Bobby @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_Doos

Bobby @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 11:13

Gister gingen samantha en ik samen naar me paardje toe om te rijden. Toevallig heeft sam een hele goed camera en daar maakten we dus even gebruik van.
Het is voor sam de eerste keer dat ze op bobby zit en voor bobby de eerste keer dat er iemand anders op haar rug zit...

Bobby is nu 2 maanden lichtjes onder het zadel, dus niet elke dag intensief gereden en ze pakt alles heel erg goed op. Met galop hebben we nog wat moeite omdat ze hele grote sprongen maakt en dat bijna niet uit te zitten is

cap en schoenen is eigen risico!!

over bobby:
naam: Bobby
Stamboeknaam: Bouwhuus
Stamboek: Kwpn
Vader: Hamlet
Moeders vader: Farmer
Leeftijd: 3 jaar en 3 maanden
Stokmaat: +_ 157 cm

tips zijn welkom!!

genoeg gekomkommert hier de foto's

Afbeelding
vrij netjes alleen mijn houding ;(

Afbeelding
ongelukkig sta momentje :+

Afbeelding
handen rechtop

Afbeelding
charmant zit moment en jammer dat de foto beetje scheef is, wel mooi actief

Afbeelding
rechtop zitten

Afbeelding
galop :Y)

tien ging sam erop
Afbeelding
beetje aan elkaar wennen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
in de galop was het meer vasthouden en blijven zitten, ze gooit erg hoog op ;)

Afbeelding

even ter vergelijking hoe het er 1,5 maand terug aan toe ging. mijn houding was heeeel erg slecht en ben ook weer begonnen met lessen:

Afbeelding

bedankt voor het kijken

LOCA

Re: Bobby @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:35

Erg mooi paard, maar wat mankeert er aan je zadel? jullie zitten beide in de stoelzit en komen erg ver naar voren met het lichtrijden. Misschien dat het niet aan het zadel logt, en jullie de beigels een gaatje langer kunnen doen en iets minder ver achterin de lepel gaan zitten.

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:40

Knor schreef:
Erg mooi paard, maar wat mankeert er aan je zadel? jullie zitten beide in de stoelzit en komen erg ver naar voren met het lichtrijden. Misschien dat het niet aan het zadel logt, en jullie de beigels een gaatje langer kunnen doen en iets minder ver achterin de lepel gaan zitten.

Er staat toch nergens dat er wat mankeerd aan het zadel?
Er staat dat haar galop bijna niet uit te zitten is. Gaatje langer? dan kan ik beter zonder beugels rijden. Verloor ze nu al meerdere keren. Ja hakken beter uitdrukken en dergelijke. Maar Bobby is nogal onregelmatig met haar tempo dus dan is loopt ze langzaam en opeens gaat ze onverwachts sneller. Daar moet nog even de regelmaat in komen.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:49

TS: Knor vraagt juist of je zadel wel goed ligt omdat jullie beiden in een stoelzit zitten, dit was mij idd ook al opgevallen. Of het misschien dus verstandig is om een zadelmaker te bellen om het zadel na te kijken.

En idd je hakken uitdrukken, maar ja, je rijdt bewust met gympen, dus ja, dan kan je idd beter je beugels uitdoen.

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:51

maykie schreef:
TS: Knor vraagt juist of je zadel wel goed ligt omdat jullie beiden in een stoelzit zitten, dit was mij idd ook al opgevallen. Of het misschien dus verstandig is om een zadelmaker te bellen om het zadel na te kijken.

En idd je hakken uitdrukken, maar ja, je rijdt bewust met gympen, dus ja, dan kan je idd beter je beugels uitdoen.

Dat we naar voren komen met licht rijden is door de onregelmatige tempo van Bobby. Waardoor je beetje uit balans raakt.

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 11:54

ja het zadel ligt goed alleen er zit niet veel zit in... het is ook een tijdelijk zadel omdat ik er eentje wil met een wat diepere zit.
in dit zadel kan je eigenlijk allekanten op en heb je niet echt een vaste zit vandaar dat we af en toe een stoelzit hebben, dit zijn ook moment opnames omdat ze af en toe een mega pas maakt en ik dan moeite moet doen om netjes te blijven zitten.

en ik rijd idd bewust met gymepen omdat mijn laarsen niet meer aantoonbaar zijn en niet meer passen. ik moet nog opzoek naar nieuwe maar heb nog niks in mijn maat gevonden:S

SportHorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:00

mooi paardje !!!

Floshy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:09

Wauw das echt een hele verbetering van het paard en de ruiter(vooral de houding),
goed gewerkd zou ik zo zeggen en nog veel plezier samen!

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:11

Floshy schreef:
Wauw das echt een hele verbetering van het paard en de ruiter(vooral de houding),
goed gewerkd zou ik zo zeggen en nog veel plezier samen!

dankjewel!! :D

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:21

Tsjee; wat is dat paard ontzettend vooruit gegaan; en jij ook in je houding! Ga
zo door! :) Vooral op de 3e foto vindt ik je paard heel mooi tonen en jou zit is
daar ook het beste; alleen jammer van je handen.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:32

Dat van cap en gympen zal ik niets over zeggen....
Dat je op een jong paard je beugels wat korter doet dan normaal en dat je zit dan iets minder netjes is kan ik me voorstellen. Ik hoop wel dat je ziet dat bijvoorbeeld de laatste foto van de fotografe erop echt heel erg stoelzit is. Dat zie je eigenlijk op alle foto's terug. Imo is je zadel gewoon heel erg groot voor jullie, maargoed met een ander zadel is dat snel opgelost.

