Thatcher (v. Guidam) trainen richting het M springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Thatcher (v. Guidam) trainen richting het M springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:57

Hallo! :D

Ik rijd Thatcher vanaf zomer '08, ik ben haar toen in Oktober haar in het B gaan starten, en dat brengt ons waar we nu zijn!
Het verplichte riedeltje:

Niveau: L+29 op wedstrijden, zijn nu aan het trainen voor het M.
Waar zijn we mee bezig?: Écht een combinatie worden, De rust, paard heeft gigántisch de neiging om zichzelf gek te maken, voorheen kwam ze de ring in en stond ze al op d'r achterbenen te dansen als ze niet meteen mocht gaan springen, dit kunnen we ondertussen al rustig houden. Alleen af en toe in de lijnen fokt ze zich op omdat ze zó graag op de hindernissen wil. :=
Problemen: Zie hier boven. Ook moet ik leren minder los te gooien van voren boven de sprong, maar ik zie dit op het moment liever als dat ik haar te strak houd.

Ik hoef trouwens geen commentaar op de pelham, ik ben zelf helemaal géén voorstander van dit soort bitten, maar dit was echt een 'het is dit of ik hou er mee op-situatie', paard is hier súper fijn mee te rijden en ik ben totaal níet streng in m'n handen. Uiteindelijk wil ik op een 'gewoon' bitje kunnen rond rijden maar dat is op dit moment niet haalbaar, niet zolang het paard zich zo blijft op fokken in de ring & ik haar niet rustig krijg / kan houden.

Uiteraard hebben we gewoon los gereden en gesprongen, maar de beste foto's zijn toch van het wat hogere werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou heel graag nuttige dingen horen waar ik echt iets mee kán, onzin commentaren over hoe zielig de pelham zou zijn reageer ik niet eens op, ik weet dat ik er goed mee omga. :)

Veseosunce

Re: Thatcher (v. Guidam) trainen richting het M springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:59

Het ziet er opzich goed uit Melanie! Soms nog iets minder scheef boven de sprong zitten maar dat komt vast met de tijd wel goed. Ben benieuwd hoe het straks gaat in de M.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:03

ziet er keurig uit hoor, paard heeft er duidelijk veel lol in

zorg dat je recht boven je paard blijft in de sprong en dat je je handen niet op de hals legt maar ze zelf blijven dragen

Kirsten_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:08

ik vind het er erg netjes en vriendelijk uitzien ;)
probeer je handen te dragen en niet scheef boven je paard gaan hangen (net als die andere zeggen)
en ga je niet verstoppen achter de manen want je rijd een echt leuk paardje :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:15

Ziet er goed uit. Je zou alleen minder moeten buigen in je bovenlichaam, dus ipv een 90 graden hoek eerder richting 45.
Je behoudt dan vanzelf ook meer contact met de mond van je paard. Dus je billen iets dichter bij het zadel houden en vanuit je heupen minder doorknikken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:09

Ziet er goed uit Mel!!
Echt netjes, de M komt goed!
Maar idd wat de rest hier ook al zegt. Iets rechter erop gaan zitten, minder gaan duiken, en nog meer naar voren kijken, op sommige foto's lijkt het net of je niet kijkt. Maar op anderen kijk je weer heel goed, dus kan ook zo lijken ;)
Je neemt de sprongen wel netjes in het midden!
Succes in de M! :D

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:10

Ziet er goed uit!

Vind dat je je tenen ook mooi naar voren gericht houd!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 00:11

Netjes Mel. Nu nog iets rechterop gaan zitten en je handen wat meer dragen, dan komt dat helemaal goed!

Steef aan de springfoto's begonnen? :P

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:28

Het ziet er goed uit!
al het commentaar is eigelijk al gegeven, idd niet op de hals steunen ;)

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:14

Ziet er goed uit! :D
Leuk paard ook..
Probeer alleen contact te houden..
Succes in de M!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:29

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:01

Vind alleen dat je op de laatste foto wat minder meekomt.
Maar de rest vind ik er echt heel fijn uit zien, je zit niet aan Tatch dr mond boven de sprong, want je geeft dan echt super mee. Dus waarom zou je niet met dat bit kunnen rijden?!
Ziet er lekker uit, staat je M-debuut al gepland, of lees ik daar overheen?

samwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:36

Moeilijk om je zo tips te geven met alleen foto's boven de sprong.
Wat in ieder geval goed werkt is na de sprong eerst een volte rijden om de rust en balans te herstellen en dan de volgende hindernis te springen van het lijntje. Maak gebruik van de hoeken en wendingen van het parcours om het paard te laten wachten op de sprong. bijv. die subli sprong staat gebouwd vanuit de hoek bij het terras, rijd die hoek in zodat je haar op de kant kan laten terugkomen om vandaaruit ontspannen bij die sprong te komen, dan rustig een grote volte rijden om weer ontspannen en "aan elkaar bij elkaar" bij de plankoxer te komen.
Succes.
ben bijna wekelijks bij vd pol om te trainen als je wilt kan ik wel een keer meekijken.

flo31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:38

Is een fijn beeld vind ik!! Als ik dan toch een opmerking moet maken is het gewoon over je handen!

Veel succes, jullie zullen wel nog ver geraken denk ik zo :)

Sharon_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:45

super mooi hele gafe foto's En wat jij zegt over je bit ik heb precies hetzelfde probleem met me paard ik rij dan wel met een gewoon bit maar kan echt niet zonder thiedeman( die houd haar nog een beetje tegen) het is echt supervervelend dat ze zich zo druk maken om niks ik denk dat ik ook maar zo een bit ga aanschaffen vind het dus niet zielig :) ik zou je handen wat meer dragen in plaats van op der hals te leggen voor de rest echt super gave foto's :) ik zou in het vervogl wel je telefoon uit je zak halen ;):)

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:37

Ziet er goed uit! en ik kan begrijpen dat je er een pelham in doet niks mis mee imo.
Commentaar heb je zelf an aardig gegeven, iets mee contact boven de sprong en af en toe e knieën aansluiten maar dat kan natuurlijk ook een moment opname zijn.
Succes in het M!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:47

Leuke foto's!
Je kent je zwakke punten al, dus als je daar aandacht aan blijft besteden, komt het vast goed.
Al weet ik uitervaring dat je een eenmaal aangeleerde houding niet snel afleert, thuis en op les gaat het dan wel, maar op concours val je dan snel weer in je eigen ("foute") houding.
Succes er mee!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:02

Op 1 foto hing je teugel iets losjes, maar op de andere zie je dat je dat gelijk alweer hebt opgepakt.
Ik vind het een fijn beeld om naar te kijken, het ziet er goed uit!!

verraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:30

Mooie foto's! :+
Ziet er netjes uit iedereen heeft al het commentaar al gezegd dus!
Netjes hoor *D

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:58

mooi fotos hoor.

ziet er heel goed uit, ik doe het je niet na.

kan dan ook verder geen commentaar geven want ik spring (bijna) nooit.