Arco Polo X Lacoro X Genever Dressuurcrack voor de 2e keer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Arco Polo X Lacoro X Genever Dressuurcrack voor de 2e keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 20:18

Hallo,

Dit is een nieuw paardje wat ik rijd.
Hij is bij iemand anders zadelmak gemaakt, en die heeft hem een poosje doorgereden.
Sinds 3 dagen is hij weer bij ons op stal en nu mag ik hem rijden:D
Het is echt een paard met ontzettend veel vermogen, dat voel je echt!!!:O GEWELDIG!!
Je wordt snel uit balans gebracht door zijn gangen.
Ik ben nog niet echt gewend aan zijn gangen, mijn houding is altijd al bagger geweest.
Meestal rijd ik pony's en dan is zo'n paard ineens wel een hele verandering:P

Ik zit dus niet op alle foto's even recht, maar hier wordt aan gewerkt, ik moet eerst mijn balans een beetje zien te vinden op hem:P

Verder ga ik hem ook uitbrengen op wedstrijden, dan moet er natuurlijk wel goed aan mijn houding gewerkt worden!!

Het paardje loopt nog niet echt lekker op mijn been en is een beetje op de hand gereden, dus ik ben hem nu op mijn been aan het rijden, na 2 keer pakt hij het al goed op, dus hij leert snel!

Het is een 4 jarige ruin van Arco Polo X Lacoro X Genever

Hier de foto's
commentaar is welkom, mits opbouwend:D
Geen foto's van instappen oid want de fotograaf kwam aan het eind.

Afbeelding
Even een stapje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hoow, rechtop blijven zitten!!

Afbeelding
Proberen door te zitten, dit is echt moeilijk:O

Afbeelding
Dit vind ik echt een mooie foto, alleen jammer dat ik zo voorover zit:(

Ik hoop dat jullie een beetje lief voor mij blijven:D

Groetjes

Kimberley

rizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:23

wat een mooi paard zeg! hij ziet er heel groot uit,
maar goed, je houding is inderdaad niet zo netjes, probeer je schouders naar achter te doen en je rugt recht.
en je hebt je polsen in een knik, probeer ze recht boven de schroft van je paard te houden.
verder zit het er goed uit ;)
succes met de verdere trainingen :Y)

tantethee

Re: Arco Polo X Lacoro X Genever Dressuurcrack voor de 2e keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:29

leuk dier, maar oei, dat zadel is echt een beetje aan de kleine kant voor jou, misschien als je je beugels wat langer doet dat je wat meer in het midden kan zitten. heb ook het iodee dat het niet fijn op je paard past maar das wat lastig te oordelen van een foto.
je valkt erg voorover, maar das niet gek, je zit helemaal op het einde van de lepel, das echt niet fijn voor je paardje..maar ook zeker niet voor jou, brengt je uit balans..
succes verder, een leuk dier is het zeker wel

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:39

Leuk dat je dit mooie dier nu mag rijden :)
Aan je houding mag je inderdaad wel werken.
Je zit erg krom en voorover gedoken op het paard. Probeer je rug als het ware hol te maken. Dus kont naar achteren, schouders naar achteren en tieten naar voren. Zou ook je beugels wat langer doen.
Probeer ook nog op je handen te letten, je hebt afentoe last van pianohandjes.
Met de juiste instructie en door zelf te oefenen met je houding komt het vast helemaal goed :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 20:44

@ Natascha: het was me nog niet eens opgevallen van die knik maar je hebt inderdaad wel gelijk!

@ Nameless: Ik heb een aantal zadels geprobeerd bij ons op stal en dit zadel paste perfect op zijn rug, lag echt heel erg mooi en kleppert helemaal niet. Andere zadels paste niet, dus ben aangewezen op dit zadel. Ik had de 1e keer met een groter zadel gereden, maar ik merkte wel dat mijn houding hier op toch al wel een stukje beter was:P Maar mijn beugels moeten inderdaad langer, maar ik wil eerst even mijn balans op hem vinden:P maar bedankt voor je tip:D

@ mistery: Ja, inderdaad geweldig zon paardje onder mn kont:D
en over mijn houding heb je inderdaad gelijk moet ik zeker aan gaan werken, vooral voor de wedstrijden, anders ziet t er niet uit haha.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:51

Ik zou toch iets beter naar het zadel kijken. Het ligt erg ver naar voren. Je zit hem letterlijk op zijn schoft. Een zadel wat te klein voor jouw is ligt ook niet fijn op de rug van het paard. Doordat jij niet zit waar je normaal hoort te zitten krijg je een andere drukverdeling wat dus niet plezierig is voor het paard. Als de mogelijkheid en de middelen er zijn, zou ik op zoek gaan naar een goed passend zadel voor jouw en dit paard. Zeker als je hem uit wilt gaan brengen is het wel zo prettig dat je fatsoenlijk in je zadel kunt zitten.

