Umaline V @ concours L1 Oostwold

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liefhelietje

Umaline V @ concours L1 Oostwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:31

Hallo allemaal,

Na mijn vorige topic ben ik hard aan het trainen gegaan voor de L1. Omdat ik een aantal bruikbare tips heb gekregen en
ik vond dat daardoor veel verbetering zichtbaar is, een nieuw topic. Hopelijk krijg ik weer veel bruikbare tips zodat ik hogere
scores kan gaan rijden :D .

Vorige topic: [RT-HAW] Umaline V (OO SevenXHavel)@ CH Marum

Umaline V is een afstammeling van OO Seven, moedersvader is Havel.
Ze is nu 8 jaar oud en ik rijd haar ongeveer een jaar. We zijn in oktober '08 gestart en
we hebben nu 4 wp's in de L1, zie onze resultaten in mijn profiel.

Umi mocht altijd graag erg diep en op de voorhand lopen, ik vind dat dit al een heel stuk verbeterd is door
de teugels een stuk korter te nemen. Verder heb ik goed om mijn houding gedacht en ik vind dat deze ook
een stuk verbeterd is. We hebben afgelopen vrijdag in Oostwold gereden en na een beetje kort inrijden
(verkeerd ingeschat :o )liep ze in de eerste proef super. Helaas zijn daar niet zo veel foto's van (zijn er wel,
maar te ver weg). De tweede proef was ze moe en zakte ze in, resultaat: toch weer teveel op de voorhand
en hier en daar te diep, maar ook wel hele mooie plaatjes. De foto's zijn wel behoorlijk ingezoomt dus niet
allemaal even scherp.

De foto's

Eerste proef:

Afbeelding
halsstrekken

Afbeelding

Afbeelding
Middendraf, wel veel geoefend op het niet langer worden,
maar helaas is ze toch weer helemaal uitgerekt. Beentjes zoals
altijd wel weer mooi.

Tweede proef:

Afbeelding

Afbeelding
Gebroken lijn, hier kwam ze weer veel te diep.

Afbeelding

Afbeelding
Weer halsstrekken, hier krulde ze zich iets op

Afbeelding
En de mooiste, vind ik zelf..

Afbeelding
Klaaaar :D (ik had het moeilijk volgens mij... :Y) )

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:18

zo! dat is pas vooruit gegaan :D je kan op de foto's zien dat hij veel meer bij elkaar is gekomen. gewoon zo blijven door oefenen! ;)

edit : oja pas wel op dat je handen recht op blijft houden

liefhelietje

Re: Umaline V @ concours L1 Oostwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:26

Dat is ook een hele leuke reactie ;) . We oefenen hard door! Handen gaan inderdaad nog wel eens naar pianostand...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:32

Leuk paardje. :) probeer hééél veel overgangen van draf naar stap te rijden, en omgekeert. Blijf er tijdens de overgangen heel erg aanrijden, en zorg dat je bij de overgangen zelf ook niet lang wordt met je handen. Zo gaat je paard steeds makkelijker rond lopen, zonder lang te worden.Heel veel succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:36

Het is inderdaad een heel verschil met je vorige topic! Je zit meer recht op, en je krijgt je paard al wat meer aan elkaar, knap hoor!
Wat me nog opvalt (naast de punten die je zelf noemt) is dat je soms je ellebogen wat af lijkt te steken, vooral op de eerste twee foto's zie je dat je ene elleboog netjes langs je lijf houd en de andere wat meer opzij. Probeer je ellebogen langs je lijf te houden.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 16:01

@wake_up, vind je haar nu te lang dan? Ik vind eigenlijk dat ze zo wel heel erg goed loopt en alleen in de middendraf heeft ze dat te lange eigenlijk. Overgangen rijden doe ik sowieso, maar niet om haar rond te houden (daar heb ik niet zoveel moeite mee) maar meer om de kwaliteit van onze overgangen te verbeteren, die zijn nog wel eens te abrubt.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:11

Vind haar inderdaad alleen tijdens de middendraf te lang. Dat heeft te maken met dat 'ie het achter niet helemaal meer kan vasthouden en daarom aan de voorkant eruit drukt. Vandaar dat ik de overgangen aanraad, daar hebje zo veel profijt van :)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:31

