Joelle @ Wedstrijd Dinxperlo L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

margreet4

Joelle @ Wedstrijd Dinxperlo L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 13:56

Hallo allemaal,

Info:
Naam: Joelle
Ras: Onbekend
Leeftijd: 10
Hoogte: 1.56,9
Dressuur: L1
Springen: B

Oefenpunten:
Het wijken gaat soms goed soms niet goed, word nog aan gewerkt, ze valt vaak over de buitenschouder weg. Verder is de stap niet haar sterkste punt en moeten we nog beter werken aan de overgangen om haar dan netjes gesloten te houden. Verder kan ik zo snel niks bedenken dus brand maar los!

De wedstrijd in Dinxperlo ging goed, springen niet :P 24 strafpunten, ze was niet te houden in het parcour. Maarja ik heb hem weer uitgereden en we werken hard in de les aan het tempo en ik werk hard aan mijn zenuwen :P

Dressuur ging erg fijn. Ze liep lekker los alleen na een kwartier begon mevrouw te hinniken :P Heeft ze eigenlijk nooit meer, en gelukkig hield ze in de proef haar mond :P Reden we de ring uit begon ze weer :P Maar het liep wel lekker, in de 1e proef wat stomme fouten van mijzelf, verkeerde been lichtrijden (normaal nooit last van :P ) en ik moet gaan werken aan de linkerbuiging, in deze proef 182 punten :D
2e proef liep beter geen 'domme' foutjes van mijzelf en verder eigenlijk best goed, 180 punten :D Was ik ook erg blij mee :D

Nou hier de foto's!!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Dit waren ze! Foto's staan niet op volgorde, en zijn van beide proeven.
Tips van harte welkom :D
Laatst bijgewerkt door margreet4 op 12-07-09 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:03

Hee wat leuk, nog iemand die in Dinxperlo is geweest :D Bodem was fijn om op te rijden, toch?

Qua commentaar op het rijden: Ik vind het er netjes uitzien. Let wel op pianohandjes, en je mag je handen nog iets hoger boven de schoft hebben, maar je rijdt je paard netjes :j

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 14:04

wake_up schreef:
Hee wat leuk, nog iemand die in Dinxperlo is geweest :D Bodem was fijn om op te rijden, toch?

Qua commentaar op het rijden: Ik vind het er netjes uitzien. Let wel op pianohandjes, en je mag je handen nog iets hoger boven de schoft hebben, maar je rijdt je paard netjes :j

Ja hoor de bodem was prima te doen! Met dressuur geen enkele last van gehad, springen gleed ze wel een paar keer beetje weg maar dat kwam misschien ook omdat ze zo hard ging :P

Ja mijn handen dat hoor ik vaker, heb je misschien tips, want het sluipt er wel beetje in! Bedankt voor je reactie!

Ze is een pony, hoogte heb ik even in beginpost gezet

wake_up

Re: Joelle @ Wedstrijd Dinxperlo L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:06

Tja. het is moeilijker om een gewoonte af te leren, dan aan te leren :P De enige tip die ik kan meegeven is, om je instructrice bijvoorbeeld elk rondje te laten zeggen 'Handen!'. Zo ben je je er telkens van bewust dat je je handen rechtop moet houden, en na een tijdje ga je dat automatisch doen. Rij je alleen, probeer dan voor jezelf een punt in gedachten te nemen, bijvoorbeeld de C, waarbij je denkt aan je handen, dat je die weer rechtop moet houden.

Weet dat het heel moeilijk is, vooral als je heel geconcentreerd bent op je paard, om dan ook nog bewust te zijn van je handen :+

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 14:11

Bedankt :) Ik ga het proberen!

yvette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:34

Magreet leuke foto's en nogmaal gefeliciteerd met je punten :D

Probeer iets netter recht op te zitten(op sommige foto's lijkt het dat je voorover zit) en het is net of je zelf erg gespannen zit. Probeer iets meer rechtop(constand) en ontspannen te zitten, hierdoor word je pony ook ontspannender en ziet het er in 't geheel ook mooier uit *D Niet dat het nu niet mooi is hoor, vind het echt leuke foto's *D en goeie, zichtbare vooruitgang *D

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 14:59

Dankje yvette!

