plotseling hangen?? :S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

plotseling hangen?? :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:49

ik moet heel eerlijk toegeven dat ik de laatste tijd ik niet zo veel gereden heb omdat ik erg druk was met mijn studie. maar ben het rijden weer op gaan pakken en dit ging allemaal super, lekker lang laag eerst weer ff los worden.
na een paar daagjes wilde ik haar wat meer oppakken en nu begind ze ineens erg in me hand te hangen.
ze heeft er nog wel eens een handje van om soms ff vast ete houden als ze het niet allemaal snapt maar das dan meer even een beetje stress en het niet snappen.
maar nu is ze voor mijn gevoel steeds zwaar. als ik haar meer ruimte geeft gaat ze wel weer mooi lang laag lopen en blijft ze daar netjes me hand opzoeken en voelt het ook weer lekker licht..
Kan dit plotseling iiets medisch zijn? of is het misschien omdat ik een tijd niet gereden heb en dat ze lui is..

idylle

Re: plotseling hangen?? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:06

probeer je been er goed aan te houden vaak als je ze naar voren rijd met je been worden ze weer lichter in de hand en veel figuren rijden en of stelling vragen naar binnen op beide kanten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:03

Het hangen op de hand is vaak een teken van het niet voldoende actief zijn in het achterbeen. Maak je paard eerst actief van achteren naar voren, maak tempowisselingen, (schijn)overgangen en dergelijke oefeningen om het achterbeen te activeren.
Gaat ze daarna weer op de hand hangen dan geef je een keer flink been.

Je kan ook iets anders wat ze totaal niet verwacht doen, en dat is je teugels loslaten. Gewoon geen contact geven zodat ze niet kan hangen. Ze zal waarschijnlijk struikelen, maar vaak is dan het hangen ook wel voorbij.

evoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:12

Goed actief houden op je been en je handen blijven ontspannen, als je gaat 'terug trekken' gaat ze alleen maar meer hangen.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:39

Je benen eraan houden! zoals de meeste hier zeggen :)
en mijn instructrice heeft me idd ook altijd geleerd om je handen te blijven ontspannen,en niet teveel te bewegen,
en ook je teugels helemaal gelijk te houden :+
Klinkt dom,maar ik heb gemerkt dat je teugels anders nemen echt helpt soms :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 19:20

hej bedankt allemaal maar het is al opgelost. het was gelukkig niets medisch ze was gewoon lui, komt waarschijnlijk doordat ik de laatste tijd niet zo veel gereden heb