Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WiancaR schreef:Heb je het gebit al eens laten nakijken door een tandarts?
GreenRider schreef:Je paard had toch een korte mond? Een bit kan bij hem dus meer pijn veroorzaken dan bij andere paarden.
Hannah_Menno schreef:Ik denk dat je zelf al het goede initiatef genomen hebt door bitloos te gaan rijden. Als je het dan weer een x probeerd en hij geeft aan dat het niet fijn is lijkt het voor mij duidelijk.
Mijn verzorgpaard rijd ik ook bitloos en als de eigenaresse er dan weer opstapt met bit vind hij 't ook niet fijn. Puur omdat hij 't gewoon niet meer gewend is.
xChantal94 schreef:Mijn bit is enkel gebroken en hoe dik? Tsja niet echt super dik maar zeker ook niet dun. Verder heb ik de teugels losjes (net zoals met bitloos) en stel ik maak dus een verkeerde beweging met mijn hand, heeft hij er bijna geen last van. (misschien voelt hij druk maar zéker niet scherp maar dan voelt die het net/net.)
. Ik blijf sowieso bitloos maar misschien idd dat dit in zijn gehemelte prikt o.i.d. (Dan weet ik iig de rede, niet dat ik met bit ga rijden maar ik wil gewoon weten waarom hij zó gek word)
!
. Verder licht het (als het goed is) ook niet aan het gebit want dat heb ik ook al na laten kijken ! Ik ga morgen op ponykamp, en neem mijn hoofdstel met bit ook mee. Misschien kunnen zij me daar wel helpen (ga uiteraard gewoon bitloos maar neem hem voor de zekerheid mee, als ze denken me te kunnen helpen)