Daardoor goed herkenbaar.Buiten onze dressuurcarriere hebben we ook wat springwedstrijdjes gesprongen en af en toe een oefencross meegepikt. Hier zijn we sinds een kleine maand mee gestopt. Behalve dat Kim me regelmatig liet zitten in t parcours en de cross, heeft ze ook sinds de laatste tijd regelmatig overvulde benen na zulke wedstrijden. Dus in het kader van ouderdom gaan we ons nog lekker even op dressuurrijden en bosritjes storten

We rijden sinds eind april in het L2. We hebben inmiddels een 15 proeven gereden gok ik zo, en we staan inmiddels op 8 wp.
Thuis trainen we inmiddels op M1 / M2 niveau. De bedoeling is dan ook om deze winter in het M1 aan de slag te gaan. Zien we wel weer waar dat schip strand.
Aandachts punten voor mezelf:
* Mn rechterhand is ontzettend streng. Ik weet van mezelf dat ik rechts erger vasthoudt dan links, maar dat het zo ontzettend erg was had ik niet door. Mn instructeur bleef er wel op hameren dus het is nu maar goed dat ik het zelf heb gezien. Moet zeggen dat ik er nu een stuk meer mee bezig ben.
* Mn tenen draaien regelmatig wat te ver naar buiten, dit is iets wat me eerder nog niet opgevallen was. Dus daar ga ik zeker ook aan denken.
* Ik moet mijn schouders wat meer los laten, en vóór me kijken en lachen tijdens de proef

Aandachtspunten voor het paard:
* Neus voor de loodlijn of in elk geval erop te houden. Ze kruipt er graag achter en ik moet zeggen dat t al een stuk verbeterd is, maar nog meer moet. Vooral in t achterwaarts wil ze nogal te diep en te ver achter de loodlijn duiken
* Misschien nog net iets hoger in de aanleuning * met het oog op de M* maar daarover hoor ik graag jullie mening.
* Proberen meer de achterhand te begrenzen die geregeld door mn binnenbeen heen valt.
* En vierkant halthouden
Dat moet in t M eik ook wel vort.We waren deze wedstrijd overigens de 1e proef 2e met 184, en de 2e proef 7e met 177.