Kymberly @ Work L2 dressuur wedstrijd @ Herpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Kymberly @ Work L2 dressuur wedstrijd @ Herpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 15:56

Kymberly is een 17 jarige Dreamstreet x Wolfgang merrie. Mét een ontzettend kort staartje ;) Daardoor goed herkenbaar.
Buiten onze dressuurcarriere hebben we ook wat springwedstrijdjes gesprongen en af en toe een oefencross meegepikt. Hier zijn we sinds een kleine maand mee gestopt. Behalve dat Kim me regelmatig liet zitten in t parcours en de cross, heeft ze ook sinds de laatste tijd regelmatig overvulde benen na zulke wedstrijden. Dus in het kader van ouderdom gaan we ons nog lekker even op dressuurrijden en bosritjes storten :)

We rijden sinds eind april in het L2. We hebben inmiddels een 15 proeven gereden gok ik zo, en we staan inmiddels op 8 wp.
Thuis trainen we inmiddels op M1 / M2 niveau. De bedoeling is dan ook om deze winter in het M1 aan de slag te gaan. Zien we wel weer waar dat schip strand.

Aandachts punten voor mezelf:
* Mn rechterhand is ontzettend streng. Ik weet van mezelf dat ik rechts erger vasthoudt dan links, maar dat het zo ontzettend erg was had ik niet door. Mn instructeur bleef er wel op hameren dus het is nu maar goed dat ik het zelf heb gezien. Moet zeggen dat ik er nu een stuk meer mee bezig ben.
* Mn tenen draaien regelmatig wat te ver naar buiten, dit is iets wat me eerder nog niet opgevallen was. Dus daar ga ik zeker ook aan denken.
* Ik moet mijn schouders wat meer los laten, en vóór me kijken en lachen tijdens de proef :)

Aandachtspunten voor het paard:
* Neus voor de loodlijn of in elk geval erop te houden. Ze kruipt er graag achter en ik moet zeggen dat t al een stuk verbeterd is, maar nog meer moet. Vooral in t achterwaarts wil ze nogal te diep en te ver achter de loodlijn duiken
* Misschien nog net iets hoger in de aanleuning * met het oog op de M* maar daarover hoor ik graag jullie mening.
* Proberen meer de achterhand te begrenzen die geregeld door mn binnenbeen heen valt.
* En vierkant halthouden ;) Dat moet in t M eik ook wel vort.

We waren deze wedstrijd overigens de 1e proef 2e met 184, en de 2e proef 7e met 177.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DL_

Re: Kymberly @ Work L2 dressuur wedstrijd @ Herpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:59

Ziet er goed uit Ang!
Tis nét echt zo!
Ze mag voor het M inderdaad wat opener van voor, ik denk niet zo zeer hoger.. Als ze nog hoger in oprichting moet denk ik dat ze het van achter niet meer bij kan werken. Als ze wat opener wordt van voor oogt het denk ik al veel meer M-proof.

Komt goed met jullie!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 16:01

Hoezo kan ze het dan van achter niet meer bijwerken?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:09

Ik ben bang dat ze dan haar rug weg gaat drukken omdat nóg hoger wel erg veel kracht van achteruit kost. Bovendien is het ook niet echt nodig om 'r nog hoger in te stellen. Nu is ze behoorlijk sterk door het crossen en springen, maar ik denk dat dat wel andere spiergroepen zijn als die ze tijdens de oprichting gaat gebruiken (lijkt mij). Als ze wat opener is van voor lijkt ze ook al wat hoger ingesteld te zijn.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:29

Ziet er netjes uit. Ik vind dat ze qua oprichting heel netjes loopt en zou daar niet veel aan gaan veranderen.
Voor mijn gevoel (en ik kan er naast zitten hoor!) zou je soms nog iets meer achterover mogen gaan zitten, tegelijkertijd bij blijven drijven en dan je paard als het ware meenemen, zodat ze er wat meer "in klimt".
Voor de rest niets veranderen en zo doorgaan!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:03

Ziet er goed uit hoor :j

In het eggie ziet het er zelfs beter uit vind ik !
Mits freule Kim er ook daadwerkelijk zin in heeft :D

Volgensmij is ze net als Sjaan, een proef loopt ze prima de ander (of dit nu de eerste of tweede proef is maakt niet uit) komt ze minder uit de verf.

Omdat het HAW is : handen ietsje meer bij elkaar wellicht :)

tezza15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:05

Ziet er zeker goed uit ,!
probeer wel je goed je hakken uit te drukken maar dat lijkt net zo op de fotos ,

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 17:09

CM: we hebben idd wat concentratie problemen en zijn nooit echt mooi constant.

Franka: dank je wel voor de tip. Ik ga het na Kim dr vakantie zeker proberen mee te nemen in de training en de wedstrijden.

Mn hakken zal ik ook eens aan denken.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:07

Wat een leuke foto's weer! Ziet er fijn uit, zoals je haar rijdt. Op de 5e foto zit wel een verbeterpuntje aan jouw houding; probeer voor je uit te blijven kijken. Ik weet dat dit nog maar af en toe voorkomt :D

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:29

Je tenen zou je meer naar binnen kunnen draaien en goed rechtop blijven zitten met het hals strekken, maar het ziet er fijn en ontspannen uit. :)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:55

Ziet er fijn uit Angela! Op sommige foto's zou je inderdaad iets mooier rechtop mogen zitten, maar dat kunnen ook momentopnames zijn. Verder denk ik dat je zelf al wel een goed beeld hebt over de verbeterpunten! Alvast succes in het M!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:56

Ziet er goed uit! Mooie combinatie.

Valt me alleen wel op dat ze op elke foto met haar staart zwiept, weet natuurlijk niet waar het door komt, maar het viel me op ;)

Verder idd voor je kijken ;)

SamDoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:02

Leuke combinatie!
Veel succes met je wedstrijden:)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:16

Basic_ schreef:
Ziet er goed uit! Mooie combinatie.

Valt me alleen wel op dat ze op elke foto met haar staart zwiept, weet natuurlijk niet waar het door komt, maar het viel me op ;)

Verder idd voor je kijken ;)

Ze heeft natuurlijk een heel kort staartje, dus zeker in de tijd van de vliegen (nu dus) is ze daarmee erg actief. Beetje fantoompijn denk ik ;)
Verder bouwt ze soms nog wel eens wat spanning op, en dat komt er ook uit door t kwispelen. Dus het is hier eigenlijk door 2 dingen waardoor ze dat doet.

Verder iedereen bedankt voor de reacties!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:36

Ziet er goed uit. Krijg alleen het idee dat je heel veel spannig in je schouders hebt (zo lijkt het op de foto's) denk als je die iets meer ontspant het je houding ten goede komt en die rechter hand vanzelf ook al iets minder streng word.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:43

hihi even wennen, kim als dressuur paard.
Ik herken wel veel van haar manier van lopen tijdens de trainingen. (al gaat ze hier wat minder hard zo te zien)
Ik denk dat jij inderdaad wat meer ontspanning in je lijf moet zien te krijgen (hoe herkenbaar) vooral je lijf langer maken van hoofd zot hak en niet alleen je schouders optillen.
Bij mij resulteert dit altijd in een paard wat ik er makkelijk "aan en uit" kan rijden.
Je kunt het wel want er staan ook plaatjes tussen waar je er echt netjes op zit.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:58

vind het er goed uitzien!!

alleen nog een beetje letten op je hoofd kijkt hier op de foto's nogal veel naar beneden en het hoofd van je paard

recht tusen zijn oren kijken hoor