hooi mijn pony is nu 5 jaar, 1.45 en ik ben 13 en ik heb hem nu een half jaar, z`n vorige eigenaar is begonnen met springen. en dat ging heel goed (hij kan ook super springen)(nog wel groen met springe) springt los 1.30 alleen als ik er op spring dan spring hij er heel sloom overheen, hij spring haast niet eens! en als ik bijv achter een andere pony aan ga, dan gaat hij knoerdhard over de hindernis heen,! mijn instructrise zei , dat hij waarschijnlijk heel veel moeite heeft om te springen met een ruiter op z`n rug! dat hij het moeilijk vind om de balans tevinden, hebben julile tips? en dat ik heel duidelijk in de hulpen moest zijn met springe en hoe ik het moet aanpakken?
Koper
Geplaatst: 02-08-09 14:49
Ben je meteen met 'm gaan springen? Als ik jou was zou ik eerst balkjes met 'm gaan lopen, en daarna cavaletti. Onder begeleiding van een goede instructeur. Het is voor zo'n jong paard behoorlijk inspannend om met een ruiter op z'n rug te springen.
Gewoon langzaam opbouwen, indd.. voor jou zelf zit 't ook niet lekker als hij er hard overheen springt/rent.. En ervoor zorgen dat je tegelijk met de sprong goed zit, en hem 't werk verder laten doen?!
nee tuurlij kben ik niet meteen met hem gaan springen. balkes lopen doet hij keurig maar als het dan een sprongetje begint te worden ! dan loopt hij er gewoon doorheen, maar dat vind ik raar want dat doet hi jniet als hij achter een paard aan gaat en ook niet als hij los springt.