Het is een haflinger van 16 jr oud wat 12 jr een men pony is geweest
Ik heb hem gekocht voor mijn vertrouwen weer terug te krijgen wat ik inmiddels weer heb
Maar nu ben ik natuurlijk op mijn eigen houding maar ook met die van hem bezig
Toen ik hem had gekocht zag ik na een aantal keren galoperen dat hij dat totaal niet kon
Met zijn voorhand zit hij in galop en mijn zijn achterhand in draf
Nu is het zo dat hij gelukkig al met zijn achterhand mee galopeerd maar moet niet vragen hoe
Als hij in galop aan springt lijkt het wel of hij gaat stijgeren zo hoog dat hij op springt
De eerste paar galopsprongen zijn bijna op de plek waar ik hem aanspoorde.
Daarna lijkt het wel of hij niet vooruit te branden is
Wat ik doe is hem meer teugel geven en een beetje naar voren gaan zitten (spring houding) om hem de ruimte te geven om naar voren te gaan
Ik spoor hem dan heel goed aan soms een zweep tik maar nog is het een lompe galop en neemt hij amper zijn achterhand mee
Ik gebruik ook mijn stem want daar reageerd hij goed op maar tervergeefs
Als hij los staat in de bak en ben met hem aan het spelen of longeren dan is zijn galop super en neemt hij alles mooi mee en is het zelfs sierlijk maar onder het zadel is het een ramp
Wel ff 1 ding, hij is bij zijn vorige eigenaren weinig onder het zadel gereden altijd alleen als menpony gebruikt waar hij ook op M nivo is geeindigd.
Als ze op hem reden deden ze wat hij wou en niet wat hun wilde.
Ik ben wel duidelijk de baas bij hem alleen ik krijg hem niet vooruit in galop
Wie kan mij helpen (tips geven) om hem te kunnen trainen zodat hij ook van achter goed galopeerd en miss ook sierlijk kan zijn onder het zadel
Met sporen wil ik NIET rijden