Het paard ziet er goed uit en lijkt ook lekker te lopen. Het enige waar ik dan nog over val is het hoofdstel. Door de sperriem wordt de neusriem erg naar beneden getrokken. Ook lijkt de neusriem wat laag te zitten...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:53

Oei, je houding is echt om te huilen.....
Neusriem hinderd het paard enorm en je probeerd jezelf in balans te houden aan de teugels.....

Ik denk dat een ander zadel een hoop zou kunnen oplossen voor jullie.

Wel een enorm leuk paardje :j

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 20:55

@ egnie: Ja, het probleem met dat zadel is gewoon dat de dochter van de eigenaren (jong kind) verschrikkelijk kan zeuren als ik "haar" zadel gebruik, en daar heb ik geen zin in, maar ik vind het zadel inderdaad ook niet fijn zitten, dus ga me maar gewoon voorbereiden op het "zeuren" zodat we beide een fijn zadel hebben(A)
Verder viel mij het inderdaad op dat de neusriem niet goed zat, maar dit kreeg ik pas door aan het eind (lekkere snelle reactie he:P) Ook vind ik de neusriem niet mooi staan bij zijn hoofd, dus wil zowiezo een bredere bekijken:P * oog voor detail haha.
Wel leuk dat deze dingen je opvallen!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:55

ik zou de beugels een paar gaatjes langer doen. ik denk dat je dan gelijk een stuk fijner op je paard zit. ik vind wel dat je een super gaaf paard heb zeg! :9

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:05

Wat een gaaf beest zeg! Idd je houding is echt niet goed maar dat zeg je zelf al maar dat kan het rijden bevorderen hou daar rekening mee. Het lijkt wel of je je beugels heel erg kort heb maar dat doe je denk ik omdat je je balans nog niet zo goed heb. Wat ik nog meer zie is dat het zadel echt te klein voor jou is, dan kan hij nog goed op zijn rug liggen op deze manier ligt hij nog niet goed want jij zit helemaal achterin het zadel en daardoor drukt het zadel aan de achterkant en word het niet gelijkmatig verdeeld. Daar zou ik mee oppassen voordat hij rugklachten krijgt.

Maar voor de rest vind ik het een super paard!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 21:08

@ Morrie: Ja, inderdaad mijn beugels zijn wat korter om mijn balans, op den duur gaat dat natuurlijk wel beter worden maar dit is zo wennen:O zoveel vermogen haha. Met het zadel ga ik zeker wat doen, ik wist niet dat het dan ook problemen zou kunnen oplossen, maar zoveel mensen zeggen het, dan zal het wel kloppen 8-) Dus bedankt voor jullie tips!

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:11

mooi paard, leuke kleur. ik denk dat als jij een ander, beter zadel er op legt dat je wel lekker zit en dat je houding ook een stuk beter word. Want dit is geen rijden, heb gewoon medelijden met jou. tweede hands zadels kosten niet zo veel

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:14

als het steeds zo'n gezeur is voor een fijn zadel is het dan geen idee om zelf een zadel te kopen.
ik snap dat je meerdere paarden rijd dus aan laten met en op dit paard heeft dan weinig zin misschien is een wintec 500 iets voor je??
is niet heel duur kan je zelf goed zitten en aan passen aan je paarden

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 21:25

@ nameless: een eigen zadel kopen vind ik iets te ver gaan, maar ik zal het er wel eens met de eigenaren over hebben, want ze hebben eigenlijk allemaal kleine zadels, toen aangepast op de lengte van hun dochter, maar die is ook flink aan het groeien dus die past bijna nergens met haar kont in. Maar het is wel waardeloos zo, maar anders ga ik gewoon op dat paard rijden als ze het zadel niet nodig heeft:P je moet toch iets.

