express @ work buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

996981

express @ work buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:04

heej bokkers,

vandaag hebben express en ik lekker buiten getraind.
express is een 8 jarige zoon van french buffet. een echte spring pony die de dressuur allemaal maar boeie vind.
toch vind ik het belangrijk dat hij lekker dressuur matig getraind word :)
momenteel rijden we L1 maar pakken ook wel eens een stukje schouder voor mee in de training. waar express en ik vooral tegen aan lopen is de nagefenlijkheid. en het actief houden van zijn achterste. we zijn daarom vooral veel bezig met schakelen en overgangen.
ook het wijken gaat nog niet altijd goed.

ik wil nog even zeggen dat express een poosje niet hard getrainsd is vanwege een rug blessure.
we zijn sind 2 weekje pas weer lekker aan het werk. en merk nu pas dat hij weer wat meer begint te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dat waren ze alweer.
groetjes.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:07

Wat een leuke pony! Ik vind het er netjes uitzien, maar let op je benen (foto 1 :oo ) en probeer je armen/handen niet te breed te zetten.
Succes met je knapperd! :)

deniece

Re: express @ work buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:13

Het valt me op dat je op élke foto je handen zo'n beetje anders hebt, dus volgens mij ben je heel erg bezig met de voorkant. Houd je handen gewoon stil. Af en toe een halve ophouding is niets mis mee maar dit vind ik er niet heel fijn uit zien. Wel een erg leuk paardje wat volgens mij best leuk kan lopen! Succes nog met hem.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:14

Waar gaan jou benen heen :D Let op dat je je handen niet te breed zet en dat je ze in galop niet op je been vast zet ;) verder, mooi, krachtig paard en mooi dekje

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:22

't Gaat steeds een stukje beter, of niet? Ziet er al heel netjes uit! +:)+ Hopelijk blijft 't nu goed gaan met z'n rug.

Probeer inderdaad op je houding te letten, probeer mooi rechtop te zitten. Op zo'n mooie pony moet je trots zitten. ;)

Als 'ie van achter goed aan 't werk is, wordt 'ie van voor ook makkelijker... probeer 'm te activeren door bijvoorbeeld tempowisselingen te rijden.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:31

Hey Natasja !
Wat ziet express er goed uit. hij heeft steeds zijn oortjes op jou gericht, leuk :D
Je houding wisseld steeds wat bij elke foto, dus echt commentaar dat laat ik maar aan andele over ;)
Heel veel succes! groetjes kiki

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 07:53

Oeehh// let op je benen, en je hebt je handen heel erg wijd./ het lijkt erop dat je je pony gewoon naar beneden aan het dwingen bent.

Ga eerst lekker aan de ontspanning werken, de rest komt vanzelf.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:55

ik ga mee met de andere ;) en zijn de oren van je paard zo mooi? :oo je kijkt er de hele tijd naar ;) kijken waar je naartoe gaat dus :D verder vind ik dat je een heerlijk paardje heb :j
veel succes verder! :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:28

Leuk paardje, maar ik heb het idee dat je erg op de voorkant gericht bent. Ik zou zeggen, pak 'm eerst wat lager en ronder, en als dat voor elkaar is, kan je vanuit daar gaan oprichten. Belangrijk is dat je goed van achter bij blijft rijden, en zo min mogelijk met je handen doet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 11:09

minjon schreef:
Oeehh// let op je benen, en je hebt je handen heel erg wijd./ het lijkt erop dat je je pony gewoon naar beneden aan het dwingen bent.

Ga eerst lekker aan de ontspanning werken, de rest komt vanzelf.

dit is deels ook waar. ik zet mijn handen niet vast en waht tot hij naar beneden gaat. maar zeg wel telkens tegen hem dat hij naar beneden moet doormiddel van kleune ophoudingen en waarom ? hij moet door de rug blijven lopen omdat zijn rugpijn anders weer treugkomt.

wake_up lager en ronder pakken mag nog niet. de physio (albert van es) heeft hem springgericht ingesteld en ik moet hem dan ook zo rijden. over een jaar ongeveer kan ik hem pas lager en ronder in gaan stellen maar als ik dat nu doe is er de kans dat zijn spieren verzuren.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:13

[Edit] Moest PB zijn... en bericht kan hier niet verwijderd worden. :?

belle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:18

Leuk paard!
Je moet er alleen een beetje op letten dat je niet naar voren gaat zitten en naar beneden gaat kijken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 11:22

belle1 schreef:
Leuk paard!
Je moet er alleen een beetje op letten dat je niet naar voren gaat zitten en naar beneden gaat kijken.

klopt helemaal :) bedankt.

Salvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:39

Niet te veel naar voren zitten, en naar benenden kijken.
En op eerste foto moet je je benen niet te veel naar achteren leggen.