ja dat viel mij ook op dat voorover zitten, had ik eigenlijk niet gedacht! Gespannen zat ik niet (of in ieder geval al veel beter als eerst, meer ontspannen nu) maar ik kan gewoon niet lachen in een proef :P Maar bedankt daar kan ik ook zeker aan werken :) Marloes zei het met losrijden namelijk ook al, ontspannen zitten!! Terwijl ik er dan voor mijn gevoel ontspannen op zat :)

Fijn dat je er vooruitgang in ziet :D

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:03

ziet er goed uit margreet!!! denk dat je houding niet zozeer met spanning te maken heeft, maar eerder met een deel balans, waardoor je je handen misschien ook zo houdt....
Toch vind ik dat joelle leuk loopt hoor :D zo doorgaan zou ik zeggen en dat springen komt vanzelf wel!

Jacquelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:18

Op de foto's ziet de aanleuning er erg lekker uit!

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:35

Netjes margreet !!

Het gaat echt steeds beter in de aanleuning he, vergeleken met een jaar geleden ! Ze begint ook iets meer opgericht te lopen, super ! :j

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 18:41

Bedankt allemaal :)

Ja de aanleuning gaat wel al een stuk beter als een jaar geleden :D Gelukkig maar :D Begin nu eindelijk te merken dat ze wat constanter loopt met oprichting ben ik eigenlijk nog niet aan het trainen maar dat komt er wel al kleine stukjes in dat is wel fijn :D

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 18:42

Roos_s schreef:
ziet er goed uit margreet!!! denk dat je houding niet zozeer met spanning te maken heeft, maar eerder met een deel balans, waardoor je je handen misschien ook zo houdt....
Toch vind ik dat joelle leuk loopt hoor :D zo doorgaan zou ik zeggen en dat springen komt vanzelf wel!

Weet je misschien wat ik hieraan kan doen dan? Want ik dacht zelf ook niet dat ik gisteren (met de dressuur) gespannen op het paard zat :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 07:54

Hey,

Heb het in real life gezien en zag er netjes uit :) Jullie zijn hard vooruit gegaan :j De galop mag nog wat meer bergop. En zelf iets trotser erop gaan zitten.

Over die balans.. Aan de longeerlijn. Zonder teugels en oefeningen doen. Lijkt heel stom maar het helpt wel.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 08:36

Bedankt heleen :)
Ja galop is ook nog een moeilijk punt, voor beide :P :)

Ik ga het eens proberen met de longeerlijn :) :D

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:42

Leuk beesje heb je ! :D
alleen wel opletten dat hij/zij afentoe niet te diep gaat lopen :j
succes verder !

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:47

margreet4 schreef:
Roos_s schreef:

Weet je misschien wat ik hieraan kan doen dan? Want ik dacht zelf ook niet dat ik gisteren (met de dressuur) gespannen op het paard zat :)

tja, lastig te beoordelen waaraan het precies ligt zo via foto's.. Kan ook door pony komen omdat deze nog niet echt in balans loopt, waardoor jij ook niet in balans kan zitten(ze haalt jou als ware naar voren).. is natuurlijk een wisselwerking tussen beide.
en verder tja, gewoon aan /tact/ontspannenheid blijven werken van beide, dan komt het vast wel goed ;)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:10

@ sabszzz: Ik heb haar liever nog iets te diep nu omdat ze een hele tijd al net er tegen aan loopt, net niet op de loodlijn net stukjes ervoor, daarom heb ik haar liever wat te diep dan er net voor, maar moet zeggen dat dit ook weer beter gaat, moet er wel op blijven letten daar heb je gelijk in! :)

@ Roos: Ja het komt denk ik ook van beide :P Gelukkig zijn we niet perfect en hebben nog lekker veel te leren :) We gaan vrolijk verder en ga er aan werken :)

ikduss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:56

Het ziet er heel goed uit hor! Lekker ontspannen loopt ie! Commentaar is idd je handen en probeer wat rechter op te zitten. Dan ziet het plaatje er gelijk NOG beter uit! :D
Wanneer je met de dressuur goed oefent heb je een deel van het springen al onder de knie!
Lekker zo doorgaan dus! En let op de kleine puntjes!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 08:16

@ Ikduss: Bedankt voor je commentaar!! :)
Laatst bijgewerkt door lindake op 14-07-09 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Antwoord op offtopic bericht verwijderd