King op zijn nieuwe stal @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

King op zijn nieuwe stal @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 17:53

Hoi! :wave:

Nou, eerst het rijtechnische verhaaltje.. We zijn net verhuisd, hij staat er nu ongeveer een weekje. Is voor het eerst op een stalling voor ons!
Hiervoor heeft hij een maand of 4 á 5 ergens gestaan waar weinig mogelijkheden waren tot dressuren, we hebben al die tijd dus niet geoefend. Dit was de tweede of derde keer op deze stalling, met rijden. Hij is hartstikke braaf, misschien net iets té braaf.. Waar we aan (gaan) werken:
- Mijn houding, ik ben té beweeglijk in mijn benen (slechte knieën) en mijn handen mogen meer rechtop. (En netjes naar voren blijven kijken)
- Kont eronder. Hij moet echt meer met zijn achterhand gaan doen, vandaar het iets té braaf. Maar ik wilde de eerste paar keer gewoon lekker ontspannen op rijden, hij heeft ook al een tijd niet meer hoeven 'werken'.
- Stelling & buiging (hij heeft de neiging om te kantelen, maar dat wordt tegelijkertijd met de kont opgelost)
- Rechtrichten, hij is toch wel flink scheef geworden
- Bijrijderproof maken haha :+

En heel belangrijk: De galop op de linkerhand. Na ons ongeluk (plat gegaan op het asfalt) heb ik moeite om in de linkergalop te blijven rijden. Ik heb de neiging om te gaan zitten, en verkrampt te gaan zitten. Daardoor valt hij naar binnen, en vind ik het 'eng'.

Oja, King is een 10-jarige KWPN'er, en hiervoor waren we M niveau, maar door omstandigheden zijn we B+7 in de dressuur.
Ik ben heel erg beniewd wat jullie ervan vinden.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3 rechter blijven zitten
Afbeelding
4 hetzelfde
Afbeelding
5
Afbeelding
6 HANDEN!!
Afbeelding
7 Richting halsstrekken, handen rechtop houden
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
14 King: Dood!! :D
Afbeelding
15 Haha! Erg charmant!
Afbeelding

En bij deze: Een hééééle grote dankjewel voor de instructrice, en de fotograve *\o/*
Ben bang dat ik straks niet meer zonder kan!

Tumba

Re: King op zijn nieuwe stal @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:14

Mooi paardje, ziet er goed uit! je hebt een erg mooie
houding en ik vind dat king er ontspannen bijloopt!

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:17

Ik vind hem in het begin iets strak in z'n houding. Maar misschien moet hij eerst even op gang komen? Op foto 8 en de foto's daarna ziet het er goed uit! ;) Ga zo door.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:03

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

xmaureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:54

leuk paard en je hebt zelf een hele mooie houding. omdat het het wel HAW is: op sommige foto's kijk je naar zijn hoofd. probeer nog iets meer naar voren te kijken. (voor de rest ziet het er echt goed uit!)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:53

ziet er goed uit, vooral op foto 11. naar mijn idee heb je af en toe wel kapstokjes :) maar verder vind ik het erg netjes, je zou niet zeggen dat jullie lange tijd niets gedaan hebben!

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:50

Vind het een leuk ding hoor! Ziet er erg netjes uit, jou houding ook :j Het zijn gewoon een beetje de basisdingen waar je aan moet werken (tenen, handen, rechtop zitten) Maar daar heeft iedereen last van. Alleen vind ik dat er niet heel veel impuls is, het is goed, maar nét een beetje beter moet het zeg maar. ;) Maar gezien je angsten, en hij net een paar maanden niet dressuurmatig gereden is zal ik me mond houden :D Leuk paard!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 17:18

Bedankt, zelf vind ik dat mijn houding nog stúkken beter kan.
Volgens mij moet ieder paard in het begin even losgereden worden. Maar hij heeft verder geen opstartproblemen hoor. Hij liep niet compleet ontspannen, maar ook absoluut niet gespannen. Wat bedoel je precies met strak Tamor07? :)

@ Margoot; er is inderdaar niet zoveel impuls, maar daar werken we hard aan!
En kapstokjes heb ik inderdaad wel af en toe, werken we ook aan!

