Tiny, lieve Friese merrie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChelseaII

Tiny, lieve Friese merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 21:45

Hallo!

Hierbij wat foto's van mij en Tiny!

Leeftijd: 11 jaar
Niveau: B
Problemen: mijn houding - ik zit vaak voorovergebogen en hou mijn handen niet mooi rechtop.
Tiny heeft op dit moment een veulen van ruim 3 maanden. Tiny is officieel een fokmerrie.

Ik les 1 x in de week, dus we zijn hard aan oefenen aan mijn houding, maar een aangeleerde houding is erg lastig af te leren.

Hierbij wat losse foto's terwijl ik aan het rijden ben. De foto's zijn ook niet allemaal op dezelfde dag gemaakt!

Tiny!
Afbeelding

Stappen
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Galopje; erg kromme houding :(
Afbeelding

Galopje; ik zit 'lekker' voorover, maar wel mooie actie-foto ;)
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie reacties!!!
Laatst bijgewerkt door ChelseaII op 24-07-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Retlaw

Re: Tiny, lieve Friese merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:49

ik denk dat je nog wat aan je opening moet sleutelen want die voldoet niet aan de haw regels!

Verder vind ik het een mooie merrie in een volgens mij wat te rijke conditie, maar dit mag wel, aangezien ze ook een veulen zoogt. Galop lijkt nog wat groot, probeer lekker lange stukken te rijden. Je houding is verder wel oke, alleen meer op je kont gaan zitten en rechtop zitten

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 21:53

Bedankt voor je reactie! Ik zit nog maar net op deze site, dus wat bedoel je met die haw-regels?

Ze is idd wat te dik, maar aangezien ze veel veulens heeft gehad, is ze ook wat 'uitgezakt' helaas... Maar we zijn bezig met afvallen :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:08

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:50

Leuk paardje! Opzich ziet het rijden er al netjes uit. In draf oogt ze lekker ontspannen.
Zoals je zelf al zegt: probeer vooral recht op te zitten! Probeer vooral in galop ontspannen te zitten. Veel succes verder :D

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:37

Ik vind dat ze er voor een merrie die veel veulens heeft gehad en die er nu een zoogt goed uitziet!
Heb weleens een stuk erger gezien.
Qua rijden vind ik niet dat je vanaf een foto kunt beoordelen.
Ziet er in ieder geval relaxed uit en dat ze het leuk vind is toch ook niet geheel onbelangrijk.
Als je er samen maar plezier in hebt!

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 11:29

Thanx! Tiny heeft ook plezier in het werk en is altijd fijn voorwaarts! Het is gewoon een erg relaxte merrie, haha!

Heb gisteren weer les gehad en kreeg als tip om eens mijn ogen dicht te doen tijdens het rijden en dan rechtop gaan zitten, handen netjes naast elkaar, benen lang en ontspannen en dat werkte echt! Ook tijdens de draf!

We gaan nu extra hard trainen, want we willen toch graag in de winter eens een B-proefje rijden! Ben benieuwd!!!

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:43

Ziet er goed uit,
idd je handen, maar daar is aan te werken :D

tezza15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:16

je handen en recht opzitten !
verder ziet het er goed uuit!

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:14

Ik heb mensen wel eens slechter zien zitten, als je je handen hoger houd ga je vanzelf verder naar achter zitten. ten minste bij mij hielp dat enorm:P

gemspluspier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:20

wie noemt zijn paard nu tienie? :D
maar wel een leuk beest.
je moet rechtop zitten

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 12:44

Om de naam nog erger te maken; ze heet officieel Tiny fan 't Reidfjild. Tja, veel Friese paarden hebben niet echt mooie namen (vind ik). We hebben 1 op stal staan die Truus heet :+

Ik krrijg idd vaker te horen dat mijn houding wel mee valt, maar als ik me zelf toch terug zie op foto/video, schrik ik wel altijd ff! Vaak helpt het ook als je gewoon naar voren kijkt; dan ga je ook automatisch rechter op zitten.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:37

ik zat een paar jaar geleden ook gigantisch scheef
Ik heb mijn trainer gevraagd om mij hier tijdens mijn lessen regelmatig aan helpen herinneren aan het recht zitten en het heeft zeker geholpen !!

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 16:09

Ik heb nu 1x in de week les en daar wordt gelukkig ook veel 'gehamerd' op mijn houding, dus het zal ooit nog goed komen ;)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:23

zeker weten onderand worde zo dol van heletijd hetzelfde da je wel gaat zorgen dat je recht zit

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:25

het komt allemaal goed ik had er eerst ook heel erg last van maar als je je vertouwen hebt en je helemaal ontspannen voelt en het beestje ook dan rijd het al echt heel lekker en ontspan je ook goed en ga je minder snel naar voor zitten ;)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:34

Ik heb idd voor Tiny op een paard gereden waar het niet mee klikte en heb toen ook wat angst gekregen en daardoor ging ik gespannen zitten en kroop ik dus in elkaar. Maar Tiny vertrouw ik volkomen en is echt heel lief en schrikt bijna nergens van en ook al zit ik lekker ontspannen op haar, die houding blijft toch een beetje. Zoals ik al vaker hoor/lees, moet ik wat 'arroganter' gaan zitten :D . Ik merk ook dat als Tiny toch ergens van schrikt, ik gelijk weer in elkaar duik. Gelukkig reageert Tiny daar niet op, want er zijn genoeg andere paarden die daar wel op reageren!

Maar goed, hoofd rechtop en borst naar voren :D 8-)