Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nickas schreef:Ik ben er erg voor om een jurylid toezicht te laten houden op het loswerkterrein. Iemand die zeer incorrect aan de slag gaat, zou daar al moeten worden uitgesloten...
poes schreef:Hangt ook af van welke organisatie bij reining hoor...
Sja... ikzelf ben nog steeds voor eerlijk en correct trainen (maar dit kan natuurlijk wel op kordate wijze), en hoef niet zo nodig de punten voor het Z. Deze discussie zal nog heel lang bestaan, je ziet immers niet hoe mensen thuis trainen.
Nickas schreef:Ik ben er erg voor om een jurylid toezicht te laten houden op het loswerkterrein. Iemand die zeer incorrect aan de slag gaat, zou daar al moeten worden uitgesloten...

als je presteert maak je een stofje aan, Endorfine, enne dat kan ook best verslavend/motiverend werken
Yamcha schreef:Als ze erop aangesproken worden door andere ruiters, zal het uiteindelijk de moeite niet meer lonen.
En zeker niet tegen iemand die op hoger niveau rijdt.SamSter schreef:K snap eerlijk gezegt niet hoe iemand die zo rijd de Z in komt?!
Net wat je zelf zegt, de buiging klopt niet , De gangen gaan zwaar achteruit en waarschijnlijk krijgen ze nog tactfouten ook, en ga zo maar door.
Zijn al die jury's zo blind geweest bij deze mevrouw in kwestie ??

woods schreef:hoe meer je zo traint en werkt, hoe meer kans je loopt dat je de verkeerde spiergroepen van het paard aanspreekt en het paard psychologisch breekt. Ik ben er van overtuigd dat mensen die zo trainen zichzelf uiteindelijk tegenkomen als ze écht de top willen bereiken.
woods schreef:Wat me wel echt stoort is dat dit soort mensen helaas aanbeden wordt door mensen die minder verstand van welzijn en paarden in het algemeen hebben en daardoor gaan denken dat het "normaal" is om zo met paarden om te gaan en ze zo te trainen. Die mensen zien alleen de (vaak) snelle resultaten die ze behalen en nemen daarom de trainingsmethoden over.
Dát vindt ik vele malen erger.
)Yamcha schreef:Een foto plaatsen van zo iemand was net zo incorrect geweest........
suus_ schreef:"als je presteert maak je een stofje aan, Endorfine, enne dat kan ook best verslavend/motiverend werken
Verschrikkelijk gewoon. 
Dorienn schreef:Ik ben net terug van een paar dagen werken op jumping beervelde.
Tijdens de rustige uurtjes kon ik af en toe eens gaan kijken naar het losrijterrein.
Ik ben niet lang geblevenVerschrikkelijk gewoon.
- slofteugel strakker dan gewone teugel
- combinaties van scherpe hackemore en bit
- bitten met ribbels
- dmv slof paard naar beneden trekken, en dan ook echt trekken.
- paard wil niet onmiddelijk stoppen, dan gaan we maar achterover aan de teugels hangen en links rechts trekken
- slofteugels strak, en dan maar links en rechts trekken in de galop (teugels tegen de buik) De tong van dit arme dier hing der helemaal uit en hij was continu aan het kreunen.
en niet alleen de jongere generatie. Ook de grotere namen, mensen waarvan ik vroeger dacht 'wauw' moeten nu 10 m van mijn paard blijven.
het verwonderde mij helemaal niet dat deze paarden nauwelijks bleven stilstaan bij het opstijgen
Motje11 schreef:Gezien de resultaten lijkt het wel te werken. In mijn ogen een te makkelijke weg naar succes, en niet correct.
Ik heb altijd geleerd dat je op deze manier niet het juiste resultaat kunt bereiken. De gangen worden slechter, een paard wordt niet correct op de buitenteugel gereden. Maar blijkbaar is het toch goed genoeg voor winstpunten tot en met de Z.