Dorine_Tibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:26

ziet er heel erg goed uit! let alleen een beetje op je houden maar verder ziet het er perfect uit hoor! :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:30

Even een vraag , hoe bedoel je we waren eerst M en nu B + 7 ?
Die vat ik even niet helemaal, als je eenmaal M gestart bent als combinatie kom je niet meer in de B ;)

Of bedoel je dat je nooit eerder hebt gestart behalve in de B ?
In dat geval was je daarvoor dus ook gewoon B niveau, maar goed dat even terzijde.

Ik vind jullie een leuke combi, paard komt het best tot zijn recht in de galop, hij lijkt in de draf veel meer moeite te hebben met zijn balans :)

Zelf geef je je punten al aan, probeer echt aan je eigen balans en houding te werken, dat komt de balans van het paard ten goede ! :)

Misha2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:57

mooi paard, lijkt me erg fijn rijden.
jullie zijn een goed combo :)

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:40

MissEvil schreef:
Bedankt, zelf vind ik dat mijn houding nog stúkken beter kan.
Volgens mij moet ieder paard in het begin even losgereden worden. Maar hij heeft verder geen opstartproblemen hoor. Hij liep niet compleet ontspannen, maar ook absoluut niet gespannen. Wat bedoel je precies met strak Tamor07? :)

@ Margoot; er is inderdaar niet zoveel impuls, maar daar werken we hard aan!
En kapstokjes heb ik inderdaad wel af en toe, werken we ook aan!

Hij ziet er een beetje strak uit in z'n hals en rug. Als je foto 5 en 6 vergelijkt met foto 8 en 9, vind ik dat je wel wat verschil ziet.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 16:12

crossmonster schreef:
Even een vraag , hoe bedoel je we waren eerst M en nu B + 7 ?
Die vat ik even niet helemaal, als je eenmaal M gestart bent als combinatie kom je niet meer in de B ;)

Of bedoel je dat je nooit eerder hebt gestart behalve in de B ?
In dat geval was je daarvoor dus ook gewoon B niveau, maar goed dat even terzijde.

Ik vind jullie een leuke combi, paard komt het best tot zijn recht in de galop, hij lijkt in de draf veel meer moeite te hebben met zijn balans :)

Zelf geef je je punten al aan, probeer echt aan je eigen balans en houding te werken, dat komt de balans van het paard ten goede ! :)

M-niveau, daar bedoel ik mee, dat hij dus op M-niveau liep. Niet dat we dat gestart hebben. Door omstandigheden hebben we nooit veel gestart, waardoor we B+7 zijn. Voor zover ik het had begrepen uit die nieuwe regels, moet je ook als je níet start, een niveau eraan plakken. Vandaar :)

Ja, hij heeft nog wel wat moeite, maar hij is dan ook al lang niet meer dressuurmatig gereden, hij laat nog niet helemaal los, maar daar zijn we hard mee bezig. Hij loopt nog niet helemaal fijn en ik zit ook nog niet helemaal zoals het hoort haha!

nsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:53

het ziet er netjes uit allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:47

Best fijn beeld! :j Probeer alleen je handen rechtop te houden, dan kun je ook fijner werken met je handen. En ik heb het idee dat je wat uit je zadel komt in de galop. Lekker ontspannen zitten. Succes verder samen!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:04

het ziet er goed uit maar ik vind hem soms nog wat op de voorhand lopen en volgens mij loopt ij ook best wel sloom (of zie ik dat verkeerd)
probeer veel tempowisselingen te rijden dan krijgt het ook een wat expressievere uitstraling.
het ziet er nu een beetje 'ingedut' en saai uit