Basisoefeningen voor stuwend achterbeen buiten de massa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willekes

Basisoefeningen voor stuwend achterbeen buiten de massa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 10:12

Hoi,

Mijn paard zet haar rechter achterbeen ver uit de massa (stuwend), haar dragende been (links achter) staat onder de massa. Haar rechter achterbeen is stijler, minder bespiert en aan deze kant staat het bekken hoger vindt ik. De merrie is geblesseerd geweest (peesblessure). Ze ook nu weer in de bak aan het werk. Normaal rijden we veel buiten, longeren met balkjes en ik gebruik wat werk aan de hand (travers, schoudervoor/schouderbinnenwaarts). Ze is redelijk soepel en losgewerkt (zegt de osteopaat). Ik weet even niet zo goed waar ik moet beginnen met haar met het bakwerk. We mogen wel weer op de volte ook aan het werk. Liberty en ik gaan binnenkort ook weer lessen hoor. }>

Ik zoek oefeningen voor in de basis voor buiten en in de bak.

Willeke

chrisje_83

Re: Basisoefeningen voor stuwend achterbeen buiten de massa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:39

Nobel heeft ook een tijdje gehad dat hij zijn achterbeen naast de massa zet. Van mijn instructrise mocht ik géén travers rijden om zijn been te belasten. Ik moest juist de voorkant recht voor de massa zien te krijgen.
Nobel deed dit naar links en ik moest dan de rechterschouder begrenzen en als het ware de voorhand wat naar links plaatsen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:58

Heeft de osteopaat geen tips? Wij hebben destijds van de fysio oefeningen gekregen die we konden doen om de "probleemgebieden" te trainen.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 01:28

Je paard in de rechterbuiging rijden, dit zal niet zo makkelijk gaan daar je paard ws linksgebogen is.
De linkerkant van je paard daar zijn de spieren dik. kort en strak (rechts lang en slap), door je paard in de rechterbuiging te rijden zal je zien dat hij zijn rechterachterbeen onder de massa gaat zetten.
Blijf niet rondje na rondje zo rijden want dat trekt je paard niet.
Je vraagt rechterbuigen en zodra je paard aan de teugels trekt geef je mee en begin je weer over nieuw.
Let op dat je daarbij wel de linkerteugel voldoende ontspant dat hij wel naar rechts kan buigen.
succes

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 06:35

Je kan ook proberen om wat meer overgangen te rijden in draf, (mits haar blessure dat toelaat natuurlijk) mijn paard is ook veel sterker geworden van die overgangen.
voor de rest heel veel werken aan rechtrichten, dus goede buiging links en rechts, dat kun je ook heel erg goed doen vanaf de grond zodat je hem niet te veel belast en wat variatie hebt.