New Forestpony Bonita @ dressuurwork [L2]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bonita_00

New Forestpony Bonita @ dressuurwork [L2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 10:12

Hallo :D

Gisteren heb ik Bonita in de wei gereden en mijn zusje Suzanne (suusje_laar op bokt) heeft daar foto's van gemaakt, heel erg bedankt daarvoor!

Op dit moment zijn we vooral bezig met stelling en buiging en overgangen rijden. Daarbij oefenen we de oefeningen van de L2 proeven. Een probleem waar we tegenaan lopen is de middendraf: ik krijg het nog niet voorelkaar om haar echt te laten verruimen en te strekken, al gaat het wel steeds beter. Een ander probleem is dat ik soms mijn ellebogen niet aan m'n lichaam houd.

Ons niveau is dus L2 dressuur (met 3 winstpunten).

Hier dan de foto's (ze staan niet op volgorde):

1. instappen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.middengalop
Afbeelding

8. Afbeelding

9. middendraf
Afbeelding

10. nog een keer middendraf
Afbeelding

11.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, laat je nog een berichtje achter?

surcas_amber

Re: New Forestpony Bonita @ dressuurwork [L2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:14

Hoi
ik vind het er echt heel netjes uit zien!
Op sommige foto's zou ze misschien net iets ronder mogen, maar ik vind je middendraf al netjes ogen hoor, ik zie duidelijk dat die verruimt, alleen blijft die niet helemaal rond van voren.
Verder vind ik je houding best netjes, misschien in de galop proberen om minder naar voren te vallen en meer op je kont te blijven zitten.

Groetjes Sabine

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:23

Volgens mij heeft ze een beetje een grasbuik, of is ze drachtig? :D
Het ziet er netjes uit, ik ga mee in het commentaar van surcas_amber. Het enige is dat ik niet denk dat ze meer rond moet, maar wat beter over de rug in de middendraf. Dan blijft ze ook makkelijker rond. Mooie pony, succes ermee!

XXleonieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:07

Leuke foto's!
het ziet er goed uit, ik heb niet echt veel commentaar maar wel dat je tenen meer naar binnen moet draaien. Maar opzich valt dit wel mee. ;)

succes verder met deze leuke pony +:)+

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:11

Ziet er leuk uit!,

Haar overconditie belemmerd haar wel in haar beweging heb ik het idee, heb hetzelfde gehad met mijn haflinger. Ik denk als er een paar kilo'tjes afgaan dat de pony al veel gemakkelijker kan bewegen.

Verder tenen naar binnen houden en proberen je hakken niet op te trekken ;).

Veel succes samen!

Edit: Vind dat je zadel nogal ver naar voren ligt, zo belemmer je m ook in haar bewegingsvrijheid ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:45

Ik heb even wat foto's van je bewerkt om mijn uitleg te verduidelijken. Naast de dingen die al genoemd zijn wilde ik het volgende nog even laten zien.

1e foto:
http://94.100.113.206/662950001-6630000 ... jVT.jpegje ziet dat je heupen aangeven dat je naar links wilt (rechterbeen achter en linkerbeen op de singel) en dat je bovenlijf aangeeft dat je naar rechts wilt. Daarbij als jij naar beneden kijkt, wie let er dan op of er enge beesten uit de bosjes springen? Je zit dat de paarden deze taak dan vaak als vanzelf op zich nemen maar jijzelf een stukje leiderschap en controlle kan verliezen.

Foto 2:
http://94.100.113.103/662950001-6630000 ... _L53I.jpeg
Hier zie je dat de lijn van jou rug best wel onderbroken is, je benen zijn er mooi onder maar je hoofd valt van je romp, dit compenseer je door je bovenlijf iets naar achter te brengen, hierbij ontstaat spanning in jou rug, Door je bekken misschien nog iets te kantelen kun je de voorwaartse beweging en de beweging in de rug meer toestaan, door je hoofd meer te dragen en je rug rechter te maken zit je steviger en meer in evenwicht.

