Nou, eerst het rijtechnische verhaaltje.. We zijn net verhuisd, hij staat er nu ongeveer een weekje. Is voor het eerst op een stalling voor ons!
Hiervoor heeft hij een maand of 4 á 5 ergens gestaan waar weinig mogelijkheden waren tot dressuren, we hebben al die tijd dus niet geoefend. Dit was de tweede of derde keer op deze stalling, met rijden. Hij is hartstikke braaf, misschien net iets té braaf.. Waar we aan (gaan) werken:
- Mijn houding, ik ben té beweeglijk in mijn benen (slechte knieën) en mijn handen mogen meer rechtop. (En netjes naar voren blijven kijken)
- Kont eronder. Hij moet echt meer met zijn achterhand gaan doen, vandaar het iets té braaf. Maar ik wilde de eerste paar keer gewoon lekker ontspannen op rijden, hij heeft ook al een tijd niet meer hoeven 'werken'.
- Stelling & buiging (hij heeft de neiging om te kantelen, maar dat wordt tegelijkertijd met de kont opgelost)
- Rechtrichten, hij is toch wel flink scheef geworden
- Bijrijderproof maken haha
En heel belangrijk: De galop op de linkerhand. Na ons ongeluk (plat gegaan op het asfalt) heb ik moeite om in de linkergalop te blijven rijden. Ik heb de neiging om te gaan zitten, en verkrampt te gaan zitten. Daardoor valt hij naar binnen, en vind ik het 'eng'.
Oja, King is een 10-jarige KWPN'er, en hiervoor waren we M niveau, maar door omstandigheden zijn we B+7 in de dressuur.
Ik ben heel erg beniewd wat jullie ervan vinden.
1

2

3 rechter blijven zitten

4 hetzelfde

5

6 HANDEN!!

7 Richting halsstrekken, handen rechtop houden

8

9

10

11

12

13

14 King: Dood!!

15 Haha! Erg charmant!

En bij deze: Een hééééle grote dankjewel voor de instructrice, en de fotograve
Ben bang dat ik straks niet meer zonder kan!
Ga zo door.
maar verder vind ik het erg netjes, je zou niet zeggen dat jullie lange tijd niets gedaan hebben!
Het zijn gewoon een beetje de basisdingen waar je aan moet werken (tenen, handen, rechtop zitten) Maar daar heeft iedereen last van. Alleen vind ik dat er niet heel veel impuls is, het is goed, maar nét een beetje beter moet het zeg maar.