Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Whinnylando schreef:Van binnenbeen naar buitenhand rijden bedoel je?
zo ja: dat is heel normaal, stelling "trek" je er namelijk niet in met je binnenteugel... Maar die rij je dmv druk binnenbeen en begrenzen buitenteugel.
Charis_xX schreef:Ik heb vroeger altijd geleerd dat je met je teugels moest remmen, tot dat ik mijn eigen paardje kocht en privéles kreeg, toen heb ik geleerd dat je met je zit moet remmen...En dit is idd een veel betere manier!
Charis_xX schreef:Ik weet niet hoe je aan die instructeur bent gekomen, maar als hij je dat soort adviezen geeft(?)...
Ik bedoel: bij dit weet je dat het niet helemaal goed is, maar misschien hoor je de volgende keer iets nieuws, wat hij fout uitlegt en den leer je het ook fout...Zo ga je natuurlijk ook niet vooruit!
L_Ilse_L schreef:Als ik hem gewoon iets wil afremmen geef ik hem wel altijd een kleine ophouding op de buitenteugel..
Is dat ook heel dom dan?![]()
Ik heb dat ook zo geleerd namelijk! Terug gaan in stap of draf gaat wel op de zit.

iTequilai schreef:Ja, je bedoelde een ophouden maken met je buitenteugel om op te vangen of terug te zetten in tempo. Dit kan goed hoor, niets mis mee. Dit had ik ook van mijn vorige instructrices geleerd.

L_Ilse_L schreef:Als ik hem gewoon iets wil afremmen geef ik hem wel altijd een kleine ophouding op de buitenteugel..
Is dat ook heel dom dan?![]()
Ik heb dat ook zo geleerd namelijk! Terug gaan in stap of draf gaat wel op de zit.