zou hem van achter naar voren rijden, door correct rechtgericht en actief rijden, veel overgangen en figuren, moet hij zelf goed over de rug gaan lopen.

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:47

Hele mooie pony!
Het ziet er erg leuk uit probeer wel goed vanaf achtere te rijden.

Is hij te koop? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:55

Ik vind het er een beetje... ik weet niet, gespannen uit zien. Als ik jou was zou ik eerst naar de ontspanning toe gaan werken, teugels wat minder strak (het lijkt alsof je hem echt in de houding trekt namelijk) en maar gewoon even kijken hoe het gaat ;)

Romy199

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:31

Ziet er goed uit , netjes. Probeer er een beetje op te letten dat je je schouders recht houd. Nog veel plezier.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 00:12

@taat: nee hij is niet te koop! haha ben zelf nog veelste blij met hem ;)

@emmaa_ : ik heb nog eens goed gekeken.. en op sommige foto's ziet het er idd zo uit!! :o maar is zeker niet het geval! we zijn nu juist echt bezig om hem op eigen benen te laten lopen en niet op mijn hand, en dat vind die best moeilijk (mijn eigen fout geweest) ;) Sowieso als ik teveel spanning aanneem gaat hij alleen maar rennen haha dus hij straft me gelijk hard af :D

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:56

Wat een onwijze gave pony heb jij zeg!! Ik weet dat HAW hier niet voor bedoelt is, maar ik vind het echt een prachtdier!!

Je rijdt hem fijn, ik vind het geen storend beeld hoor!
Let alleen wel op je rug, je maakt je rug vaak bol, dit kan op den duur problemen veroorzaken in zowel je eigen lichaam als in het lichaam van je paard (omdat je toch minder flexibel op zijn bewegingen kan reageren, je kan namelijk je bekken niet kantelen als je je rug zo bol hebt) en dat zou erg zonde zijn!

Veel succes met je knappe dier! +:)+

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:47

netjes hoor :D een super mooie pony trouwens!

probeer wat trotser te zitten, je kijkt naar beneden. als je wat meer over je pony zijn/haar oren heen kijkt dan ga je automatisch rechter zitten

succes:D

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 14:21

thnx voor de complimentjes :D

ik ga vanavond weer rijden en ga er echt op letten dat ik rechtzit haha ;)
verder nog iemand tips? over het naarbinnen houden van je tenen bijvoorbeeld? want dat is al 15 jaar mijn probleem haha _O-