Galop uitzitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keetie_bijl

Galop uitzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 19:32

Ik verzorg van een schat van een fjord. En heb het grootste plezier met haar. Alleen loop ik tegen 1 ding aan. De galop.
Al vanaf het begin dat ik met paardrijden begon, verstijf ik als ik in galop zit. Het is nu wel minder, omdat ik van me zelf de galop moet doen. In de bak krijg ik haar geeneens in galop, daarom doen we altijd tijdens de buitenritjes een galopje meepakken. Maar ik zit dan met 2 handen aan het zadel en kan dan met stille benen aan het zadel gekleeft blijven zitten. Maar laat ik mijn handen iets los, dan schudden mijn benen alle kanten op en kan ik totaal niet meer stil zitten.
Ik merk wel dat het de ene keer beter gaat als de andere keer.
Hebben jullie tips/ideeën om de galop toch onder de knie te krijgen? Ik heb geen rijles, ben hier al zeer gauw meegestopt op een manege. En aan de longe hoef ik ook niet te oefenen op haar, want dan vliegt ze de hele bak door zonder dat ze het eigenlijke rondje loopt.

Anoniem

Re: Galop uitzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:42

Zitlesje nemen ?

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:44

ik zou ook een keer een zitles nemen! helpt echt...

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:44

Toch lessen nemen en zoals Yvank al zegt: zitles, heel belangrijk!!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:02

Oe, ik herken het helemaal! Ik had het zelfde probleem, eerst met me benen en nu met me handen..

Bij mij is het gewoon omgewisseld van benen naar handen dus ik heb het niet echt afgeleerd. Maar ik werk er gewoon zo hard aan als ik maar kan en ik denk eraan (wat ook wel is wil helpen, maar het word een soort automatische reactie).

En natuurlijk kunnen zitlessen nooit zo maar kwaad, en niet geschoten is altijd mis ;)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:24

idd zit les goed plan en ontspannen als je gespannen zit lukt dit nooit...lekker ontspannen dan gaat het vast een stuk beter niet bezig houden met benen klemmen heeft geen nut lekker zitten gaan en mee in zijn beweging..

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:26

je kan proberen als je het gewoon eng vind om in verlichte zit in galop te springen en dan door te gaan zitten wat bij mij heltp als ik iets eng vind iemandin de bak die 80miljoen x zegt
wie is de baas?
jij bent de baas!
wie is de baas
jij bent de baas

Claasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:43

Hou druk op je beugels en span je buikspieren aan. Succes ermee!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:53

Zitlesje nemen lijkt me ook een goed idee.
Je zoekt ergens steun. Als je handen aan het zadel hebben, heb je daar je steun. Mis je dat, ga je waarschijnlijk klemmen met je bovenbeen en knie, waardoor je onderbeen een eigen leven gaan leiden en je zelf alle kanten in gaat in het zadel. Je moet dus proberen je knie en je bovenbeen te ontspannen en - geloof me ik spreek uit eigen ervaring ;) - dat valt niet mee. Probeer er maar eens op te letten als je galoppeerd: billen in het zadel en been ontspannen.