Foto 3:
http://94.100.113.168/662950001-6630000 ... _Pu-M.jpeg
hier zie je een paar spanningen van de ruiter die ook weer terug te vinden zijn in het paard.

HEt zijn wat kleine puntjes maar misschien dat die je net kunnen helpen een wat mooiere middendraf te rijden en wat beter buiging/stelling te laten aannemen?

succes met de trainingen!

bonita_00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 09:16

Allereerst, heel erg bedankt voor jullie reacties, ik kan er zeker wat mee! :D

Over haar grasbuik, dat klopt inderdaad. Ik denk ook zeker dat dat haar belemmerd in haar bewegingen, ik zal nog beter mijn best doen om die kilo's eraf te krijgen :Y)

@ lalaipri, ik vind je uitleg en de bewerkte foto's heel erg interessant. Ik ben het ook helemaal met je eens, ik ga er zeker wat mee doen!

loverubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:18

jij rijd slordig hoor.;)
wel lief paard.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:24

Het zijn maar kleine puntjes hoor en niet super storend, maar misschien net wat extra puntjes tijdens je proef ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:17

ze is inderdaad wat ruim in de buik (maar dat heb je zelf ook al gezegd dus dit is eigenlijk overbodig)
verder mag haar hals wat ruimer en ronder, maar aangezien ze best een korte hals heeft is dit misschein wel lastig maar wel een punt om mee te oefenen.

Andalusians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:22

lailapri: Ik ga met jou tips/commentaar mee, maar het zijn gewoon kleine puntjes waar je aan moet werken. Dat gaat zeker goed komen!

Leuke pony trouwens, wel te dik maar dat rijdt je er wel af!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:10

Hoi
het ziet er allemaal best uit, maar ik heb het gevoel dat je paard erg overhaast loopt. Hij lijkt zijn gangen niet te kunne afmaken, ok, tis van een foto maar iets zegt me zo iets
alsnog proficiat met je niveau!

amiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:24

Ziet er netjes uit alleen mag je je handen wel iets meer voor je houden ;)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:32

Ziet er netjes uit, probeer je pony alleen af en toe wat ronder te laten lopen. ;)

Juulissx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:14

ziet er lekker ontspannen uit.
probeer op sommige foto's je pony iets meer bij elkaar te rijden. soms lijkt het er op dat je pony een beetje 'uit elkaar' loopt. en probeer je handen mooi te dragen.

bonita_00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 17:56

Bedankt voor de reacties :D

Woest: tijdens de middendraf gaat ze soms inderdaad wat overhaast, tijdens arbeidsdraf niet. Maar misschien dat je de middendraf foto's bedoelt?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:51

Woow, die lijkt veel op mijn pony :oo Ik schrok er gewoon van, haha. Kijk maar eens in m'n profiel, daar staan foto's van mijn pony in.
Het ziet er netjes uit en leuke pony heb je (niet zo gek dat ik dat vind natuurlijk :+)

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:29

vooruit kijken. verder ziet het er netjes uit hoor!

melinda15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:03

Haai !
Ik vind het er best wel netjes uitzien
Pobeer alleen je tenen naar binnen te zetten
En ook vooruit kijken,
Veel succes veders :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:10

Tip om je middendraf te oefenen: gebruik balkjes :j
Mijn pony had ook veel moeite met middendraf en ging liever alleen maar hard. Wij zijn toen met balkjes gaan oefenen. Eerst de balkjes zo leggen dat ze er in normale arbeidsdraf goed over kan, en daarna de balkjes iets breder leggen zodat ze wat moet strekken (niet teveel, gewoon kleine beetjes).
Op die manier train je de spieren die ze voor het strekken moet gebruiken, en wordt het op den duur zonder balkjes ook makkelijker. Daarnaast heb je soms dat dan ineens het kwartje valt bij een pony "Oh strékken! Dat had ik niet begrepen!"