Mistral (NF) @ work na nieuwe instructie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Mistral (NF) @ work na nieuwe instructie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 20:43

Heej bokkers,

Ik verzorg mistral nu bijna een jaar (vanaf vorig jaar augustus) en ik heb hem nu eindleijk echt door. We hebben een halfjaartje ongeveer elke week meegereden in mijn manegeles... maar we hebben sinds begin juni privéles :D We hebben vorige week vrijdag onze 3de les gehad (normaal 1x in de 2 weken maar hij is helaas een week kreupel geweest). En na 3 lessen ben ik al erg tevreden over het resultaat :o

Even wat info:
Mistral.
Ruintje.
6-7 jaar (weet ik zo niet precies).
Niveau: L1-L2 ongeveer niet officieel!!
Vader: Brummershoeve boss.
Groot: 1.45m.

Mistral en ik zijn met een B niveau van de manege gekomen en ik ben nu echt trots op hem hij pakt alles zo lekker op in de lessen dat we de laatste keer zijn begonnen met een schouderbinnenwaarts :Y) Ik zelf heb ook nooit hoger gereden als B - L en ben nog nooit officieel gestart ik zou graag starten maar helaas komt er meer bij kijken als alleen een startkaart aanvragen ;(

Genoeg gepraat hier de foto's, mijn paard is niet ceht chagerijnig ofzo maar zodra er een camera aan te pas komt gaan 9 van de 10x de oren naar achteren :P we hadden ook veel last van vliegen dus die staart is niet echt omdat hij boos is ofzo.

Foto's staan niet op volgorde!! ik heb de mooiste eruit gezocht het waren er namelijk 94 :Z .

Ook de linken zijn de moeite waard.

Eerst eventjes instappen en warm worden.
http://nl.tinypic.com/r/xg0jv9/3

Lekker beentjes naar voren met dit plaatje ben ik heel blij.
Afbeelding

Pasje wijken, gaat steeds beter maar het scharen gaat nog niet altijd even goed wordt aan gewerkt!
Afbeelding

Hij wou nooit verruimen maar het gaat steeds beter opzich wel lbij met dit beeld.
Afbeelding

Galopje linksom gaat al steeds beter zitten de achterhand er lekker onder.. mag er aan de voorkant iets meer doorheen.
Afbeelding

Galopje rechtsom super blij met dit plaatje achterhand eronder mag misschien nog iets meer gaan zitten maar er mooi doorheen en lekker actief.
Afbeelding

Poging tot schouderbinnenwaarts.
Afbeelding

Heel blij met dit plaatje lekker halsstrekken ik zette trouwens net een volte in ;)
Afbeelding

Ons bijna favouriete plekje de dijk :7
Afbeelding

Opweg naar de dijk.
http://nl.tinypic.com/r/21kihiq/3

Stilstaan en wachten tot we ervandoor gaan.
http://nl.tinypic.com/r/apfjf5/3

EIgen commentaar:
* hakken uitdrukken (wat vreselijk op sommige foto's).
* hand voor houden.

Kwaliteit is achteruit gegaan door het verkleinen.

Ik ga vanacht op vakantie dus verwachtniet veel reactie van mij.... :o

Sanneeofzo

Re: Mistral (NF) @ work na nieuwe instructie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:04

Wat een mooi paard zeg!

Probeer haar wat lang te laten in haar hals, het ziet er alle maal zo oopgekropt uit. En je hakken uitdrukken.

Ik kan niet echt, meer commetaar geven, ik vind de foto's wat te donker.

Padoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:36

Hele nette houding mooi rechtop ;)
Ziet er al goed uit! Succes met je privélessen *D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:47

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:13

Ziet er netjes uit!!

