Na mijn vorige topic ben ik hard aan het trainen gegaan voor de L1. Omdat ik een aantal bruikbare tips heb gekregen en
ik vond dat daardoor veel verbetering zichtbaar is, een nieuw topic. Hopelijk krijg ik weer veel bruikbare tips zodat ik hogere
scores kan gaan rijden
.Vorige topic: [RT-HAW] Umaline V (OO SevenXHavel)@ CH Marum
Umaline V is een afstammeling van OO Seven, moedersvader is Havel.
Ze is nu 8 jaar oud en ik rijd haar ongeveer een jaar. We zijn in oktober '08 gestart en
we hebben nu 4 wp's in de L1, zie onze resultaten in mijn profiel.
Umi mocht altijd graag erg diep en op de voorhand lopen, ik vind dat dit al een heel stuk verbeterd is door
de teugels een stuk korter te nemen. Verder heb ik goed om mijn houding gedacht en ik vind dat deze ook
een stuk verbeterd is. We hebben afgelopen vrijdag in Oostwold gereden en na een beetje kort inrijden
(verkeerd ingeschat
)liep ze in de eerste proef super. Helaas zijn daar niet zo veel foto's van (zijn er wel, maar te ver weg). De tweede proef was ze moe en zakte ze in, resultaat: toch weer teveel op de voorhand
en hier en daar te diep, maar ook wel hele mooie plaatjes. De foto's zijn wel behoorlijk ingezoomt dus niet
allemaal even scherp.
De foto's
Eerste proef:

halsstrekken

Middendraf, wel veel geoefend op het niet langer worden,
maar helaas is ze toch weer helemaal uitgerekt. Beentjes zoals
altijd wel weer mooi.
Tweede proef:

Gebroken lijn, hier kwam ze weer veel te diep.

Weer halsstrekken, hier krulde ze zich iets op

En de mooiste, vind ik zelf..

Klaaaar
(ik had het moeilijk volgens mij...
) 
probeer hééél veel overgangen van draf naar stap te rijden, en omgekeert. Blijf er tijdens de overgangen heel erg aanrijden, en zorg dat je bij de overgangen zelf ook niet lang wordt met je handen. Zo gaat je paard steeds makkelijker rond lopen, zonder lang te worden.Heel veel succes nog!