Probleem, snel geduld verliezen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FFKJC_

Probleem, snel geduld verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 16:13

ik heb een probleem dat ik erg snel mijn geduld verlies bij de paarden
niet altijd ik heb af en toe gewoon van die dagen
vind het niet fijn en ik weet dát ik het doe
maar het gaat gewoon automatisch
ik kan minder hebben als mn pony een 'grapje' maakt
en rijden hoef k dan ook niet te doen want Niks gaat dan goed
maarja,, dat is geen optie
heeft iemand tips om mn geduld te houden
hoe ik weer rustig kan worden als k boos ben??
Laatst bijgewerkt door Apple op 27-07-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:15

je kunt tot 10 tellen.
of even over iets anders praten ?
verder weet ik ook niets.
over het algemeen heb ik veel geduld :j

edit : het staat hier verkeerd, ik heb tem wel even :j

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:22

Als je op je pony zit en je herkent dat je je geduld verliest, kun je met jezelf afspreken dat je gaat stappen met lange teugel. Dat je daarna gaat " analiseren" wat gaat er fout, of wat doet mijn pony waar ik niet tevreden over ben. Al stappend een oplossing bedenken en als je eruit bent de teugels weer opnemen en het proberen uit te voeren.

komt de stoom echt uit je oren -:(- :D , dan misschien afstappen want je hebt er niets aan om boos op je pony te zitten, gaat het vaak alleen nog maar slechter door omdat de pony jou ook goed kent en pony's en paarden gevoelig zijn voor stemmingen.

Als je al slechte zin hebt voor het rijden kun je misschien beter kiezen voor longeren oid die dag.

Anoniem

Re: Probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:26

Ik lees even mee! ik heb het ook af en toe, dat niks lukt! en wat ik dan ga doen is dat ik alles perfect wil hebben, en neem geen genoege als het gewoon netjes en goed gaat, nee ik wil het perfect! en dat lukt dus nooit :P dus dat raak ik mijn gedult kwijt, wordt pisneidig,en probeer rustig te blijven.. maar meestal stap ik af, of doe een andere oefening ofzo.. anders is het voor bijde geen plezier...

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:42

Heb wel eens gelezen dat Anky van Grunsven vroeger ook niet goed haar geduld kon bewaren. Wat ze dan deed? Van haar paard/pony afstappen, net zolang naast de hand lopen totdat ze wèl weer geduld had en dan weer verder rijden. :)

Leeuwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:03

Elbrich. schreef:
Heb wel eens gelezen dat Anky van Grunsven vroeger ook niet goed haar geduld kon bewaren. Wat ze dan deed? Van haar paard/pony afstappen, net zolang naast de hand lopen totdat ze wèl weer geduld had en dan weer verder rijden. :)

Afstappen is een goede manier of idd stappen aan de lange teugel tot je weer rustig bent en dan opnieuw proberen. Probeer ook kleinere doelen te stellen die voor jou en je paard makkelijk haalbaar zijn. Dat scheelt een hoop frustraties. Als je kleine doelen goed lukken, probeer je weer een klein beetje meer! Soms, als je merkt dat het een dag wat minder gaat, moet je ook je doelen kunnen bijstellen. Dus niet altijd dat ene fijne (perfecte?) gevoel willen krijgen. Paarden hebben soms ook hun dag niet en daar moet je als ruiter ook mee kunnen omgaan. En dat is natuurlijk niet makkelijk...
Krijg je ook les? Misschien kan de instructeur je tips geven hoe je bepaalde problemen op kan lossen, wat ook weer tot minder frustraties leidt....

FFKJC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 17:10

Paulaa_ schreef:
Ik lees even mee! ik heb het ook af en toe, dat niks lukt! en wat ik dan ga doen is dat ik alles perfect wil hebben, en neem geen genoege als het gewoon netjes en goed gaat, nee ik wil het perfect! en dat lukt dus nooit :P dus dat raak ik mijn gedult kwijt, wordt pisneidig,en probeer rustig te blijven.. maar meestal stap ik af, of doe een andere oefening ofzo.. anders is het voor bijde geen plezier...

ja daar heb ik dus ook last van

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:03

ik herken het probleem.
als ik een baaldag heb stap ik niet eens meer op :)

maar als het tijdens het rijden gebeurd dat ik super veel zin heb en mijn paard niet, doe ik andere oefeningen zoals stappe met een lange teugel lekker drafje met lange teugel mijn paard kan ook wel eens een baaldag hebben ;)

en dan is er altijd morge nog een dag om het te proberen want een paard forceren is ook niet een oplossing , het moet teamwork zijn :D