sjaak @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

milka1990

sjaak @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:03

Hier een paar van de weinig goed gelukte foto's van mee nieuwe knollie.

Naam: Sjaak
Ras: Haflinger
Momenteel: Hij heeft Z gelopen maar zelf alles opnieuw aan het oppakken.

Loop zelf nog tegen de dingen aan dat hij niet altijd even voorwaarts is, ze aandacht er niet helemaal bij heeft. En door het nieuwe ruiter zijn nog veel misbruik wil maken van het testen.

Foto's zijn zo weinig omdat we hier aan test rijden waren om te kijken of het behalve van af de grond ook onder het zadel zou klikken.
Dus meer aandacht op het testen dan op foto's maken.

Naja genoeg gekletst. Rijden is hier verre van perfect, ben ook meer paard aan zoeken op ze grenzen. En het rijden zonder cap is eigen verantwoording.

Verder commentaar mag maar hou het wel netjes.

Afbeelding
Inzet volte
Afbeelding
Afbeelding
even aan de klets met instructeur en de fotograaf:P
Afbeelding
stukje in draf.
Afbeelding
inzet voor afwenden
Laatst bijgewerkt door milka1990 op 16-07-09 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Relien

Re: sjaak @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:06

wat een super gave haf zeg die manen wow..

voor de rest vind ik het er best goed uit zien alleen op de laatste foto heb je wel piano handjes maar dat kan ook een moment op name zijn..

ik zou ook persoonlijk wat meer buiging in de nek zien hij loopt nu erg opgekropt

milka1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:10

Relien schreef:
wat een super gave haf zeg die manen wow..

voor de rest vind ik het er best goed uit zien alleen op de laatste foto heb je wel piano handjes maar dat kan ook een moment op name zijn..

ik zou ook persoonlijk wat meer buiging in de nek zien hij loopt nu erg opgekropt

het was dan ook de 1e keer dat ik er op zat en aan het testen ben. We gaan inderdaad heel hard aan het werk ana de buiging in ze lichaam en flexibiliteit.

Verder dat piano handjes tja, blijf de muziek keer op keer leuk vinden. Wordt aan gewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:11

Ik vind dat het een leuke haflinger is, het plezier van jullie twee spat er van af!
Wel vind ik dat hij zeker actiever moet van achteren, dit kun je bereiken door veel overgangen te rijden en te eisen dat hij gelijk reageert.
Verder, als ik heel eerlijk ben, is je zadel veel en veel te klein.
Op deze manier wordt je gewicht niet goed verdeeld over de rug van je paard en hier kan hij serieuze problemen van krijgen.
Je hoort achter je eigen kont nog een platte hand in je zadel te kunnen leggen, op die manier wordt het gewicht wel goed verdeeld.
Denk dat je haf nog best een grotere maat kan hebben dus zou eens op zoek gaan naar een zadel dat zowel voor jou als voor hem goed past. Heel veel succes.

Overigens dien je op HAW als ik me niet vergis minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnisch commentaar op gegeven kan worden, misschien kun je er nog een paar aan je post toevoegen?

milka1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:13

Babel schreef:
Ik vind dat het een leuke haflinger is, het plezier van jullie twee spat er van af!
Wel vind ik dat hij zeker actiever moet van achteren, dit kun je bereiken door veel overgangen te rijden en te eisen dat hij gelijk reageert.
Verder, als ik heel eerlijk ben, is je zadel veel en veel te klein.
Op deze manier wordt je gewicht niet goed verdeeld over de rug van je paard en hier kan hij serieuze problemen van krijgen.
Je hoort achter je eigen kont nog een platte hand in je zadel te kunnen leggen, op die manier wordt het gewicht wel goed verdeeld.
Denk dat je haf nog best een grotere maat kan hebben dus zou eens op zoek gaan naar een zadel dat zowel voor jou als voor hem goed past. Heel veel succes.

Overigens dien je op HAW als ik me niet vergis minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnisch commentaar op gegeven kan worden, misschien kun je er nog een paar aan je post toevoegen?

zijn druk opzoek naar een zadel dat beter past deze zat erbij. Verder gaan we hard aan het werk ook met de overgangen. En zal even wat meer foto's pakken. als die er zijn :S

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:15

Hartstikke goed om te horen! Is ook allemaal wennen hoor als je een paard nog maar net hebt. Denk dat je op de goede weg bent. Ben je ook van plan om regelmatig les te nemen of was dit alleen omdat je hem net hebt?

milka1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:19

Babel schreef:
Hartstikke goed om te horen! Is ook allemaal wennen hoor als je een paard nog maar net hebt. Denk dat je op de goede weg bent. Ben je ook van plan om regelmatig les te nemen of was dit alleen omdat je hem net hebt?

Regelmatig. Gezien nog hard aan mezelf ga werken heb nu 2 jaar niet op les gezeten en heel enkel wat gereden op het inrijden op een haflinger stal in drenthe. Meer niet.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:22

Nou dan moet het haast wel goedkomen. Lees nog even de regels van HAW door, volgens mij zijn er wel meer dingen waar je niet aan voldoet en is jammer als je topic daardoor gesloten wordt!

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:25

Wauw, wát een lekkere bos manen! :P Leuke haf.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:32

mooie haf en mooie maantjes!!

maar wat ben jij streng met je binnenhand zeg ;(
dat mag best wel wat minder..

milka1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:36

ikdoemaarwat schreef:
mooie haf en mooie maantjes!!

maar wat ben jij streng met je binnenhand zeg ;(
dat mag best wel wat minder..

Dat is iets waar ik met me instructeur al hard mee aan het werk ben. Maar zoals al vermeld is dit de 1e keer en moest ik op advies van instructeur em afentoe wat strenger aanpakken omdati k te lief voor em was. Hij zo van liever wat strenger, zodat hij wat sneller doorheeft wie de baas is, dan kan je ook sneller echt aan het werk.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:20

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Er zijn te weinig foto's geplaatst waar rijtechnisch commentaar op te geven is. Hier is een min. aantal van 5 foto's voor gegeven.