FNRS wedstrijd- 1e plaats!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fabiee

FNRS wedstrijd- 1e plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 21:39

Zaterdag heb ik wedstrijd gehad op de manege, ik heb de proef F5A gereden op Otango.
Otango was eerst van de manege, maar is daarna door verkocht(gelukkig mocht ik wel nog de wedstrijd erop rijden).
Zelf rijdt ik geen officiële wedstrijden, ik rij alleen de wedstrijden op de manege van de FNRS.
Het probleem van het rijden op dit paard was eerst dat hij heel erg met zijn hoofd sloeg.
Eerst geen idee gehad hoe het kwam, maar nu heeft de eigenaresse hem een vliegennetje en vliegenspray op gedaan en
dan is er niks aan de hand zoals je op het filmpje kunt zien.
Ook zie je op het filmpje misschien dat hij in de middendraf niet helemaal lekker loopt,
dit wist de eigenaresse van het paard al en hij krijgt de komende week dan ook rust.
Ik ben 1e geworden met 252 punten. :Y)

Een klein filmpje van een stukje van de proef:

http://www.myvideo.be/watch/6701744
Laatst bijgewerkt door fabiee op 19-07-09 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Re: F5 wedstrijd- 1e plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:44

Gefeliciteerd :D
Misschien een tip probeer in de galop wat meer rechtop op je kont te zitten. Verder ziet het er heel netjes uit! hoeveel punten kon je in totaal halen?

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 21:46

angelaatjuh schreef:
Misschien een tip probeer in de galop wat meer rechtop op je kont te zitten. Verder ziet het er heel netjes uit! hoeveel punten kon je in totaal halen?

oké, bedankt. ik weet niet hoeveel punten je in totaal kon halen eigenlijk.. :o

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:58

Zo, 252 is echt veel!

angelaatjuh schreef:

Er zijn 35 punten waarvoor je een cijfer krijgt, dus als je voor alles een 10 hebt, krijg je 350 punten. Als je gemiddeld een 6 hebt, haal je 210 punten en heb je een winstpunt gehaald. (ff gerekent :P , je hebt gemiddeld een 7,2 gehaald)

Het ziet er ook netjes uit, jammer dat hij verkocht is.

Als commentaar, je bovenlijf iets stiller houden in de galop en in de draf misschien je benen iets stiller, maar het ziet er erg netjes uit. :)

ManimeminaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:28

Wow 252 punten is niet niks. Heel erg netjes gereden. wat ik als tip zo kunnen geven is om tijd te nemen voor de middendraf. Het lijkt alsof je iets te gehaast verder wilt gaan na de galop (vanuit mijn oogpunt).

Pistasche

Re: FNRS wedstrijd- 1e plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:57

Ziet er erg netjes uit! Alleen nog in die galop even opletten inderdaad, misschien iets meer met je schouders naar achter leunen dat hielp bij mij tenminste.

Gefeliciteerd met je goede punten en prijs +:)+

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:27

Oké bedankt, ja hij is wel verkocht maar mag er voorlopig nog op rijden(na zijn rust) maar ik weet natuurlijk niet voor hoe lang. ;)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:32

ziet er ontspannen uit. Ik vind wel dat je meer op de letter mag rijden zoals bij M_E van hand veranderen, ook vind ik je slangen volte een beetje schuin. Probeer de "halve volte" wat ronder, dan kom je in het midden rechter uit, het lijkt nu of je schuin oversteekt.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:48

Sissi87 schreef:
ziet er ontspannen uit. Ik vind wel dat je meer op de letter mag rijden zoals bij M_E van hand veranderen, ook vind ik je slangen volte een beetje schuin. Probeer de "halve volte" wat ronder, dan kom je in het midden rechter uit, het lijkt nu of je schuin oversteekt.

Ja klopt, bij M_E van hand veranderen zag ik het zelf ook al terug op het filmpje.
Ik zal eraan proberen te denken! :D