Ik dacht dat het wel weer eens tijd werd voor een topic van Wessel (v. Corland). Ik heb nog nooit een HAW topic geopend over hem, dus dacht wel dat dat eens nodig was. Vandaag niet echt heel serieus gewerkt, maar zijn een paar leuke fototjes uit gekomen. Van voren moet hij wel iets opgerichter gaan lopen, maar ben al heel blij dat hij begint te komen!! Hij vind het heel lastig om opgericht te lopen, maar lang en laag is helemaal geen probleem, dus langzaam maar zeker probeer ik hem op te richten en dat gaat dus steeds beter.
Ook heb ik vandaag gesprongen, dat ging heel goed. We oefenen nu al 1,5 jaar en het gaat steeds beter! Langzaam bouwen we ook op qua hoogte, mits het goed gaat, anders gaan we weer een stapje terug, maar vandaag hebben we 1,20 gesprongen, maar jammer genoeg was alleen het aanrijden naar de sprong op de foto gezet, de sprong zelf was heel erg vaag, dit komt doordat we een verkeerde lens hebben, maar genoeg, hier nog wat info over Wessel en dan de foto's...

Wessel is een 6-jarige ruin en een zoon van Corland (Corland x Wisconsin x Wathamin XX)
Hij heeft bij de vorige eigenaren als 4/5-jarige B gesprongen en L dressuur gelopen.
Deze zomer wil ik met hem wedstrijd gaan starten. Hebben wij nog niet gedaan, want we wilden eerst meer vertrouwen en teamwork.
Tegenwoordig vind ik het dus heel goed gaan, hij loopt lekker lang en laag, maar dan heb ik helemaal niets in de hand!!
Soms lijkt het misschien wel zo, maar ook in de galop enz. hangt hij niet en loopt hij heerlijk op eigen houtje, waar ik ook erg trots op ben!Ik hoop wel op een beetje kritiek, maar hou het netjes.
Mijn eigen punten:
- soms meer rechtop zitten (op de bips!!!!)
- handen hoger
- Wessel iets meer oprichten en meer op de achterhand zetten
Foto's: (zijn alleen van linkerhand, maar reed ook wel op de andere hand hoor!)
opsteigen.. wat had Wessel er weer zin in!!
1.

stukje stappen.. recht richten
2.

Drafje.. naar voren kijken!!! (hij is zooo knap
)3.

4.

5.

galopje..
6.

7.

en het springen.. de foto's van het balkjes draven en kruisje springen zijn achterwegen gelaten/ mislukt
8.

9.

10.

11.

dit is de hoogste sprong, maar van de sprong zelf geen foto..
12.

en hier mijn zusje die Wessel even uit stapt..
13.

KLAAR!!!
Ik hoop op een beetje leuk commetaar.. maar hou het alsjeblieft netjes.
Ga je dressuur of springwedstrijden rijden?