hoihoi ik ben volop bezig mijn tweejaar grondwerk aan te leren, bitwijs te maken enzo... enkel ze blijft maar prutsen soms zelfs knijpen in je arm enzo ik treed dat altijd streng op en beloon als ze het niet doen. maar ze houdt vol, iemand ervaring mee?
Soms is'n 2,5 of zelfs 3jarige nog niet aan dat soort dingen toe. Dan 2 optie's of stoppen en nog laten door kleuteren of doorgaan en weten wat je doet. Heel conseqeunt zijn en blijven.
Hou in je achterhoofd dat het allemaal nog te vroeg is voor je paard qua bit. Maar met knijpen in je arm bedoel je daar bijten mee? Dat soort dingen gelijk vanaf dag 1 al afleren door of terug te bijten of 1x heel goed optreden ipv 1000x foei zeggen.
ff een stukje geqoute van'n pb om min dit topic duidelijkheid te krijgen.
truusdm schreef:
ik bedoel nijpen doorbijten doet ze niet. en ik straf haar concequent af
truusdm
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-09 16:26
ff ter verduidelijking mijn twee jaar staat heel veel op de wei, 2x in de maand werk ik er een beetje mee. je kunt best niet met een 3 jaar beginnen die nog nooit wat heeft gedaan die zijn al veel slimmer en sterker. je kunt best zorgen dat ze al een beetje in de hand zijn voor derest loopt zij op 2 hectare en heeft lekker veel tijd om te spelen enzo [/quote][/quote]
Ik zou nog niet teveel aandacht schenken aan het grondwerk. Ben die twee keer gewoon lekker met haar bezig knufflen, poetsen hoeven uitkrabben enz. Succes ermee!