mijn paard loopt op zijn achterhand heel stijf, hij buigt ook niet met zijn lichaam in de wendingen. Het is net alsof hij alleen in zijn nek buigt. Mn lesgever zei dat ik vaker kleine voltes moest maken, en grote voltes stilaan verkleinen en terug vergroten. Maar ik zou graag meerdere meningen hebben van wat ik hieraan kan doen.
Wellicht eens laten masseren door een happy athlete masseuse. www.happy-athlete.nl of misschien is je paard scheef of heeft hij moeite met het kantelen van het bekken www.paardensymmetrie.nl
tuintje70
Geplaatst: 10-07-09 13:22
neem eens contact op met health4horses daar kijken ze je hele paard na niet alleen de naar de spieren en gewrichten maar ook naar de voeding en je zadel e.d daarnaast heb je de mogelijkheid om je paard los te trainen in de seawalker.. echt een aanrader! kijk maar eens op hun site www.health4horses.nl
CarolineP
Geplaatst: 10-07-09 13:31
Ik vind ook dat je eerst moet uitsluiten dat er iets lichamelijks aan de hand is. Een bezoekje aan een ( goede) osteopaat kan daar duidelijkheid in geven. ( of natuurlijk je eigen DA)
Meschien ook een kleine tip om je paard even een beetje te stretchen voor je erop ga even de benen naar voren trekken ,de achterbenen naar boven duwen.
Ik merk dat het bij mij pony best werkt
Annouk
Geplaatst: 10-07-09 13:35
Inderdaad, sluit eerst even uit of het iets lichamelijks is. Misschien inderdaad even stretchen, en héél goed warm laten lopen, al zal dit misschien niet zo erg veel uithalen. Ga eens naar iemand die verstand van paardenspieren etc. heeft, die kan je misschien wel vertellen wat de oorzaak is en hoe je het kunt oplossen.
als er met zn gezondheid niks mis is dan heeft je instructrice gelijk.. veel voltes maken en veel 8jes, slangevoltes, veruimingen, verzamelingen en vooral zijgangen!!!
Eerst eventuele lichamelijke problemen uitsluiten.
Heb ook een tijdje te maken gehad met een stijf paard. Een vriendin van mij adviseerde me om hem 15 tot 20 minuten lekker te longeren. Zorg dat je paard lekker actief is en ontspannen, zodat hij los laat. Het is een goed teken wanneer je paard met zijn neus richting de grond loopt.