Maar een wintec 500 is dat zon zadel met verstelbare boom?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:26

IMO ga je door met korte beugels op de achterkant van het zadel te zitten niets goed doen voor jouw balans, laat staan voor het dier zijn balans. Vind dit echt geen fijne plaatjes. Je zou toch verwachten dat als je een jong dier wilt leren in balans te lopen dat je dan eerst zorgt dat je zelf ook in balans kan zitten? Beugels vier gaten langer en leren zitten! ;) Het zadel zou nl niet te klein voor je zijn als je vijf cm naar voren schuift en gaat zitten waar je hoort te zitten.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:09

inderdaad beugels langer en voorwaarts rijden, hand meegeven naar voren en rechtop, kijk voor je, waar je heen gaat, dat helpt vaak al. Ik zou nog niet echt werken aan het doorzitten, op de foto lijkt dit ook niet zo mooi, alsof je erg terug werkt. Bij het paard zou ik meer lengte willen zien, door echt voorwaarts en neerwaarts te denken en te rijden, en dan niet op je hand, maar zoals je zelf zegt, aan je been. succes

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:33

Ben het met de mensen hierboven eens. Het is misschien ook nuttig om een keer je beugels over het zadel heen te leggen en dan te gaan stappen, of evt zonder zadel. Je wordt dan gedwongen naar achter te zitten en je kan geen steun meer zoeken op de beugels. Als je dit wat vaker doet (hoeft niet lang, maar vaak) heb je die beugels niet meer zo nodig voor de steun en kan je zelf onafhankelijk zitten. (:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:50

Dat zou ik nou net niet doen op een jong paard :D

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:35

zonder beugels rijden krijg je meestal een betere houding van!
dat is mij in iedergeval altijd verteld !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:29

Dat kan best zijn, maar zo'n jong ding wil nog wel eens sprongen maken en als je dan zonder beugels op de rug zit te bonken, dat is niet echt denderend voor het vertrouwen van dat jonge ding in de ruiter. Wil je zonder beugels moet je dat doen op een paard dat wat verder in de africhting is. Niet op een dier dat nog vol op op zoek is naar balans. Daar moet je, IMO, sowieso niet op gaan als je houding dusdanig slecht is maar goed.

amiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:43

leuk paardje, maar probeer wel rechtop te blijven zitten zoals je zelf ook zegt, enne je handen wel voor je houden als je gaat doorzitten ;)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 10:44

Hallo allemaal,

Ik heb gister nog maar eens even met het "fijne" zadel gereden, en toen ging het al stukken beter.
Ik begin ook steeds meer balans te krijgen op het paardje.

Het paard zelf leert ook al super snel, ik ben hem ook voorwaarts en neerwaarts aan het rijden, en hij pakt de halslengte al goed op.
Vooral zijn galop was nog slecht, dus ik wil hem nu gewoon zo laag mogelijk gereden hebben.

Het paard is trouwens al wel dik 4/5 maanden onder het zadel hoor, maar is gewoon op de verkeerde manier gereden, veel op de hand en dus niet voorwaarts, neerwaarts & op het been.

Maar het gaat steeds beter en mijn beugels zijn al naar beneden gegaan, dit moet nog wel meer O:)

maar bedankt voor jullie reacties:D

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:37

Dat is wat veel mensen doen en denken, beugels korter want dan heb ik meer balans. Maar niets is minder waar, met je beugels korter ga je als het ware 'op' het zadel zitten (kijk maar je zit enorm op de lepel van het zadel wat zeer onprettig is voor het paard) als je je beugels langer doet schuif je automatisch meer naar voren met je billen en ga je 'in' het zadel zitten.

Ik zou verder proberen het paard met meer met zijn neus naar beneden, langer en lager zodat hij wat meer over zijn rug gaat lopen en op zijn eigen benen gaat lopen.

Ik vind het wel een heel mooi en fijn paardje om te zien. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:56

prachtig paard om te zien maar dat tuig ( zadel EN hoofdstel)
is echt verschrikkelijk!
zou ook proberen je paard naar beneden te rijden ipv te dwingen!

puckypuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:10

Mooie slank dier is het!
Misschien werkt het om je beugels wat langer te laten?