Ik heb net een nieuw verzorgpaard en ben er gisteren mee gaan "proefrijden". Ging goed hoor. Het probleem is nu, in stap en draf kan ik haar goed rijden (ik moet haar natuurlijk nog leren kennen, en zij mij), ze gooit wel al hoog op in draf, dus doorzitten is nogal een ramp ik stuiter er bijna vanaf
Ben sowieso niet goed in doorzitten, maarja hier is het wel erg.Maar ik vraag me echt af hoe ik kan galopperen op haar .. ik heb echt het gevoel dat ik er gewoon vanaf ga schuiven .. Het klassieke scenario, ik ga stuiteren, verlies mijn beugels, verlies contact, verlies evenwicht en boem. Daar sta ik dan .. 'ja ik kan al galopperen hoor ..'
Daardoor ben ik nu een beetje onzeker, ik ga het sowieso rustig opbouwen en erop letten dat ik haar eerst onder volledige controle heb in draf voor ik ga galopperen. Maar nu denk ik er dus al aan .. Ik verlies echt snel mijn beugels trouwens!
Ik heb ook les, 1 x per week in een manege (ik rijd nu ongeveer 2 jaar, niet lang dus) waar ik al met elk mogelijk paard heb gereden, dus ik ben wel wat gewoon, zachte galop .. harde galop .. Maar dit voelt toch anders.
Wat moet ik nu doen? Gewoon rustig bekijken en een rustig galopje proberen? Of even wachten tot ik helemaal in evenwicht zit in draf ?
bedankt
zal eens proberen aan de longe!