Joyce! Gefeliciteerd nog met je wp's he :)
Umi begint echt vooruit te gaan zeg, voor zover ik het aan de foto's kan zien natuurlijk! Gaaf jasje heb je ook. Jammer dat hij zo op de voorhand loopt en soms diep loopt. Maar jullie komen er wel :D knap peerd

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 17:35

hey jeanne!
Jah het gaat lekker :D , vind dat ie nu allang niet meer zo op de voorhand loopt als eerst, maar het is inderdaad nog niet helemaal ok. Stond ook op mijn coupon van de tweede proef (ik kwam uit de 1e ring en daar had ze zich zo uitgesloofd dat ze helemaal kapot was in de 2e ring, ik merkte direct dat ze weer ging duikelen en kreeg het niet weer goed..)

edit: jasje hangt voor 60 euries bij de pegasus, daar kan je 't nog een keer voor doen :D

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:07

Lekker proberen om hem stukjes 'extra hoog' in te stellen en dan de achterhand goed activeren. Korte stukjes fel wegrijden en terug laten komen. Zorgen dat je hier goed met je been naar je hand toe rijdt.
Knap gedaan, het is al een stuk verbeterd!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:07

@ Liesje1986 Hoe kan ik hem extra hoog krijgen? Want dat is nogal lastig, ze mag zo graag lekker laag lopen..

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:27

hey joyce! :D

ging lekker hé vrijdag :D deze vrijdag weer!
idd bij middendraf wat te lang maar is al stukken verbeterd. ilard wou in de middendraf lang worden en dat heb ik opgelost met met kleine ophoudingjes te maken tijd te middendraf en de teugels goed kort houden :)

zie je vrijdag!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:39

Het is even uitproberen waar die van jou het beste op reageert, maar je kan proberen een ophouding richting zijn oren te maken (handen via de manenkam ietsje omhoog) en dan meteen been geven. Je moet er wel even streng in zijn, dus elke keer als hij zelf wil zakken, meteen een ophouding en been. Probeer hem klein en snel te maken, dan wordt hij sterker. Als hij sterker is, kan hij bovenin ook wat 'opener' worden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:46

Ik moet zeggen, dat zeker in de tweede proef, het gehele plaatje al enorm vooruit gegaan is. In de eerste proef zie je nog de punten waar in het vorige topic op gereageerd is. Er zijn wederom weer wat tips gegeven, maar ik denk dat je al op de juiste weg bent; dus zet zo door!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:04

goede reacties ja joyce :D vergeleken met het eerste topic is het ook een mega verschil! je bent nu mooi op je kont gaan zitten :) en inderdaad zoals al wordt genoemd.. veel overgangen na elkaar.. worden ze lekker heet van en dan gaat ie vast minder hangen :)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:11

MI1990 schreef:
hey joyce! :D

ging lekker hé vrijdag :D deze vrijdag weer!
idd bij middendraf wat te lang maar is al stukken verbeterd. ilard wou in de middendraf lang worden en dat heb ik opgelost met met kleine ophoudingjes te maken tijd te middendraf en de teugels goed kort houden :)

zie je vrijdag!

oja er schoot me nog iets te binnen :D
veel mensen hebben het over overgangen rijden. dat is opzich heel goed alleen zou ik dan 'schijn'overgangen gaan rijden :) dus in draf paar pasje verzamelen en dan er weer uitrijden en dat snel achterelkaar dus ook echt maar ene paar passen van verzamelen en uitrijden. als je haar gaat verzamelen komt ze meer op de achterhand en kan je haar beter inelkaar drukken zeg maar :) dan word ze ook minder lang in de hals.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:55

Hee, jou kom ik heel vaak tegen! Wat een verbetering tov het eerdere topic. De eerste foto van de tweede proef vind ik erg mooi, daar loopt ze mooi opgericht met haar neus er meer uit dan op bijv de foto eronder. Dat zal met de oefeningen zoals hierboven genoemd, overgangen schijnovergangen etc vast snel het standaart beeld worden. Succes, en vast tot ziens!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 11:43

Ja dat klopt :D,
volgens mij al vanaf de B dat ik regelmatig 'tegen' jou moet rijden ;) . Ik ga hard aan 't trainen met de schijnovergangen e.d. en ik merk nu al dat ze steeds makkelijker goed opgericht gaat lopen zonder dat het eerst een 'strijd' is.

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:48

hey ik heb ook een OO7 :D heerlijk paardje om te zien mooie bewegingen ...
jullie zijn zeker vooruit gegaan !!!