als er een pony uit de bak gaat wil mijn pony erachteraan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veronica1

als er een pony uit de bak gaat wil mijn pony erachteraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 09:01

hallo!!!

help!!!
als ik aan het rijden ben en er gaan pony's uit de bak en ik wil erin blijfen crosst mijn pony er chteraan wat moet ik doen om dit te vooorkomen??

:D :D :D

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:02

Zoiezo les nemen zodat je leert rijdenen sturen.
Hard trekken zal niet helpen al is dat meestal de eerste reactie.
Veel volte's rijden,kleiner groter maken en aan het werk zetten.
Zelf ook niet met die andere pony's bezig

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:29

Had mijn jonge paard eerst ook,

Als het andere paard uit de bak gaat, zorg dat dat je je paard
goed aan het werk zet zodat die niet afgeleid word, door het andere paard.

chrisje_83

Re: als er een pony uit de bak gaat wil mijn pony erachteraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:24

Heb je ook les?

Verder zou ik de pony goed aan het werk zetten zodat hij er geen erg in heeft dat er een ander weg gaat. Zo moet hij zijn gedachten bij jou houden. Rijd veel wendingen, voltes, overgangen en dergelijke. Ga in ieder geval niet zitten trekken, dat werkt vaak averechts.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:34

Eigenlijk is het antwoord vrij simpel, zorgen dat het leuker is om in de bak te blijven dan om achter de andere aan te gaan. Je pony dus afwisselend werk laten doen wat hij leuk vind en werk waar hij beter van wordt. Zorg dat hij niet efgeleid raakt en zoals al genoemd niet trekken of scheuren aan je pony. Probeer te sturen met je zit en het liefst zo min mogelijk met je binnenteugel, en om te remmen kun je beter voltes draaien dan aan je teugels gaan hangen. Vergeet ook niet om juist been te geven zodat je pony op het bit komt.

JE kan ook nog vragen of ze het met je willen oefenen, ze gaan gewoon 100x de bak uit en in en uit en in, blijven even weg, komen weer terug, gaan dan weer, etc.
succes

Loesje_FB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:23

Blijf vooral rustig als je pony er vandoor gaat en zorg in de les voor afwisseling, veel figuurtjes. Houd je benen er altijd bij en stuur ook goed met je zit.

veronica1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 09:50

als die eruit wil heb je geen grip meer
en voltes en alles doen we wel
maar we hebben er geeen grip meer op zelfs een vrouw die rijdt nu 11 jaar die heeft er dan geen grip meer op

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:55

misschien kan vrij en later grondwerk voor jou een optie zijn, puur om te leren leiden en met je lichaamstaal het een en ander aan je pony duidelijk te maken.

Famke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:49

Jouw pony lijkt mij een behoorlijke klever, wat je idd kan doen is vragen of ze zoveel mogelijk de bak in - en uit willen gaan terwijl je rijdt, maar tijdens het rijden zelf ook van de anderen wegrijden, keer op keer, dus niet braaf erachter aanhobbelen. Paar pasjes achter andere pony aan, dan afwenden en een vrije plek opzoeken in de bak.. dit vaak herhalen, en wie weet kan je op een gegeven moment lekker doorrijden terwijl iedereen in- en uit de bak gaat.