Samba Bailador (v. Indoctro) back on track!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Samba Bailador (v. Indoctro) back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 16:41

Vandaag eens even wat plaatjes geschoten van Bai en mij. Ik heb tot half juni een half jaar stage gelopen op Curacao. Bai stond toen te koop, maar de eigenaresse besloot hem uiteindelijk toch te houden en nu kan ik dus lekker weer rijden! Het is helaas maar voor 10 weekjes, want dan ga ik voor een half jaar naar Parijs!

Vorig jaar reden we L2 dressuur en B springen. Ons grootste probleem was toen de activiteit en ontspannenheid. Het afgelopen half jaar is ie nauwelijks gereden. Ik ben dus ook erg tevreden met wat ie nu alweer laat zien!

Hij was nogal heet vandaag, schrikken van de fabriek naast de manege, een motor die voorbij reed enz enz. De concentratie was dus soms ver te zoeken, maar hij was wel lekker actief!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

En nog wat leuke plaatjes:

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

Ik heb deze zomer helaas geen les, dus alle (opbouwende) kritiek is welkom!

wake_up

Re: Samba Bailador (v. Indoctro) back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:55

Leuk paardje! :) Zelf heb ik het idee dat hij iets in een valse knik loopt. Ik snap dat het moeilijk is, vooral omdat hij weinig is bereden, maar pak vooral veel stukken laag & rond mee in de training. Verder heeft het paard een heel leuk aansprekend hoofd :D

jantjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:47

Het ziet er netjes uit! vooral als ze de laatste tijd weinig gereden is ;) probeer op je handen te letten en op te letten dat je niet inknikt bij je rechter heup dus recht boven je paard zitten! verder sluit ik me aan bij wat wake_up zei over het laag en rond ;)

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:00

Vervelend, een half jaar tropisch eiland en daarna een half jaar Parijs! Ga je daarna weer verder met hem rijden of is dat nog onduidelijk? Je kan zien dat hij nog wat gespannen is, denk dat de aanleuning/valse knik al een stuk beter wordt als hij zich meer ontspant, maar voor een half jaar niks doen vind ik het er prima uitzien hoor!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:48

Leuk paardje, alleen lijkt het wel alsof je op bijna elke foto naar rechts leunt??

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:30

ik vind het op de rijfoto's een gespannen indruk geven. misschien wat lang laag werk eerst?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:12

Hej wat grappig, zie dat je op Manege Wilten hebt gereden! Daar heb ik ook van mijn 9e tot mijn 21e gereden. Ken ook Elvis... die was altijd een duo met Figaro :) cool!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:53

Laag & rond rijden is inderdaad een van de punten waaraan we moeten werken. Dit was het ook al voordat ik weg ging. Hij kropt zijn hals heel snel op, vooral als ie druk en gespannen is zoals gister omdat de omgeving nogal indruk op hem maakte (hij ontspant zich heel moeilijk buiten). Ik ga er weer meer aan denken!

Ik zal erop letten dat ik recht boven hem blijf zitten! Toch vervelend dat ik nu geen instructeur heb die daarop let, maar jullie zagen het gelukkig :Y

Heb inderdaad op Wilten gereden in een ver, ver verleden haha!

Bieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:35

Die Indoctro's zijn echte plaatjes! Veel succes ermee!