Wessel @ work in oranje setje in de zon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

Wessel @ work in oranje setje in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:24

Vandaag even lekker gereden op Wessel.
Na een vakantie van 2 weken zijn we weer lekker aan het werk gegaan. We zijn nu weer een weekje fanatiek aan het rijden.
Wessel zet zich vast in z'n nek, op links. Momenteel hebben we even een stapje terug gedaan, alleen werken aan de ontspanning,
zorgen dat hij loslaat. Dit gaat steeds beter, helemaal los is hij nog niet, maar het wordt elke dag beter.
We hebben ook geleerd te longeren aan de dubbele longe, dit helpt ook mee.
Dit was het topic van de vorige keer [RT-HAW] Wessel @ Work in de winterzon!
We rijden op B nivea, met 3 punten, en gaan in september weer starten. Moet zelf erg op m'n houding letten, m'n benen lijden momenteel een eigen leven! Al was hij ook slecht aan m'n been vandaag, dat werkt ook niet echt mee.
Fotograve heeft een nieuwe camera, dus niet alle foto's zijn even goed gelukt!

Afbeelding
Losstappen.
Afbeelding
losdraven
Afbeelding
Het gaat wel eens fout, dit los ik op door naar voren te rijden.
Afbeelding
fijn beeld
Afbeelding
nog een drafje, neusje is er iets teveel uit.
Afbeelding
netjes galopje, mooi omhoog, alleen zelf rechtop blijven zitten.
Afbeelding
Ja, we kunnen het wel! Voltes op de linkerhand in galop nog wel! Vind hij zeer moeilijk
Afbeelding
hij valt uit mekaar, maar wel een fijn beeld.
Afbeelding
en hier werken we naar toe, linksom lekker buigen, hij liet ineens los en was ook helemaal z'n balans kwijt, daarom valt hij zo uit mekaar.
Afbeelding
en de laatste, ontspannen drafje
Afbeelding
en op stal,
mama gezeldschap houden, want die heeft stalrust.
Afbeelding

Commentaar mag! graag zelf, maar houd het aardig ;)

Travellust

Re: Wessel @ work in oranje setje in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:33

ziet er goed uit hoor manon :) en zeker na 2 weken rust!
hij gaat steeds meer vooruit dat kun je wel zien en het is toch ook zo'n eigenwijs beest :P
verder is je houding niet echt storend hoor op dat recht zitten na dan ;) maar dat komt vanzelf.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:34

Heej, thnks.
Vakantie doet hem altijd goed!
Hoe bedoel je eigenwijs haha.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:55

ziet er lekker uit hoor :D Ik erger me niet aan je houding hoor, valt wel mee.
rijtechnisch commentaar: ik vind zelf dat je je handen wat laag houd. Ik zie ze liever wat meer omhoog, dragend.
Op de eerste fotos vallen je hielen ook erg op, ze gaan naar boven :oo Dusseh...uitdrukken? :D
Laatste foto's zie je dat weer niet, dus kunnen goed momentopnames zijn geweest!!

Verder ziet het er ontspannen en vriendelijk uit, precies zoals jullie zijn samen. Lekker op elkaar ingespeeld, en hij word vanzelf losser.

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:52

Zitten mooie stukjes tussen Manon. Het lijkt wel of je schouders niet gelijk blijven. Je linker schouder zakt meer en ligt meer naar achteren. Misschien houden jij en Wes allebei op links vast?

Ik heb op Tous ook veel meer moeite om m'n benen stil te houden als op Anna. Denk dat het komt omdat ik op Anna er een buik naast heb. Bij Tous komen m'n benen er te veel onderuit, net als bij jou.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:13

Ik moet inderdaad wel opletten dat ik niet zelf ook vast ga houden. Verder ben ik zelf ook behoorlijk scheef, dus ik denk dat je dat ook terug ziet te paard.
En er zit inderdaad weinig paard meer onder m'n been. Zou niet weten of het op een groot paard minder is, die heb ik niet haha, kan het moeilijk proberen!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 08:54

Blijkbaar heeft de rest van bokt geen mening, dus zo slecht is het nog niet haha

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:58

zite er wel netjes uit. af en toe wat meer rechtop zitten, maar absoluut niet storend. en ik kan het mis hebben, maar volgens mij kijk je veel naar beneden.. als je meer vooruit kijkt ga je vanzelf rechterop zitten. heb er zelf ook last van hoor ;)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 09:01

Ik kijk inderdaad veel naar beneden, maar ja wat wil je ook met z'n knapperd onder je kont!

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:20

Ziet er wel goed uit hoor. Ik heb alleen soms het idee dat hij een beetje in je hand 'hangt'. Je zegt zelf ook dat hij nog niet helemaal los laat. Maar verder in de ontspanning ziet het er goed uit. :D

Je mag alleen iets rechter op gaan zitten. :+

xmaureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:49

't ziet er wel goed uit. bij de 1e paar foto's trek je je hielen erg op waardoor je je benen naar achter legt. op de laatste foto's valt dat weer erg mee. verder kun je iets rechter op gaan zitten. je hebt hem voor de rest lekker voorwaarts lopen dus als je zo doorgaat komt het helemaal goed.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 16:12

Bedantk voor de complimentjes en adviezen. M'n benen gaan inderdaad soms tever naar achter, ik moet me daar weer even meer op gaan richten, dan komt het wel weer goed. Dat hielen optrekken is denk ik net een moment van been geven, maaar ook dan moet ik ze lang houden.

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:36

ik vind het er op het eerste gezicht netjes uitzien,
wel zal ik als ik jouw was meer proberen te gaan zitten op je achterste :+
op de meeste foto's zit je wel erg voorover.
hierdoor komt het zwaartepunt van jou ook meer op de voorhand.hierdoor is je paardje ook sneller geneigd is om op de voorhand te komen.

voor de rest zou ik zeggen ga zo door 8-)