na 4 jaar als dierenartspatiënt is hij volledig genezen, hij ziet er wel ouder uit dan hij werkelijk is :p
Het is een paard met enorm veel vermogen (heeft als jong paard nog 1,30 gelopen wat je zeker niet zou geloven als je hem ziet) en dit is hem niet ten goede gekomen.
Het is een sterk paard (of ziet er toch zo uit) maar is heel fijngevoelig voor stress en wedstrijddruk.
Nu is hij weer volledig gezond (geen kwaaltjes, zit niet vast volgens ostheopaat...) maar hij maakt het hem vooral niet moeilijk.
In dressuur is hij nogal aan de luie kant. Hij is wel goed vooruit maar loopt vaak onregelmatig (teugelmank).
Het probleem duikt op wanneer hij in de hand wordt gereden. Hij doet het niet op rechte lijnen, enkel op cirkels. Hoe kleiner de cirkels en bochten gereden worden, hoe harde hij het doet. Ook bij wijken & schouder binnenwaarts doet hij het
M'n volbloed doet dit soms ook maar dit is door de stress, wat hij thuis helemaal niet heeft dus denk ik dat ik het probleem daar niet bij hoef te zoeken.
Ik heb van alles geprobeerd zoals, meer en minder buiging vragen, meer en minder impuls, actiever met de benen (wakend buitenbeen omdat hij uitweikt)
schouder binnenwaarts op de cirkels, achterhand meer en minder meevragen, heel veel tempowisselingen, omgekeerde stelling
meer met zit vragen etc...
in dressuur ben ik geen krack, al vind ik zelf dat ik redelijk goed m'n plan trek met dit paard
hij is heel zwaar te rijden, komt pas licht na een goeie tijd werken.Het is een paard dat van nature wat meer op de voorhand loopt.
mijn volgend probleem is dat hij er heel erg gespannen ziet als hij id hand loopt, ook al is hij dat helemaal niet. Zoals ik al zei komt hij na een goeie tijd wat losser waardoor hij licht te rijden wordt, maar toch blijft hij er gespannen uitzien.
Ook merkte ik dat hoe lichter hij wordt, hoe beter hij werkt maar ook hoe harder hij onregelmatig loopt. Hij stuwt meer af op het ene been dan op het andere.
Heeft iemand hier meer ervaring mee?
m'n laatst onopgelost probleem is dat hij bij halthouden altijd scheef staat, weet iemand waaraan dat ligt?

http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 5088_n.jpg
in middendraf is hij altijd zo gespannen, ligt wss aan mij al weet ik niet wat ik moet doen om het te verhelpen :p
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 8719_n.jpg