Tjarda van Nieuw Keveren @ work in het land by PK-Fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Foxxie

Tjarda van Nieuw Keveren @ work in het land by PK-Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 15:55

Hierbij wil ik jullie voorstellen aan Tjarda, zij is een friese merrie van 11 jaar oud, ik rij haar nu 2 jaar, ze is dus niet van mij. Dit jaar zijn wij met officiele wedstrijden begonnen, we hebben er 4 afgelegd en waarbij we steeds iets vooruit gaan. De punten lopen uiteen van 156 t/m 176, het wp is in zicht... Ook ben ik in april met haar een weekje bij de Balingehof geweest, daar hebben we echt vanalles gedaan, super leerzaam.
Ik rij op de klassieke manier, voordat ik ga rijden doe ik altijd eerst een kwartiertje grondwerk in stap, ik ben erg bezig met mijn houding, maar deze is nog lang niet zoals ik zou willen. Verder moet de galop nog zoveel verbeterd worden, zowel voor haar als voor mij.
Graag jullie commentaar, wat mij opvalt aanmezelf is dat iets naar voren zit, soms te sterke binnenhand, en tjar mag meer vanachteruit lopen.

De foto`s zijn gemaakt door Paoline @ bokt, PK-fotografie zij was 8 juli bij mij het was echt super leuk en de foto`s zijn bovenverwachting geworden!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Thanks voor watching us!
Laatst bijgewerkt door Foxxie op 25-07-09 16:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:58

Ik zou snel nog even 7 foto's minder doen, want er mogen er max 15 in een topic.
Anders gaat er een slotje op, verder mooi paardje.
Op de foto's vind ik dat je heel veel bezig bent met je handen.
En soms je tenen naar binnen draaien

Foxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 16:06

Ohh bedankt!! ik heb er snel een paar uitgedaan!

Jildau

Re: Tjarda van Nieuw Keveren @ work in het land by PK-Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:32

Erg gave foto's!

Als ik deze foto's zo zie snap ik je punten niet. ;) Ik vind wel dat je best iets 'trotser' op je paard mag gaan zitten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:35

@ TS paard ziet er fijn te rijden uit. Het paard loopt op nagenoeg elke foto achter de loodlijn. Hij kropt zich nu een beetje op. Ik zou proberen het paard meer met de neus eruit te rijden!

Enne, is het zadel niet veels te groot voor jou? Of rijden er ook mensen met een grotere kont op :D

Succes met deze leuke fries en dat winstpunt komt vanzelf!

Foxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 20:09

Bedankt voor de reacties!! Jaa het zadel is 18,5 inch kan ik nog groeien hahaa, nee kwam zo uit, merk er niets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:07

Die 13e is gaaf he! Ik vind dat je haar erg netjes rijd, gewoon lekker zo door blijven gaan. :) Het was leuk jullie op de foto te zetten! :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:17

Erg leuk paard, maar ik durf te wedden dat jij veel mooier zit met een kleiner zadel.
En als jij beter zit, gaat je paard beter lopen! :)
Verder zou ik meer halslengte willen zien en meer het neusje eruit.
Hele leuke combi, lekker oefenen! :)

Mezzelune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:23

Vind dat je haar goed rijdt ondanks het ietwat grote zadel. Ze loopt op sommige foto's achter de loodlijn dat is een puntje om nog aan te werken. Zie wel dat je op bijna alle foto's haar achterhand er goed bij hebt :) Ziet er leuk uit, gewoon lekker doorrijden en dan komt het vast helemaal goed!

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:31

Probeer het neusje zoals al gezegd er iets meer uit te rijden, maar ik vind het er verder niet heel opgekropt uitzien.
Ga zo door, jullie zijn een mooie combi! :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:22

Ik vind het er allemaal iets wat sloom en gemakkelijk uitzien.. Ze loopt iedere foto iets achter de LL, waardoor ze de kort in de nek is en het achterbeen niet is geactiveerd.. Probeer het eens andersom te doen: dus meer activiteit en aanspanning in het achterbeen en meer ruimte in de kaak! Dit doe je door heeel veel overgangen te rijden, kort en snel achter elkaar. Zorg dat je voldoende druk houdt in der mond, contact. Dit is bij een fries vaker meer dan bij bv een arabiertje, simpelweg omdat het een groter paard is.

Verder ziet het er keurig ontspannen en netjes uit! Je mag zeker heel trots zijn!! Succes

Foxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 07:11

Bedankt voor al jullie reacties, dat van de ll is een goede en was me daar niet erg beweust van, ga meer de overgangen mee pakken met rijden. Maar ben sowiezo heel trost op Tjarda en mezelf hahaa want ze is nu 11 jaar, loopt voor de kar enz. Ik rij haar nu ong. 2 jaar fanatiek en als je zag hoe ze 2 jaar geleden liep, dan duurde de overgang van draf naar stap een half rondje, en ze liep als een giraf hahaa Groetjes

Andalusians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:33

Prachtige foto's!

Inderdaad mag ze er iets meer methet neusje uit, maar dat commentaar is al gegeven.
Veel succes met de wedstrijden!