Ik wist niet zo goed hoe ik het in de titel kon zetten, maar hier het probleem:
Ik ben bijrijdster van Gino. Het is een superlief en leuk paard en heel fijn om te rijden als je de gebruiksaanwijzing een beetje kent

Als ik met iemand samen naar buiten ga dan durft ie overal langs en dan denkt ie dat ie superman zelf is. Als ik alleen naar buiten ga vind ie ook niet veel eng behalve 1 ding. Er staat bij ons in de buurt een café, ik sta aan de duinen. Als ik daar samen met iemand
langs rij is ie wel kijkerig, maar hij gaat er verder zonder problemen langs als ie maar niet voorop hoeft.
Laatst was ik op een zondag een keer alleen rijden en ik had hem nog nooit zo meegemaakt. Hij heeft zelfs bijna gesteigerd en hij was echt bang! Helemaal wit was bij zijn ogen te zien en hij was allemaal aan het blazen.
Er liepen allemaal kleine kindjes bij en auto's en het liefst rende hij keihard weg. Om mezelf en de omgeving te beschermen ben ik afgestegen en er naast gaan lopen. Ik heb een paar rondjes daar op het parkeerplaatsje gelopen waar we overheen moeten om weer terug het ruiterpad op te komen.
Ik ben toen op dezelfde plek weer opgestegen en toen ging hij er met veel gebries, gestamp en gekijk wel langs met mijn geruststellende stem.
Een week later ging ik weer en weer hetzelfde probleem. De zaterdag daarna ging ik samen met iemand naar buiten en toen deed ie het perfect, nergens bang voor.
Misschien heeft iemand tips waardoor ik er met hem wel langs kan, ook in mijn eentje.
Hou er alleen wel rekening mee dat ik 10km moet fietsen en ik dus niet elke dag tijd heb om te gaan

Alvast bedankt, groetjes Sophie
dus ik durfde niet echt consequent op te treden tegen die halve steiger omdat ik bang was dat ie naar achter of voor zou vliegen en iets of iemand zou raken. Ik heb nu vakantie dus ik ga wel een keer heeeeeeeeeeeeeel vroeg rijden dan zitten er niet veel beestjes en weinig mensen.