Wat rijden betreft zou ik iets meer variëren in de hoofd-hals houding van je paard. Zeker bij zo'n jong paard regelmatig een keertje halsstrekken tussendoor zodat ze je hand goed leert volgen naar beneden en om haar rugspieren sterker te maken. De beste foto vind ik eigenlijk de allereerste foto waar de fotografe erop zit. Daar loopt het paard mooi voorwaarts en met het neusje iets voor de loodlijn. Op bijna alle andere foto's loopt ze iets erachter.

Met de galop moet je echt proberen om op je kont te blijven zitten, jullie zitten allebei wat voorover waardoor je nog makkelijk uit je zadel gegooid wordt. Op dit moment zou ik nog niet te veel aan de galop doen verder. Het paardje moet eerst goed in balans zijn.

De TS mag verder haar handen net ietsje verder voor zich uit houden, dat zou voor het beeld iets netter zijn.

De fotografe zou iets meer knik in haar armen mogen hebben voor het nette.

Ik vind het wel een erg leuk paardje om te zien. Ze loopt ook al super voor zo kort onder het zadel. Lekker op je gemakje door oefenen en dan komt het vast helemaal goed met jullie.

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:35

Aurora3 schreef:
Dat van cap en gympen zal ik niets over zeggen....
Dat je op een jong paard je beugels wat korter doet dan normaal en dat je zit dan iets minder netjes is kan ik me voorstellen. Ik hoop wel dat je ziet dat bijvoorbeeld de laatste foto van de fotografe erop echt heel erg stoelzit is. Dat zie je eigenlijk op alle foto's terug. Imo is je zadel gewoon heel erg groot voor jullie, maargoed met een ander zadel is dat snel opgelost.

Wat rijden betreft zou ik iets meer variëren in de hoofd-hals houding van je paard. Zeker bij zo'n jong paard regelmatig een keertje halsstrekken tussendoor zodat ze je hand goed leert volgen naar beneden en om haar rugspieren sterker te maken. De beste foto vind ik eigenlijk de allereerste foto waar de fotografe erop zit. Daar loopt het paard mooi voorwaarts en met het neusje iets voor de loodlijn. Op bijna alle andere foto's loopt ze iets erachter.

Met de galop moet je echt proberen om op je kont te blijven zitten, jullie zitten allebei wat voorover waardoor je nog makkelijk uit je zadel gegooid wordt. Op dit moment zou ik nog niet te veel aan de galop doen verder. Het paardje moet eerst goed in balans zijn.

De TS mag verder haar handen net ietsje verder voor zich uit houden, dat zou voor het beeld iets netter zijn.

De fotografe zou iets meer knik in haar armen mogen hebben voor het nette.

Ik vind het wel een erg leuk paardje om te zien. Ze loopt ook al super voor zo kort onder het zadel. Lekker op je gemakje door oefenen en dan komt het vast helemaal goed met jullie.

bedankt voor de tips!!

als ze iets meer uitegroeit is wil ik ook gaan kijken voor een beter zadel, maar daar ga ik nu nog niet aan omdat haar rug toch nog in de groei is

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:40

Ja, groot gelijk. Dat zou ik nu ook nog niet doen. Door het rijden verandert haar bespiering ook veel waardoor een zadel dat je nu koopt over een paar maanden toch niet meer past.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:49

Sammert schreef:
Knor schreef:

Er staat toch nergens dat er wat mankeerd aan het zadel?
Er staat dat haar galop bijna niet uit te zitten is. Gaatje langer? dan kan ik beter zonder beugels rijden. Verloor ze nu al meerdere keren. Ja hakken beter uitdrukken en dergelijke. Maar Bobby is nogal onregelmatig met haar tempo dus dan is loopt ze langzaam en opeens gaat ze onverwachts sneller. Daar moet nog even de regelmaat in komen.

Ok dan neem ik mijn commentaar terug, dan kun je beter geen foto's plaatsen, ik constateer alleen maar dat jullie in de stoelzit zitten en probeer tips te geven.

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:53

Knor schreef:
Ok dan neem ik mijn commentaar terug, dan kun je beter geen foto's plaatsen, ik constateer alleen maar dat jullie in de stoelzit zitten en probeer tips te geven.

ik bedank je ook voor deze tip maar ik kan momenteel nog niks aan het zadel veranderen omdat ik niet veel geld wil uitegeven aan een nieuw zadel die ze over een paar maanden toch niet meer past.
het ligt dus inprincipe aan het zadel en aan bobby's onverwachte snelheids wisselingen.
ik zal er aan proberen te werken om netter te zitten en mijn benen netjes onder mijn lichaam te houden.

xmaureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:58

je hebt hem al netjes lopen voor de 2 maanden dat je hem onder het zadel hebt! je kunt je beugels eventueel wat langer doen en je hakken meer uitdrukken. leuk paardje en jullie zijn een leuke combi :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:49

Ik vind het er netjes uitzien, maar wat me stoort is de zware bodem. Mij niet gezien op zo'n bodem.

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 18:15

Morris schreef:
Ik vind het er netjes uitzien, maar wat me stoort is de zware bodem. Mij niet gezien op zo'n bodem.

ja de bak is inderdaad vrij zwaar, we proberen hem al vaak zo vochtig mogelijk te houden en te vlakken maar de stal eigenaar doet er zelf niet veel aan.
we rijden daarom ook regelmatig op het land maar dat was nu te nat door de regen.

ik zit er ook licht over te twijfelen om naar een andere stal te gaan maar ik zou niet weten waarheen

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:50

Hallo,

Mooi paardje!!

Ik be,n al een tijdje op zoek naar het geel setje van Anky.
Kan ik dit online bestellen ergens? vind het prachtig!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:01

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Het is namelijk niet toegestaan om foto's te plaatsen van iemand anders.