Twee weken geleden, zondag 5 juli jl. ben ik voor het eerst gestart met Zavira, dit was niet echt een succes te noemen. het losrijden ging boven verwachting goed, maar de ring wilde ze niet in. Resultaat: alleen een hoop stijgeren en omdraaien
Ik heb toen maar afgegroet, wat achteraf dom was, want dat betekende dat ik de tweede proef niet meer mocht starten. Afgelopen zondag voor de "herkansing" gegaan, toevallig op dezelfde locatie en ik had ook nog eens dezelfde ringen! Losrijden was ze wat heter als de week ervoor, wat minder overdonderd denk ik... Eerste proef was weer niet geweldig, maar heb in ieder geval ongeveer de helft van de proef kunnen rijden voor ik werd uitgebeld (wegens 3x verlaten van de ring). Ook deze proef heeft zij meer op haar achterbenen gelopen als op vier, maar ik heb in ieder geval doorgezet! Dit heeft zich in de tweede proef (die ik nu dus wel heb mogen rijden!) doen gelden: deze proef heb ik uit kunnen rijden! Resultaat :171 punten. Er zaten heel veel fouten in, maar ook slordig gereden van mezelf (de schrik zat er nog goed in!)
Komende zondag hebben we een wedstrijd bij ons op stal, ik hoop dat ik nu de kans heb haar netjes de ring rond te sturen, ik ga in ieder geval mijn best doen!
In de training zijn we vooral bezig met haar te laten luisteren, en te wachten op mijn hulpen. Zavira moet elke dag eerst weer testen wie de baas is, maar gelukkig maken we vorderingen en geeft ze steeds iets sneller op!
Mijn houding is een ander groot struikelblok, ook daar zijn we druk mee bezig!
Maar genoeg gekletst, hier de foto's (losrijden en de ring door elkaar, zowel foto's van de 5e als van de 12e):
Van hand veranderen en enkele passen middenstap:

Grote volte, hals laten strekken:

Grote volte doorzitten (daarna arbeidsgalop links aanspringen):

Van hand veranderen, enkele passen middendraf:

En klaar...

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar!

Misschien beugels een gaatje langer de volgende keer? heb het idee dat je nu erg kort zit.
)