Phaedra (v. indoctro) na jaar in training + babysprongetjes.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Phaedra (v. indoctro) na jaar in training + babysprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 11:12

Phaedra is 6 jaar, ze is vorig jaar ingereden vlak voordat wij haar hebben gekocht. Ik heb er dit jaar echt héél weinig mee gedaan vanwege eindexamen, ze heeft dus practisch stil gestaan. Nu ben ik sinds een week samen met nog een ander meisje(Rosanne) haar aan het trainen. Dit zou eerst voor de verkoop zijn maar we hebben besloten Phaedra nog te houden voor zolang het goed gaat.

Ik heb altijd haflingers gehad en nooit op een niveau gereden, en Phaedra dus ook niet.
Ik heb nog wel af en toe dat ik echt totaal door het zadel geschaked wordt, omdat we dan gewoon een miscommunicatie hebben, maar ook dat gaat echt al stukken beter.
Ze is echt nog een groentje, als we willen stappen heeft ze nog erg de neiging om ineens in stap te ploffen.
Met springen is het ook nog even ontdekken. Ik heb één keer met haar gesprongen bij de vorige eigenaar. Vandaar dat het er soms wat gek uitziet :)
Soms gaat mijn hand echt richting mijn knie, maar ik pak haar niet vast.

Feetje is deze week echt al enorm vooruit gesprongen. De galop gaat echt al enorm goed, alleen loopt ze nog een beetje weg naar buiten.
Ik ben nogal zacht in de handjes en ik moet dus wat meer buitenteugel aanhouden in de hoeken etc.
Halverwege het rijden is Rosanne me komen helpen en toen merkte ik meteen dat het véél beter ging (Ik had het idee dat het daarvoor ook al erg goed
ging hoor ;) ).
Feetje is echt een geweldig paard, ze is heel braaf en heel leergierig.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
En nog wat springfoto's

12
Afbeelding
13
Afbeelding
14
Afbeelding

thanks Jorien, voor 'de foto's

puckypuk

Re: Phaedra (v. indoctro) na jaar in training + babysprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:47

Leuk paardje om te zien
Ze lijkt alleen wel wat op de voorhand te lopen.

Maar..... Asl ze pas een week weer in het werk zit, zou je dan al wel gaan springen? Je overwerkt een paard dat wil al snel.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:30

heel mooi paard, je hebt haar mooi aan het lopen. Ziet er goed uit ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:13

Leuk koppie heeft je paardje zeg!
Ik vind haar af en toe ook wat op de voorhand lopen. Probeer veel te schakelen, en vanuit achter naar voor te rijden :)

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:44

je moet je schouders naar achteren doen en je hakken iets meer uitdrukken maar leuk beestje hoor

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:18

wat een mooi paardje! :D ze loopt inderdaad wat op de voorhand, maargoed ze heeft het laatste jaar dan ook niet veel gedaan dus wat verwacht je dan ;)

volgens mij vind ze springen wel heel leuk! ze 'springt' tenminste.. die van mij waggelt meer over zulke sprongetjes heen haha! }:0

waar ik je wel een compliment voor wil geven is je handen. je lijkt daar heel rustig en vriendelijk in te zijn! meestal als mensen een paard weer oppakken gaan ze zitten trekken en doen want dan moet het paard INEENS weer in de krul.. maar jij geeft haar goed de ruimte om op eigen benen te lopen! +:)+ top!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:40

@Puckypuck; ik denk dat de overbelasting héél erg meevalt. Ze heeft gewoon buitengelopen en ik heb haar gelongeerd en af en toe een buitenrit gemaakt. Bovendien heb ik haar nu helemaal niet in een zware training ofzo, en we hebben een aantal van dit soort babysprongetjes gemaakt. Als ze niet meer zou kunnen, zou ze het niet doen. Bovendien heeft ze deze week al 3x een dag rust gehad en 2x buiten gereden, kortom, ze heeft het niet zo zwaar :)

@Quelee; leuk om dat te horen, ik ben nogal bang om haar te hard aan te pakken in haar mondje. Maar ik moet nu wel weer even leren contact te houden met de mond in de hoeken enzo :)

chyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:13

zoo ik kom 'per ongeluk' langs.. haha en dacht die ken ik :)*
ik vond al dat het goed ging! maar ik heb je dan ook zien rijden :) zitten echt paar mooie foto'tjes tussen!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:14

OOh wat een kei leuk paardje! :):)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:05

nynke1995 schreef:
je moet je schouders naar achteren doen en je hakken iets meer uitdrukken maar leuk beestje hoor

Ik had het ook al gezien;)
En soms een knikje in de ellebogen niet vergeten :D ;)

Veel succes verder ;)

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:18

Mooi paard! Ze ziet er wel pittig uit :+
Probeer je handen wat hoger te houden.

troop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:43

leuke foto's

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:07

Het springen ziet er helemaal niet zo gek uit. Juist leuk, je ziet dat je er beiden plezier in hebt!