Macho ken ik nu 7 jaar, waarvan 5 jaar op de manege, en 2 jaar bij mij, de manege wilde hem naar de slacht doen omdat hij onberijdbaar werd, bokte kinderen eraf en niemand durfde meer erop. Zo doende kostte hij enkel alleen maar geld en moest zijn stalletje worden opgevuld met een andere brave manege pony. Per toeval was ik die avond op de manege toen mijn instructrice mij kwam zeggen dat hij de volgende dag om 6 uur s'ochtends zou vertrekken. Ik ben me rot geschrokken en heb toen mijn best gedaan om van alles te regelen. En dat is gelukkig gelukt! De eerste maanden heeft hij heerlijk vakantie gevierd. En toen ik na die maanden weer begon op te bouwen was het een totaal andere pony.
We hebben nu even een tussen stop gehad i.v.m vakantie en zijn het nu weer lekker rustig aan het opbouwen. Daarom vraag ik ook nog niet al te veel van hem en ben ik nu gewoon vooral bezig om hem weer wat 'wakker' te maken voor het echte werk.
Mijn eigen commentaar:
- Macho loopt erg op de voorhand, dit omdat hij eigenlijk zijn hele leven als manege pony heeft gesleten en dus gewoon weg nooit anders heeft leren lopen. We zijn dit samen met mijn instructrice aan het aanpakken door hem steeds meer werk vanachteren uit te laten uitvoeren. ( Overgangen, niet te diep en te zwaar in de hand laten lopen enz..)
- Mijn rug recht houden en mijn ellebogen langs mijn zijde. En vooral vooruit kijken..
Onze 15 minuutjes vandaag:

Dit beenwerk vind ik fijn om te zien, Macho heeft daar ontzettend veel moeite mee.

Indraai volte.

Veel overgangen rijden zoals hier als is gezegd, en misschien een keer in het bos of op een lang zand pad veel naar voren rijden?