Even wat informatie over Zylvierette en mij. Zyl is nu 5 jaar, maar pas 2.5 maand onder het zadel. Ze is 5 weken weg geweest om beleerd te worden, ik heb er daar toen 3x zelf op gezeten en daarna is ze naar huis gekomen. Aangezien ik nog 2 andere paarden te rijden heb, wordt ze zo'n 3x per week gereden.. De foto's zijn van gisteravond en daarvoor heeft ze maandag tm vrijdag stilgestaan omdat ik zelf niet thuis was. Hierdoor is ze nogal aan de dikke kant (hier is ze erg gevoelig voor, en aangezien ze maar 1.60 is valt het extra op.)
We zijn nu lekker aan het werk met ontspanning vanuit Zyl, en vanuit mijzelf. Mn beugels moeten langer (rij op springzadel, dus is sowieso wat lastiger, en omdat ze nu een beetje druk was had ik ze ook gewoon op springmaat zitten) En mijn handhouding is niet om te juichen (piano handjes) en ook hier wordt aan gewerkt.
Foto's staan niet op volgorde en ik heb alleen de mooiste foto's uitgekozen. Op beide handen is evenveel gereden en ik heb ook gegaloppeerd, die foto's waren erg slecht (wazig) en niet mooi, vandaar dat ze niet geplaatst zijn.

Stappen met langere teugel

Van hand veranderen

Tenslotte: Hebben jullie nog tips om haar beter te laten buigen (zowel hals als lichaam zelf) op de volte? Links gaat het gewoon goed, maar rechts wil ze niet buigen. (Ze heeft aan de rechterkant in haar mond een wondje gehad, dit is nu echter weer volledig genezen, maar misschien dat het er wel mee te maken heeft?)
Hierbij kan misschien een masseur/ostheo/fysio helpen.... Probeer je handen gelijk te houden ( je buitenhand niet verder naar voren te steken). Probeer veel van kant te wisselen, ondanks dat je een moeilijke kant hebt zul je ook die kant moeten trainen
)
) Met de tips ga ik gauw aan de slag. (Morgen)
En dat trotser is bekend, maar dat zal vast wel lukken met zo'n heerlijk sjouwend beest onder mn kont