Grietha dressuur thuis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyanniee

Grietha dressuur thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 15:54

Hallo allemaal,

Hier heb ik wat foto's van mij op mijn 9-jarige haflingermerrie Grietha. We waren hier gewoon lekker thuis aan het rijden en mijn zusje heeft wat foto's gemaakt. Met Grietha rijd ik recreatief. Ik rijd geen wedstrijden m.u.v. wat onderlinge wedstrijden. Ik train haar ongeveer op L niveau, omdat we ook de onderdelen uit L proefjes doen. Waar we tegen aan lopen is de aanleuning. Grietha is erg onrustig in de aanleuning en drukt snel haar neus eruit. We hebben haar al sinds dat ze 3,5 jaar is. Ze is bij ons ook ingereden. Pas sinds een jaar of 3/4 word er wat meer van haar gevraagd. Eerst kon ze gewoon lekker lopen, stap, draf en galop. Verder is voor mijzelf een aandachtspunt mijn buitenhand, soms zet ik hem erg ver naar voren. Verder mijn benen. Ik draai mijn tenen soms wel heel erg ver naar buiten, maar mogelijk doe ik dit ook automatisch, om pijn in mijn knieen te voorkomen (heb ik heel erg snel last van). Soms trek ik mijn hakken ook nog op.

Verdere info over grietha:
Grietha van de hogeweg
v: winner van de wortel
m: Dina van de hogeweg
Mv: stein van den hemel

geb: 13 mei 1999

Graag tips
Groetjes tyanne

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tyanniee op 02-08-09 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Re: Grietha dressuur thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:57

de laatste 5 foto`zijn allemaal hetzelfde

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:58

De laatste 5 foto´s zijn het zelfde of ben ik gek :=

Maar verder:
Ziet het er zeker ontspannen uit :j en toch zal je moeten oefen om je tenen naar voren te laten wijzen want volgens mij is dit ook niet goed voor je knieën.. en je hangt lichtelijk naar achter (schouders heupen en hakken op 1 lijn ;) )

EDIT: Zie net dat je de laatste foto's hebt veranderd, en op latere foto's loopt je pony iets te diep en vind ik het beeld een stuk minder fijn :=
Laatst bijgewerkt door Renee op 02-08-09 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyanniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 15:59

Lynn_Nikita schreef:
de laatste 5 foto`zijn allemaal hetzelfde

Ja sorry was even wat fout gegaan is inmiddels aangepast;)

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:34

ziet er erg leuk uit ;) alleen je tenen steken iets naar buiten...

Tyanniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 19:53

houvanponies schreef:
De laatste 5 foto´s zijn het zelfde of ben ik gek :=

Maar verder:
Ziet het er zeker ontspannen uit :j en toch zal je moeten oefen om je tenen naar voren te laten wijzen want volgens mij is dit ook niet goed voor je knieën.. en je hangt lichtelijk naar achter (schouders heupen en hakken op 1 lijn ;) )

EDIT: Zie net dat je de laatste foto's hebt veranderd, en op latere foto's loopt je pony iets te diep en vind ik het beeld een stuk minder fijn :=

Ja ik weet dat ze dat ook doet is heel lastig.. af en toe heeft ze momenten dat ze zo diep duikt daar kan k weinig aan doen ze komt er ook vrijwel meteen weer uit hoor. Dit is net toevallig een foto waar ze dat doet..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:28

Het ziet er netjes uit. Je hebt een leuk paard onder je kont!
Soms mag ze wat actiever aan de achterkant. Dan komt dat neusje er ook wat meer uit, want nu loopt ze soms wat te diep.

Amber_Touchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:34

Ziet er netjes uit!
Als je wat meer actief van achteren gata rijden dan denk ik dat de aanleuning ook beter wordt! En daarnaast zou je veel overgangen kunnen rijden!

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:16

tenen wat naar binnen.

verder ziet het er goed en lekker ontspannen uit.