Rijden op Sunday

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Rijden op Sunday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 08:31

Ik rijd samen met een vriendin, monicaG, bij een welsh/nrps pony fokker. Wij rijden daar pony's in en brengen sommigen ook uit op den duur. De fokker heeft alleen maar 1ste premie pony's.

Vandaag heb ik Sunday weer gereden.. Een 10 jaar oude palomino merrie, ze zoogt momenteel een veulen.. maar wie weet ga ik haar over een tijdje uitbrengen als het allemaal goed gaat. Ze kan geweldig lopen dus daar ligt het niet aan :)

Dit was de 3e keer dat ik erop zat.. ze is voorheen beleerd en toen heeft er iemand een paar weken opgereden.. verder niet.. het is een hele snelle pony.. en héél erg gevoelig voor je been. Ook werd er over haar gezegt dat ze haar hoofd erg hoog hield. De 1ste 2 keer dat ik erop zat was dit ook zo.. maar vandaag liep ze super.. Ik ben vooral bezig met de ontspanning..

Commentaar is welkom natuurlijk.. mits het zinvol is.

Mijn eigen commentaar:
Rechtop zitten, schouders meer naar achteren.
Verder om m,n handen denken, rechtop houden..

Het zijn allemaal draf foto's. Kwaliteit is niet zo goed, m,n vriendin maakte fotos maar die zat zelf ook op een paard.. :P

1: eerst ophalen uit het land
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

Hinniken naar dr veulentje die even in een box stond..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYASNTTW.jpg

6:
Afbeelding

7: Hier ziet het er nog al getrokken uit vind ik zelf, maar dit is absoluut niet waar.. echt een momentopname..
Afbeelding

8: Lekker lang en laag
Afbeelding

9:
Afbeelding

10:
Afbeelding

11: Tijdens het afzadelen
Afbeelding

12: Veulen gaat direct bijtanken..
Afbeelding

13: Toen hebben we haar even gewassen, en de manen goed uit de knoop gehaalt.. :)
Afbeelding

14: En met dekentje op naar stal bij dr veulen
Afbeelding

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:38

Het ziet er opzich goed uit voor de derde keer, ze valt soms wel op de voorhand.
Let ook op je handen, dat je ze meer draagt en bij elkaar houdt, je hebt ze op sommige foto's bijna op je schoot.
Verder vind ik het een mooie pony :)

oja het lijkt wel alsof de deken te klein is :P

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:42

ik vind het er netjes uitzien, leuk paardje :D
een enkele keer zie ik je inderdaad iets naar voren zitten, maar verder heb ik niet zoveel op aan te merken

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:06

Eigenlijk is het commentaar over je handen al gegeven :)
maar je mag ze idd soms wat meer dragen,
ook je onderbeen kan ietsje meer terug naar achter.
schouder, kont & hakken moeten op 1 lijn zitten :)
Succes ermee :)

m1992

Re: Rijden op Sunday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 17:45

bedankt voor de reacties. Ik lette dit keer niet zo op mijn houding, meer op de pony.. ze is erg snel en ik probeer haar dus zo veel mogelijk te laten ontspannen.. :)

mourits_pier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:35

ziet er wel netjes uit. en over je handen geef je zelf al het commentaar. denk ook om je benen dat je die niet te ver naar voren steekt en dat je je tenen niet te ver naar buiten drijt.
succes er mee

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:47

marlinH schreef:
bedankt voor de reacties. Ik lette dit keer niet zo op mijn houding, meer op de pony.. ze is erg snel en ik probeer haar dus zo veel mogelijk te laten ontspannen.. :)

Als je een goede houding hebt zit je meestal stabieler, dan zit je vanzelf de pony minder in de weg dus gaat zij beter ontspannen ;)
Is ze goed op je zit terug te rijden?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 14:09

Haha nou met mijn houding geloof ik niet dat ik de pony in de weg zit.. :D Zo is deze pony altijd al geweest.. Ze is heel snel en moeilijk rustig en ontspannen te krijgen.. ;)

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:58

Twee vriendinnen van mij hebben een eigen stal en fokken talentvolle dressuurpony's, ze hadden ook een Sunday, volgens mij een afstammeling van Bokkesprong Czardas. Helaas is ze op 6 jarige leeftijd overleden aan koliek, ze had net een veulen aan de voet. Maar daar lijkt deze pony heel erg op het was ook een palomino met net zulke manen en bewegingen, tjee!

Volgens mij heeft ze wel verteld dat Sunday een volle zus had, maar helemaal zeker weet ik het niet. Zou heel goed familie kunnen zijn!

nsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:47

Mooi paard! En het ziet er goed uit voor een eerste paar keer.