Stermerrie Uria ( Burggraaf x Haarlem ) @work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RolandHitze

Stermerrie Uria ( Burggraaf x Haarlem ) @work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:01

Jaja, vandaag moest Uria ( Burggraaf x Haarlem ) er maar weer eens aan geloven! ;)
Even weer wat foto's... De laatste tijd heeft ze erg weinig gedaan.. ( lees: bijna niks 8-) )

We proberen erg veel aan stelling en buiging te werken, ze blijft meestal erg strak in de bovenlijn.
Ook het sluiten en terug rijden is zeker een aandachtspuntje, ze heeft natuurlijk ook haar figuur niet mee! :Y)

(1). ( Oepsss, zo gaan we meestal van start! :D )
Afbeelding
(2).
Afbeelding
(3).
Afbeelding
(4).
Afbeelding
(5).
Afbeelding
(6).
Afbeelding
(7).
Afbeelding
(8).
Afbeelding
(9). ( Boos }> )
Afbeelding
(10).
Afbeelding

Oordeel, maar wees liefff! }>

Bonny1997

Re: Stermerrie Uria ( Burggraaf x Haarlem ) @work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:03

Ziet er goed uit hoor.
Vooral zo door gaan :D

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:05

ziet er zeker goed uit je hebt haar lekker aan het lopen!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:40

Ziet er inderdaad fijn uit, wel mag het neusje er iets meer uit en zou ik het geheel wat meer gedragen eruit willen zien, dat maakt het plaatje denk ik nog mooier, maar goed, we zijn allen lerende ;) Succes, vind het een mooi dier!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:46

Vind jouw boven-armhouding wat gespannen ogen en daardoor ook je paardje. Denk dat dat het grootste punt is. Verder zie ik op de laatste foto een kleine tactfout, hou het achterbeen snel!
Succes nog

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:36

Leuk paard zeg! Ziet er erg comfortabel uit haha. Leuke combi zijn jullie!
Het lijkt alleen of jouw beugels wel iets korter mogen, maar als je zo lekker zit zou ik lekker zo blijven zitten :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:54

Ah, daar is de mooie Uria weer. :D

Ziet er netjes uit. :) Ben wel benieuwd hoe 't beeld is als de horizon niet zo vreselijk scheef is... :=

Ik zou proberen haar iets meer te laten dragen van achter, dan laat ze die bovenlijn misschien wat makkelijker los. Heb je ook veel in de handen qua druk?

Regelmaat in 't trainen helpt daar trouwens ook wel bij... geldt ook voor dat mooie grasbuikje. ;)

Heb je er nou ook een ander zadel op liggen inmiddels?

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 17:51

klomp schreef:
Ziet er inderdaad fijn uit, wel mag het neusje er iets meer uit en zou ik het geheel wat meer gedragen eruit willen zien, dat maakt het plaatje denk ik nog mooier, maar goed, we zijn allen lerende ;) Succes, vind het een mooi dier!

Dankje! :D Dat zijn absoluut twee verbeterpunten, waar we ook zeker aan werken! ;)

Bonita_Bon schreef:
Vind jouw boven-armhouding wat gespannen ogen en daardoor ook je paardje. Denk dat dat het grootste punt is. Verder zie ik op de laatste foto een kleine tactfout, hou het achterbeen snel!
Succes nog

Hmm, ik denk (weet eigenlijk zeker) dat die spanning wel mee valt! ;)
Ik rijdt haar met heel weinig druk, ze accepteert heel weinig eigenlijk... :o

Careano schreef:
Het lijkt alleen of jouw beugels wel iets korter mogen, maar als je zo lekker zit zou ik lekker zo blijven zitten :D

Korter kunnen ze absoluut niet, dan zit het helemaal niet fijn meer!! ( Kijk maar waar mijn knieen nu zitten :P )
Eigenlijk ben ik ook wel wat te groot voor haar, zeker voor het "mooie" plaatje... :D

Puera schreef:
Ben wel benieuwd hoe 't beeld is als de horizon niet zo vreselijk scheef is... :=

Moet je je hoofd even recht houden!! :Z

Puera schreef:
Ik zou proberen haar iets meer te laten dragen van achter, dan laat ze die bovenlijn misschien wat makkelijker los. Heb je ook veel in de handen qua druk? Regelmaat in 't trainen helpt daar trouwens ook wel bij... geldt ook voor dat mooie grasbuikje. ;)Heb je er nou ook een ander zadel op liggen inmiddels?

Ik probeer haar ook meer te laten dragen van achter ( en voor := )...
Ze is qua type gewoon ontzettend klassiek, en dat zijn in dat geval natuurlijk ook hele moeilijke punten! :Y)
Ik weet zeker dat het nooit een heel los en atletisch paard wordt, voor het oog is ze soms strakker in de bovenlijn dan dat ze daadwerkelijk aanvoelt.

Ik heb nu een KN zadel ( Allegro ), die bevalt stukken beter dan die andere! :D

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:08

Ro!

Ziet er goed uit! ( voor Uria dr doen :+ ) Denk dat t voor t plaatje mooier is als je teugels ietsje korter pakt, hand beetje meer voor.
Ga zo door :D
Sorry, verplicht commentaar :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:40

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Het nivo mist in de openingspost.