Linkergalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Linkergalop

anderen zullen er misschien anders over denken. Leuke combinatie!
Lichtrijden is trouwens duidelijk beter dan doorzitten 
Probeer de druk op je teugels gelijk te houden zodat hij niet kan kantelen, en houd rustig contact met de mond. Het wijken ziet er een beetje gewrongen uit, niet ontspannen. Blijf er op oefenen en probeer je hulpen kleiner te geven.

)
Als je les krijgt is het misschien handiger om met je instructeur of instructrice te overleggen en hem of haar de foto's te laten zien. Als je geen les hebt is dit een goed moment om iemand te zoeken die je goed les kan geven.
Blijheid schreef:Ik vind het er wat onzeker uitzien.
Zie bijvoorbeeld je tweede foto (doorzitten in draf op de volte): je trekt je benen op (bijna met je knieën voor je zadel uit), je trekt ook je schouders op, lijkt wat voorover te vallen en ook lijk je je vast te houden aan je teugels.
Even kort door de bocht, die foto ziet er uit alsof je er zo af kan kukelen als je paard een keer opzij springtLichtrijden is trouwens duidelijk beter dan doorzitten
Ook zie ik dat je paard behoorlijk zijn hoofd kantelt in het wijken, je houd je handen vaak ongelijk, (ene hand hoger dan de andere), soms hangen je teugels los of bijna los, en soms heb je er veel druk op staan.
Eerlijk gezegd denk ik dat je zadel wat te klein voor je is (achter je kont moet je nog een vlakke hand op het zadel kunnen leggen)
Wat ik dus zou doen: Zitles.
Even niet op je paard letten, maar puur aandacht voor je eigen houding. Zodat je wat steviger en meer ontspannen rond kan rijden, vooral met doorzitten. Dat veranderd heel veel aan het beeld.
Ik zou ook kijken of je nog wel fijn in je zadel past. Je hebt nu soms bijna je knieën voor je zadel uit, terwijl je je beugels volgensmij niet te lang hebt. Als je zadel wat te klein is zit dat heel moeilijk.
Wat je paard betreft, als jij beter zit kan hij beter lopenProbeer de druk op je teugels gelijk te houden zodat hij niet kan kantelen, en houd rustig contact met de mond. Het wijken ziet er een beetje gewrongen uit, niet ontspannen. Blijf er op oefenen en probeer je hulpen kleiner te geven.
Even samengevat: het ziet er uit alsof je het erg moeilijk vind en je paard ook, ik zie een gespannen ruiter die net erg zeker is van zichzelf, en een paard dat nog moeite heeft met (een van) de oefeningen.
Het klinkt misschien hard, maar het is niet mijn bedoeling je te pesten oid, maar met lief commentaar dat het allemaal leuk is kom je gewoon niet verder. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

deze foutjes had ik ook,allemaal over door een ding.
zal het even uitgebreid gaan typen
(
)
(
)
Ik vind het in elk geval erg sympathiek van je dat je de moeite neemt om zo'n lange reactie te typen.
sillyhorse schreef:Ik zou best iets zinnigs willen zeggen over de foto's maar helaas, dat kan ik niet:) Van de B naar de L gaat meestal vrij vlot, maar daarna wordt het steeds moeilijker en zijn de eisen steeds hoger. Kijk eens goed naar je protocollen en het commentaar van de jury. Daaraan kun je precies zien wat er met je proefjes nog niet voldoende is en waar je aan moet gaan werken. Zo kun je hier op bokt ook wat gerichtere vragen stellen.