Ik was van plan woensdag 29juli wat foto's te maken van anne een manegepony waar ik op rijd todat mijn eigen pony er is.
Ik wou vragen of ik een keertje vrij mocht rijden op haar, dat mocht en ik mocht zelfs anne wel een poosje rijden omdat er toch niemand op haar rijd in de vakantie
en het enige wat ze doet is eten
.Dus ik zadel en hoofdstel gepakt en lekker gereden.
Ik had niet verwacht te gaan rijden dus ik had niet de juiste kleren aan, schoenen gleden steeds door de beugels in galop.
Even wat informatie over anne.
Anne is een nogal dikke haflinger van ongeveer 10jaar? oud. Ze heeft een poos bij een boer op het weiland gestaan. Ze is normaal in de lessen 'onbestuurbaar' en nogal moeilijk in galop te krijgen, meestal is ze ook lui in stap, maar ze kan wel een snelle draf neerzetten.
Ik vind haar echt een schatje en volgens mijn instructrice ben ik de enige die goed op haar kan rijden,
voel me zeer vereerd
.Ik ben dus 'vrij' gaan rijden in de buitenbak en ik zag duidelijke verandering in anne
, ze heefd maar 1 keertje geprotesteerd en ging gelijk goed in galop zodra ik dat vroeg, ook was ze erg actief, dit alles doetze normaal nooit in een groepsles.
Een vriendin was zo aardig geweest om foto's te maken en ik was verbaasd over wat ik zag, ik dacht: dit is anne niet !,
Toen ik de draf foto's zag. Ze heeft op die foto's echt heel goed achterbeen gebruik, waar ik zeer blij om ben.
Comentaar en tips zijn graag welkom maar hou het wel netjes.
Eigencomentaar:
* Knik in elebogen (ik had mijn armen vooral gestrekd zodat ze wat kon veruimen en dus goed haar achterbeen gebruikte)
* Hakken uitdrukken.
* Niet te strenge hand. (dit is soms wel nodig bij anne).
Genoeg gepraat hier de foto's.
Meet Anne.

Dikke haf.

Stappen.

Nu de mooie draf foto's

Paar mooie galopjes (dit is echt heel knap van anne, dat ze zo'n mooie galop heefd, ze vind dit namelijk nogal moeilijk).

Ik wil haar vrijdag gaan longeren, iemand nog een tip daarvoor om haar actief te houden.
Groetjes.

Maar goed genoeg daar over ik heb vroeger zelf ook genoeg gekke dingen gedaan die ik ook niet altijd even veilig waren