Roel (Friese ruin) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annemariet

Roel (Friese ruin) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 16:48

Dag bokkers,

De 1e keer dat ik rijfoto's van Roel en mij op bokt zet. Hij heeft eerder in een paar topics gestaan, maaaar sinds oktober vorig jaar ben ik trotse eigenaar van deze heerlijke Fries. Roel is 4 jaar en zijn afstamming is Sape x Fetse. Hij zou naar de keuring afgelopen maand, maar door ziekte is dat helaas niet doorgegaan. Deze foto's zijn genomen na 3 weken rust (=ziekte).

Een officieel niveau hebben we niet, maar ik durf wel een B proefje met hem te kunnen rijden. Waar we aan werken: naja, waar ik vooral aan moet werken ( :o ) is mijn houding en mijn binnenhand loslaten. Verder veel bezig met tempo wisselingen en de galop (die hij sinds kort erg goed oppakt) Nog over mijn houding: helaas moet ik de komende maanden een leenzadel gebruiken waar ik niet fijn op kan zitten maar welke wel goed op Roel past.

Goed, ik denk dat 't een duidelijke inleiding was. Let op; de foto's staan niet op volgorde.
Ben benieuwd naar jullie commentaar / reacties.

Lekker actief drafje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Te streng met de binnenhand, laat Roel ook duidelijk merken.
Afbeelding

Even z'n lieve hoofdje tussendoor ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Z'n explosieve galopjes ;)
Afbeelding

Let niet op m'n hoofd :Y)
Afbeelding

Ik probeer zoveel mogelijk ruimte voor te geven om hem door te laten springen..
Afbeelding

Dat was het, byebye
Afbeelding

mausjeh

Re: Roel (Friese ruin) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:35

wat een leuke combinatie zijn jullie!
Je kunt zien dat je aan het genieten bent van je Fries.
fijn. in de gallop gooit ze hoog op of niet?
hoe groot is ie?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:37

Die galop ziet er inderdaad vrij explosief uit! Ik zie dit omdat ik het zelf vaak doe, maar misschien je handen toch wat losser laten (als hij dat toestaat dan) want het lijkt mij een beetje dat je ze wat terug trekt in de galop, terwijl je ze bij de andere foto's juist op een hele mooie plaats houdt. Hoewel op die laatste galopfoto het er juist weer goed uit ziet...

Ik ben een beetje in de war, geloof ik. :)

AmmersN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:42

Wat een prachtbeestje, wees er maar trots op! Is hij alleen explosief als jij hem aanzet tot galop of ook uit zichzelf? Dat hij in de draf wegschiet.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:46

Dank jullie wel.
Bij het aanspringen kan hij flink heet worden, dus dat vind ik het wat spannend om hem ruimte te geven. Maar, we leren het vast wel :)

@Mausjeh: hij is 1.61

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:43

Leuke fries, galoppeert inderdaad lekker explosief! :D
Wel wil ik je als tip meegeven (als het beeld van mijn laptop klopt hoor ;) ) om te letten op je rug, die trek je soms wat hol.
Verder zou ik je handen iets meer dragen, heb het gevoel dat je ze nu soms wat vastzet. Als je je polsen wat meer rechtop houd, kun je beter scharnieren en de mond beter volgen.
Succes!

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:42

wat een mooie fries! let wel op dat je rechtop blijft zitten in de galop, je gaat naar voren toe. en je tenen kunnen wel iets maar naar binnen. verder sluit ik me aan dat je je handen wat meer mag dragen. het ziet er wel verder netjes uit!

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 12:55

@ Klomp: Heb je 100% gelijk in. Met mijn rug rechtkrijgen heb ik heel veel moeite en idd, mijn handen dragen / rechtopzetten klopt. Ik wil nog te veel "mee naar beneden" gaan.

@Laulapaula: Klopt. heb wat moeite met het netjes zitten in zijn galop :D.

Tnx voor de reacties!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:50

Annemariet schreef:
@ Klomp: Heb je 100% gelijk in. Met mijn rug rechtkrijgen heb ik heel veel moeite en idd, mijn handen dragen / rechtopzetten klopt. Ik wil nog te veel "mee naar beneden" gaan.

Niet aan die voorkant denken, gewoon rustig je handen laten staan en ruimte geven, uiteraard wel zacht contact houden met de mond. Zodra je veel met overgangen aan de gang gaat en goed reactie krijgt op vje been, gaan ze vanzelf zakken, hoef je er niets voor te doen :D Gewoon dus die achterhand activeren en dat lichtjes opvangen van voor en wachten tot ie nageeft, daarna zelf ook iets toestaan maar niet losgooien! Gewoon stukje bij beetje uitschuiven. Succes!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:11

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

Salvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:36

Leuk paardje!
Maar je moet je handen rechtop en hakken omlaag!
En Je hoeft niet de hele tijd naar je paard te kijken.
Probeer je schouder te ontspannen!
(je schouders lijken gespannen)

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 18:05

@ Salivira: klopt. Mijn houding is niet zo erg goed...