Manegepony Banjo @ work op FNRS wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzeltje

Manegepony Banjo @ work op FNRS wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 22:24

Na een paar tegenslagen heb ik zondag 28 juni toch eindelijk weer een wedstrijd gereden met Banjo. Banjo is een manegepony die ik al een hele tijd elke week rij. Ik had al een tijd niet meer meegedaan, en daarvoor ben ik heel lang blijven hangen in de F8. Steeds hadden we net te weinig punten. Dit kwam vooral doordat hij toen nogal druk was en de proef daardoor erg rommelig werd. Nou gaat het sinds een paar maanden erg goed in de les, hij is veel rustiger en het begint echt ergens op te lijken :))
Tijdens de wedstrijd was hij fijn te rijden :) Bij het inrijden liep hij wel iets fijner dan bij de proef zelf, vooral de galop ging erg gespannen met een paar bokken bij het aanspringen. Wel deed hij de rechtergalop goed, hier hebben we met hem heel hard mee geoefend omdat hij het heel moeilijk vond om rechtsom goed aan te springen. Maar alsnog zijn we 1e geworden met 231 punten en EINDELIJK door naar de F9 :D Ik was erg verbaasd over de punten en ook heel erg trots op Banjo.

Denise (nieszje @ bokt) heeft de foto's gemaakt, heeel erg bedankt hiervoor :D

Ik ben erg benieuwd naar jullie commentaar, want er is zeker nog genoeg waar we aan kunnen werken!

Het inrijden:
1) Stap, beetje opgekropt nog en weinig voorwaarts (wat echt een wonder is bij deze pony :)) )
Afbeelding

2) Draf
Afbeelding

3) Draf
Afbeelding

4) Halthouden
Afbeelding

De proef:
5) Draf
Afbeelding

6) Hals laten strekken
Afbeelding

7) Halthouden
Afbeelding

En ten slotte nog een paar foto's van zijn knappe kop :+:
8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

10) Zijn lange haren :D
Afbeelding

:wave:

Leinearthur

Re: Manegepony Banjo @ work op FNRS wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:29

lief hooor....
Probeer je handen iets dichter bij elkaar en je voeten
iets meer naar binnen laten wijzen. je drukt je hakken mooi
uit. ;)

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 22:34

Bedankt!
Haha mijn handen stonden eerst nog verder uit elkaar, daar ben ik wel mee bezig. Ik weet niet wat het is maar ik kan ze gewoon niet bij elkaar houden :))

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:34

Suzeltje schreef:
Bedankt!
Haha mijn handen stonden eerst nog verder uit elkaar, daar ben ik wel mee bezig. Ik weet niet wat het is maar ik kan ze gewoon niet bij elkaar houden :))

Haha Okee. :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:38

ziet er netjes uit!
alleen zit je soms op het verkeerde been. Daar zou ik goed op letten want dat kost je punten ;)

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 08:22

Ik weet het. Rechtsom is het de gewoonte om op het verkeerde been licht te rijden met deze pony. Dit komt doordat zijn bespiering niet goed was om rechtsom goed te kunnen lopen. Als je goed lichtrijd, dan loopt hij heel onregelmatig. Dit verschilt ook wel per keer, soms is het wel te doen, soms ook niet. Door die slechte bespiering ging ook de rechtergalop nooit goed. Maar sinds een paar maanden zijn we heel erg met de rechtergalop bezig, waardoor hij rechtsom steeds beter loopt en steeds sterker wordt. Ik hoop dat hij daardoor over een tijdje ook in de draf goed kan lopen :)
In de proef probeerde ik wel zo veel mogelijk rechtsom goed licht te rijden, maar merkte daar ook duidelijk dat hij daarbij niet regelmatig liep :n

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:02

Wat leuk ... !
Ik las de titel en dacht dan kan vast niet Banjo
van Vreehorst zijn :+ Verdomd het is hem wel!

Paar jaar geleden heb ik als stalhulp gewerkt en was
verliefd op deze jongen :j Hij is nog steeds knap :+:

Probeer je voeten wat minder ver door de beugels
te steken :)

Van harte met je 1ste plek op naar de F9 !

*edit*

Het wordt steeds meer bizar, na het zien van je profiel!
Ik heb Kandar ook een heel tijdje gereden :D

Melisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:55

heel netjes ziet het er al uit!
probeer je hakken nog iets meer uit te drukken

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:33

@ BloemBloem: Whaha wat grappig! :)) Ik stuur je even pb ;)
@ Melisss: Bedankt! Ik zal er op letten!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:39

Ik zou je teugels wat korter nemen zodat je handen iets meer voor je zadel staan. Nu heb je je handen de hele tijd al vrij dicht bij je lichaam, als je dan een ophouding moet maken heb je daar bijna geen ruimte voor omdat je handen niet meer naar achteren kunnen.

Je voeten iets minder ver in de beugels is al gezegd en probeer je armen mooi langs je lichaam te houden. Op 1 foto heb je je ellebogen wat ver van je lichaam.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:00

Bedankt ik zal er op letten :) Het wordt hoog tijd dat ik eens goed op mijn houding ga letten. Nou moet ik zeggen dat het al wel een stukje verbeterd is, maar er zijn nog zat dingen waar ik aan kan werken.

