Deze jonge merrie rijd ik voor haar fokker. Ze is een 4 jarige Polytraum x Aquilino x Layout. Adorijke is nu iets minder als 3 maanden onder het zadel en ze wordt zo'n 3-4 dagen in de week gereden. Adorijke kent nog niet veel maar is wel heel braaf en laat zich fijn rijden. Ze is in de aanleuning nog heel zoekerig maar dat mag ook nog. Ik probeer haar zoveel mogelijk ruimte te geven om op eigen benen te lopen en goed voorwaarts te houden zodat ze de hand uit zichzelf fijn op gaat zoeken. Voorwaarts is ze gelukkig genoeg, dus dat kost niet zoveel moeite. Makkelijk paard!
Het is de bedoeling dat Adorijke in het winterseizoen mee zal gaan in de B of L1.
Ik weet dat het zadel niet goed past, binnenkort zal er een nieuw zadel komen maar voor nu moeten we het even doen met wat we hebben. Graag hierover géén commentaar, ik ken het belang van een goed passend zadel.
Commentaar mag, maar houd het wel vriendelijk, wij doen ook alleen maar ons best!
Meet Adorijke!

Even stappen tussendoor.

Hier zie je imo goed hoe fijn ze over de benen gaat.

En tot slot: Braaaaaf paard.

We hebben wel gegaloppeerd, alleen dit waren allemaal fotos nét op het verkeerde voorbeen-land moment. Niet echt heel charmant dus.

Als ze nóg meer voorwaarts zou moeten zou ze zichzelf gaan overlopen en haar passen niet afmaken, wat haar gangen én haar evenwicht zéér zeker niet ten goede zou komen.
en overigens is de eigenaar er ook iedere dag bij om de vorderingen op de voet te volgen. Hij springt ook in waar nodig.
. Maar als ze straks sterker wordt komt dat helemaal goed
Het is de bedoeling dat ik haar nog wel een tijd blijf rijden, in principe is het de bedoeling dat ze straks gewoon mee gaat op wedstrijd en een keertje naar het Z mag dus heb 'r nog wel een tijd.