Melody T (v Vitano)2e x by horses @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Melody T (v Vitano)2e x by horses @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 18:24

Afgelopen zondag is er iemand foto's komen maken van het rijden,hier het resultaat.
Wij rijden momenteel B+6 en mn merrie is momenteel 3 maanden drachtig.Ik start haar tussen de paarden!
We hopen nog een paar maandjes de punten voor de L1 te halen want madame groeit al enorm door de dracht.

Loswerken in stap
Afbeelding

Afbeelding

Overgang naar stap
Afbeelding

Afbeelding

Stukje schouderbinnenwaarts oefenen
Afbeelding

Middendraf ze komt hier wat omhoog maar de volgende pas is ze weer wat gecorrigeerd.
Afbeelding

Volgende pas hihi
Afbeelding

Galop,mag ronder blijven i know.
Afbeelding

Stukje Pas de deux
Afbeelding

Wie zegt dat een pony kwa gangen minder is als een paard:
Afbeelding

Graag wat tips kritiek waar ik wat mee kan.Mijn eigen aandachtspuntjes bij lichtrijden en galop tenen naar binnen,recht vooruit kijken,afentoe iets ronder krijgen.
Benieuwd naar jullie reacties!

_melissaa

Re: Melody T (v Vitano)2e x by horses @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:29

Wauw dat ziet er goed uit!
wat je zelf ook al zei: tenen naar binnen, vooruit kijken en soms iets ronder, maar, ik vind het er GEWELDIG uit zien, jullie zijn leuk samen!

(zelf is bij mij behoorlijk wat verkeerd ik weet het maarja ik probeer ook gewoon reacties te geven :))

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 18:31

Reacties zijn altijd welkom Celine,niemand is perfect.Ik zat een half jaar terug in een hele diepe dip met haar en we klauteren er langzaam uit.
Dankjewel voor je reactie dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:40

Ik vind jullie leuk bij elkaar passen :)
Let er op dat je je handen even hoog en recht op houd, soms heb je je ene hand hoger dan je andere.
Je schouderbinnenwaarts lukt nog niet, je hebt nu eigenlijk alleen stelling naar binnen. Als je schouderbinnenwaarts wil oefenen werkt het vaak goed om eerst een kleine volte te rijden (10m). Als je dan weer op de hoefslag aankomt doe je net alsof je de volte nog een keer rijd, en net als ze van de hoefslag af wil lopen druk je je binnenbeen aan zodat je geen volte maakt maar rechtdoor gaat (snap je me?).
Op die manier heb je door de volte al de juiste stelling en buiging en is het makkelijker dat vol te houden op een rechte lijn :)
Succes nog met je wedstrijden :)

_Lott_Wanda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:00

zorg dat je je rug niet te bol maakt! netjes vooruit kijken borst vooruit en huppakee trots op je beestje zitten want t is super dat je met je pony tussen de paarden rijdt!!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 20:58

@blijheid,ik snap helemaal wat je bedoelt,we zijn het ook nog maar aan het oefenen.Van het oefenen aleen al word ze al wat wendbaarder.Nu ga ik meestal op de binnenhoefslag rijden,neem stelling aan zet mn buitenbeen in en begrens haar met mn binnenbeen,als je bgrijpt wat ik bedoel.
Ben ook allang blij dat ik haar nagefelijk en rond heb,ze is nogal dominant want zich uit in maanden goed luisteren en in een keer niks meer voor je willen doen.
Half jaar geleden hadden we zo'n dieptepunt dat ik op het punt stond het op te geven,ze gaf zelfs niet meer na van de 1 op de andere dag.Ben blij dat ik door heb gezet en nu weer een rijdbaar paardje heb.

@lott_wanda:Klopt vooral in de galop doe ik dat ik vind het heel moeilijk echt te gaan zitten,vaak ga ik dan teveel naar achter hangen waardoor mijn rug hol word.
Ben zeker erg trots op mn meissie,twijfelde eerst heel erg of ik het zou doen starten tussen de grote.Maar als ze loopt zoals ze kan lopen loopt ze menig paard eruit aleen moeten we haar op wedstrijd ook zo weten te rijden als thuis.
Ik krijg ook super veel goede reacties en vooral als je prijs rijd geeft dat met zo'n kleintje geeft dat echt een extra kick.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:07

Wat een leuke pony, en wat een gangen joh! (wou dat die van mij zo ruim was..)

Veel puntjes heb je zelf al aangegeven, ik vroeg me alleen nog af of haar zadel niet wat te ver naar voren ligt? Of komt dat mogelijk door een wat ronder buikie? Lijkt door het zadel net alsof ze op de voorhand valt (al doet ze dat denk ik na goed kijken niet).
Ga zo door! Die punten voor de L moeten makkelijk lukken lijkt mij na deze foto's :))