Ik heb nog een vraag, ik oefen in de les veel met overgangen rijden en daarbij de ontspanning te houden. Nou gaat dit al best goed van stap naar draf en draf naar stap, maar als ik vanuit stap wil halthouden, wordt hij gelijk gespannen. Ik denk dat dit vooral komt doordat ik mijn handen teveel vastzet en doordat hij het nog best moeilijk vindt. Als hij eenmaal stil staat komt de ontspanning wel weer heel makkelijk terug. Vanuit draf halthouden doet hij wel meer ontspannen. Afgelopen les hebben ik geprobeerd om hem steeds langzamer te laten stappen en dan proberen halt te houden. Dit ging al iets beter maar het duurde wel verschrikkelijk lang voordat hij daadwerkelijk stilstond. Heeft iemand nog een tip hiervoor? :)

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:06

Inderaad je handen wat verder van je lichaam en ze iets meer dragen, dus ook je teugels wat korter. Verder ziet het er leuk uit, mooie pony ook!!!

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:14

Ook vanuit Amerika ben ik super trots op jullie! Na al die tegenslagen hebben jullie dit zeker weten verdiend!
Persoonlijk zag het er in het echt beter uit dan op de fotos ik ben niet zo n super fotograaf haha.als je weet hoe hij bij andere mensen loopt is dit echt zo ontzettend goed, ben echt heel erg trots op jullie!

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:25

Bedankt! :+:
Ik ben ook heel erg trots op hem :D Hij doet zo zijn best!
Ik weet niet of het er in het echt beter uitziet, misschien moet ik het een keer laten filmen dan krijg ik een nog beter beeld van hoe het eruit ziet!

evoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 03:05

Op de 3e foto val je een beetje naar voren, maar dat kan een momentopname zijn ;)

Je voeten zitten iets te ver in de beugels en probeer je hakken uit te drukken.

Verder ziet het er leuk uit, en fijn dat je nu wel in f9 zit :D

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 13:21

@ evoos: Ja klopt, soms heb ik nog de neiging om een beetje te ver voorover te zitten. Dit komt doordat ik lichte scoliose heb, en omdat deze pony (vooral vroeger) erg veel kon bokken leerde ik automatisch deze zit aan omdat het dan minder zeer deed. Ik let er wel veel op en ik zit nu wel veel meer rechtop :)
Mijn voeten zitten inderdaad ver door de beugels! Ik rij nog niet zo lang met leren laarzen en ze zijn eigenlijk net wat te groot. Ik ga binnenkort even iets van inlegzooltjes of hakverhogers halen om te kijken of ik mijn voeten dan beter ik de beugels kan zetten.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:27

Zo knappe punten & wat een leuke pony, gefeliciteerd :D

Suzeltje schreef:
Bedankt ik zal er op letten :) Het wordt hoog tijd dat ik eens goed op mijn houding ga letten. Nou moet ik zeggen dat het al wel een stukje verbeterd is, maar er zijn nog zat dingen waar ik aan kan werken.

Ik heb nog een vraag, ik oefen in de les veel met overgangen rijden en daarbij de ontspanning te houden. Nou gaat dit al best goed van stap naar draf en draf naar stap, maar als ik vanuit stap wil halthouden, wordt hij gelijk gespannen. Ik denk dat dit vooral komt doordat ik mijn handen teveel vastzet en doordat hij het nog best moeilijk vindt. Als hij eenmaal stil staat komt de ontspanning wel weer heel makkelijk terug. Vanuit draf halthouden doet hij wel meer ontspannen. Afgelopen les hebben ik geprobeerd om hem steeds langzamer te laten stappen en dan proberen halt te houden. Dit ging al iets beter maar het duurde wel verschrikkelijk lang voordat hij daadwerkelijk stilstond. Heeft iemand nog een tip hiervoor? :)

Halthouden op je zit, dus niet aan de teugels gaan 'trekken'. Rechtop zitten, 'zwaar' maken. Misschien ben je in stap niet actief genoeg? Aangezien het in draf beter gaat, en ook als je wilt halthouden moet je een goede activiteit (van achter) houden :).

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 16:52

Oke bedankt! :D
Op mijn zit halthouden vind ik inderdaad best lastig :o Ik gebruik mijn zit natuurlijk wel, maar waarschijnlijk niet duidelijk genoeg. Ik zal een keer gaan oefenen met halthouden aan een lange teugel :)* Dat heb ik vandaag geprobeerd met mijn bijrijdpaard en dat ging na een aantal keer best goed! Zowel vanuit stap als draf (draf wel beter)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:56

Suzeltje schreef:
Bedankt!

Ze hebben vast ruzie.
:')

Ziet er leuk uit hoor! :j Mooie punten ook :)

Dwight12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:40

Ziet er leuk uit! leuke pony voor een manegepony zeg! :) lekkerkoppie! :P let wel op je been die gaan wat naar achter.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 11:52

@ Bizzybijtje: Whaha dat zal het zijn! Ik zal even kijken of ze het weer goed kunnen maken met elkaar ;)

@Dwight: Klopt! Mijn benen gaan vooral omdat ik de neiging heb om te ver voorover te zitten te ver naar achter.

Salvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:26

Heey, leuk paardje zeg!
Maar je moet wel denken aan je handen rechtop en hakken omlaag.
Voor de rest erg netjes!