herken het wel bij een jong paard kan het me allemaal niets schelen want die is jong en dat maakt niet uit als het minder gaat hij is er om te leren en met ervaren wil ik graag laten zien dat ik het allemaal wel kan. Alleen is het bij mij tegenwoordig wel dat ik onder druk beter presteer.
Het heeft met ontspanning in je lichaam te maken, je lichaam op de juiste manier inzetten kost veel energie. Ik heb verschillende mensen meegemaakt die al begonnen over te geven als ze 2 weken later een dressuurproefje moesten rijden.
Er bestaat een training, weet niet precies meer hoe die man heet maar dat heet presteren kun je leren. Hier leer je om te gaan met alles rond de wedstrijd, ook de spanning weg laten vloeien enz. Heb ik een clinic van gehad en ook dat hielp gigantisch in elk geval was het heel leerzaam! die clinic was aantal jaar geleden via de KNHS
Ook is er bij de drogist een of ander spul te verkrijgen, heb het zelf nog nooit gebruikt maar daar word je rustig van. Schijnt heel erg goed te helpen. Dat moet je een half uur voor het rijden innemen geloof ik en dan werkt het.
Succes ermee!