Let wel op bij het hals strekken dat ze niet op de voorhand gaat lopen! Succes

Edit: Bij de 5de foto staat een fout ;) je rijd linksom :P

Salvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:47

Je moet je hakken niet optrekken.
En heb je wel voldoende stelling?
Succes verder!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:30

ziet er goed uit. probeer idd je beenlang te houden dan ga je ook meer zitten. en ik heb het gevoel dat de foto met een pasje verruimen geen draf foto is maar galop..
Verder echt keurig

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 01:08

ten eerste, wat een onwijs leuk paard. Probeer inderdaad je hakken niet op te trekken. Ik zie op bepaalde foto's dat je paard niet recht in zijn spoor loopt. Probeer hem recht te houden. daarnaast zal ik persoonlijk wat meer stelling gaan vragen, iets meer buiging, zo gaat die ook net wat fijner je hand volgen als die lekker acktief is. Veel succes!!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:20

bedankt.. de stelling ben ik veel me ebezig inderdaad ook om hem sommige stukken echt door te vragen.. om hem nog flexibeler te krijgen .... ik ben er mee bezig...

navidad: misschien domme vraag maar hoe bedoel je niet in z'n eigen spoor en op welke foto???

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:40

Bij die ene galopfoto, lijkt het wel of jij je bekken kantelt, mischien heb ik er een verkeerd beeld over, want het is natuurlijk maar een moment opname, maar het lijkt daar of je hem buitenstelling vraagt, en hij zijn achterhand iets te veel naar binnen zet. (foto 4), dus dan zet zie zijn binnen achterbeen iets op de "binnenhoefslag" als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind trouwens die tweede foto van onder, Het halsstrekken, een heel fijn beeld geven, terwijl het neusje daar eigenlijk nog iets meer richting de grond mag gaam. Ik vind jullie wel een hele mooie combinatie, en dat jullie netjes rijden, dus vat me daarin niet verkeerd op :)

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:58

Navidad: nu je het zegt valt het mij inderdaad ook op.. hmmm zal er eens op letten;) en bedankt...:0

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:41

leuke pony:)
lijkt het zo of zit het zadel iets te ver naar voren?
verder kan je misschien wat meer je hakken uitdukken.
verder ziet het er leuk uit ! :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:05

Probeer minder op de voorkant te focussen, die komt vanzelf als die van achter goed is. Dus laat dat doorvragen ed even maar probeer hem eerst rechter op 4 benen te krijgen en minder opgekropt.

Binnen hoefslag rijden, actief van achter en laat die voorhand de voorhand. Probeer vanuit daar te leren sturen op je zit en als je een ontspannen paardje hebt (van achter goed actief en van voor lekker los) kun je met de zijgangen beginnen. Die komen namelijk uit zijn lijf en niet uit zijn hoofd. Je rijdt die ook op zit en beenhulp met eventueel een beetje hulp van je hand, maar niet door je paardje eerst rond te vragen-spelen (vaak al te veel afremmend) en dan in een houding proberen te krijgen. Ik betrap mezelf er ook vaak op dat je snel geneigd bent dit te doen maar met iets meer voorbereiding lukt het vaak ook wel op een ontspannendere manier. Verder vind ik wel dat je mooi recht zit en je een erg leuk paardje hebt.

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:42

Ziet er leuk uit, maar nog veel te veel spanning, wees wat liever met je handen ;)

Ik vind je zadel wel te ver naar voren liggen, vooral goed te zien op foto 3. En de bandages zitten echt superfout, helemaal nog tot onder de kogel (foto 4). Dus de volgende keer even iemand erbij halen die verstand van bandageren heeft ;)

nsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:57

zadel ligt zoals anderen ook al zeggen wel een beetje ver naar voren. Verder is jouw houding best netjes.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 10:23

sorry voor de late reactie.... ik ben op vakantie.... over het zadel inderdaad hij ligt iets naar voren dit was mij en z'n eigenaar ook al opgevallen en er komt dus zoals het nu lijkt een andere boom in en we zien verder hoe het dan gaat.... De bandages..... ik bandageer hem nu al een jaar zo en ook bij vorige paardje sop dezelfde manier.... ik heb het op die manier geleerd van mensen die het vaker deden en er ervaring mee hadden en nog nooit commentaar gehad... van geen enkele instructrise of iets dergelijks......

tezza15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:23

je zadel ligt inderdaad wel erg naar vore , ik ga mee met het commentaar hierboven !
succes ermee

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:30

niet banketstaaf bedoeld maar: zie jij nog wel wat met die pet zo laag? haha! :D

verder een heel leuk paardje! lijkt wel alsof je wat ver achterin je zadel zit.. en met de galop mag je zelf ook wat meer gaan zitten ;) lijkt nu net alsof je een beetje staat?

heerlijk he even de dijk op en uitwaaien.. genieten ;)