paard moeilijk in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silenmac

paard moeilijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 22:12

hallo,

ik heb een klein paardje, hij is superlief en luistert goed.
hij vindt buiten rijden heerlijk.
maar nu krijg ik hem niet goed in galop. net of het hem tegen staat.
ook is hij snel afgeleid en let meer op de omgeving dan op zijn ruiter. ook in de bak.
als ik hem los in de bak opjaag, loopt ie supermooi en is zijn galop perfect en voorwaarts. als je er op zit, drentelt ie maar wat rond, en springt ie steeds in de verkeerde galop en zet ook niet door.

iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit oplos?

ook heb ik een shetje van 8 jaar oud, hij is drie weken geleden gecastereerd. maar zijn hengstjes gedrag is nog heel erg. iemand een idee wanneer ik kan verwachten dat het beter wordt?

groetjes...
w.s.

LiVetime

Re: paard moeilijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:19

Vraag t aan je instructeur zou ik zeggen ;)
Er zijn tig en tig redenen waarom jouw dier t zo moeilijk kan vinden, daarom erg moeilijk te beantwoorden via bokt :)
Zoek iemand op die je hier persoonlijk mee kan helpen.
Succes!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:23

Shetje: Het gedrag van je paardje zal niet snel verandere het heeft tijd nodig.
Hij moet er nog even achter komen dat hij niet meer de man is en de *hormonen*
anders werken als voorheen ;).

Ook reageren (bij mij bekend voornamelijk shetten) ook niet heel erg op castratie.
Hebben hier een shet staan die na de castratie niks veranderd is. Hij is naar merrie
alleen wat anders als voorheen.

Over het galop probleem kan ik niet precies lezen waar het mis gaat. en hoe het mis gaat.
Kan je nu 1 tip geven en dat is alsvolgt; Bij het aanspringen (helpt vaak ook voor de goede galop) over een balkje.

*Je spoort aan tot galopzolang het paard het goed doet rijd je de hoefslag en houd op de binnen
hoefslag een balkje vrij. Zodra hij verkeerd aanspringt of niet aan wil springen kun je gebruik maken
van het balkje. Op het moment dat hij over het balkje gaat moet hij aanspringen. (dit heeft bij mij heel goed geholpen)

groetjes en veel succes

silenmac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 22:38

nou die shet van mij is echt een mini in formaat maar denkt echt dat ie de man is! haha hij loopt de hele tijd voor het hek langs, omdat verderop 2 dames staan. snachts worden de buren wakker van zijn gekrijs! hoop echt dat het beter wordt.. ooit..
kan met de kids er niet eens rustig mee gaan rijden.

ik weet zelf ook niet waarom hij niet in goed in galop springt. ik heb mijn paardjes bij huis staan, dus geen instructrice aanwezig.
het is een andalusier dus je zou verwachten dat ie goed voorwaarts is. maar goed, misschien toch maar es iemand zoeken die wil komen kijken, testrijden... misschien hier iemand die zich aangesproken voelt???? paardjes staan in Groningen, stad.
groetjes

Claasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:34

Dat hengsten gedrag zal nog wel even duren omdat je hem midden in het deksezioen heb gecastereerd dus zijn hormonen zijn nog heel sterk. Waarschijnlijk van het najaar wordt het steeds een beetje minder. Veel succes!