Jetstreams Fuego (v. Jetstream W) & ik @ Strijen (Z2+50)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoAnnii

Jetstreams Fuego (v. Jetstream W) & ik @ Strijen (Z2+50)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:54

Hallo allemaal,

Aangezien niemand anders foto's van mij mag plaatsen, open ik dit topic opnieuw.
Ik rij op dit moment Z2 met 50 winstpunten en af en toe een wedstrijdje ZZ-licht, hier heb ik al 2 winstpunten. Als Fuego er helemaal klaar voor is, ga ik over naar het ZZ-licht.
Ik ben vooral bezig om hem nog wat meer gedragen te laten lopen, ook moet de aanleuning soms nog wat stiller, wat de laatste tijd steeds beter gaat.
Wat puntjes van mij om op te letten:
- recht boven m'n paard blijven in de keertwendingen.
- benen lang houden. (ik heb al zulke korte beentjes :D )
- soms in draf moeten m'n schouders iets meer naar achteren, zoals in de uitgestrekte draf.
Deze foto's zijn gemaakt op de hippische dagen strijen, waar ik 2 dagen heb meegedaan en 3x winst heb gereden, (218,213,211) en 2x 2e ben geworden. En ik ben ook door naar de regiokampioenschappen!!
De foto's zijn van zondag van de laatste proef. Het was echt heel erg warm, dus ik ben erg tevreden dat we dan toch zo'n mooie prestatie hebben neergezet. Oja, de foto's zijn gemaakt door eetjuhhhh hier op bokt, en ik heb toestemming om ze te plaatsen.

Commentaar graag, maar hou het netjes. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes, :wave:

EsterW

Re: Jetstreams Fuego (v. Jetstream W) & ik @ Strijen (Z2+50)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:18

Prachtig! Ik durf eigenlijk helemaal niets te zeggen als ik dit zie (op weg naar ZZ licht en dan zou ík er iets zinnigs over moeten kunnen zeggen...? neeuh). Maar... zou je hier en daar het neusje er niet net iets verder eruit mogen rijden? Het geeft mij op sommige foto's (bijv. de 3e) wel een heel erg 'kin op de borst' gevoel. Of kraam ik onzin uit? Echt, mooie combinatie zijn jullie!

FuegoAnnii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:30

dankje, *D ik snap wat je bedoelt, hij wordt op sommige momenten wat te diep en daardoor achter de loodlijn, hier moet ik idd ook aan werken.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:33

Ik vind het een erg leuk en aansprekend paard, je zit er ook netjes op!
Hij is alleen wat schraal om te zien, zonde!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:34

Jezus hé! :oo wàt een paard zeg! je rijd erg netjes al ben ik het wel eens met hierboven :)

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:03

Ik vind hem inderdaad ook erg schraal..En als tip let op je benen ,je steek ze nu tijdens de oefeningen wat omhoog.. Ook zal ik hem wat meer van de grond af willen zien. foto 2 en 3 .
Maar gaat vast goed komen jullie zijn een leuk stel zo samen :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:43

mooi beestje zeg!
vind dat je hem erg netjes rijd, dus kan zo gauw geen commentaar verzinnen, ziet er dus goed uit! :)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:29

wat een mooie combi! ziet er goed uit, heb ook weinig commentaar.. misschien je tenen nog ietsjes naar binnen? op sommige foto's lijkt het of ze iets teveel naar buiten staan, maar dat kan ook aan de foto liggen. veel succes in ieder geval verder!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:52

Leuke combi.
Wat ben je op foto 3 aan het doen?
Voor dat ik alvast een conclusie trek :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:55

Ziet er goed uit! Heb jullie ooit wel eens live gezien in OB waar die zo enorm in de staak ging :=

Ik kan mij herinneren dat die best ziek is geweest en daarom niet erg vol om te zien? Of zit ik erg fout?

Probeer bij je kw echt op je binnenste zitbeenknobbel te blijven zitten, je zakt nu weg naar de buitenkant en lijkt wat in te knikken aan de binnenkant

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:10

Fu is nu juist weer wat voller!! hij was echt veeeel schraler, de laatste tijd heeft hij juist echt weer spieren bij!

FuegoAnnii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:11

@ LaFunkyJazz, sethlover en netam12 : het klopt wat MyWishMax zegt, hij is een hele tijd geleden erg ziek geweest, en was hij al z'n bespiering kwijt, we zijn er heel erg mee bezig en als je bij m'n vorige topics kijkt, zie je al duidelijk verschil. het duurt eenmaal lang en het zal nooit een heel dik bespierd paard zijn, dit zit niet in z'n bouw.
@Josie: zit nu zelf ook te bedenken wat ik op foto 3 aan het doen ben, geen idee. ik denk dat ik net aan het aandrijven ben ofzo? :?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:14

Ik denk dat Josie het heeft over de voorkant ;) :)
althans, dat vroeg ik me af..

Vind het knap dat je m weer op zo'n niveau hebt gekregen, nadat hij zo erg ziek is geweest :)

FuegoAnnii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:17

@Nonawen: ik heb geen idee, ik zie in ieder geval dat ie te kort en te diep wordt, misschien deed ik 'm tegen mn hand opdrijven?

bedankt allemaal voor de leuke reactie's :D

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:00

Ik dacht dat je SB aan het doen was, dan moet je jouw binnenbeen niet naar achteren want dan geef je tegenstrijdige hulpen (paard dient te buigen om je binnenbeen en kan dat zo niet) en kan je paard geen juiste SB doen.
De foto oogt wel alsof je SB aan het doen bent, verruimen lijkt me niet gezien de voorkant tenzij je erg schuin ergens heen wilt..............., maar ja ik reed de proef niet ;)
Maar kennelijk was je dat niet aan het doen, dus is dit niet aan de orde? :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:08

Ondanks de periode van ziekte wel een heel aansprekend paard om te zien. Voor de subtop zou hij van mij meer mogen kantelen in het bekken en iets meer rek houden in de bovenlijn.