Hij heeft er een handje van om zich dan om te draaien, ik pak de teugele dan altijd direct kort bij het bit vast en ''trek'' hem terug in die richting omdat ik een hekel heb aan omdraaien en wegrennen!
Voor enkele dingen heeft hij angst, vrachtwagens maar dat gaat steeds beter en voor de rest de normale dingen.
Ga altijd met hem alleen op pad, soms met anderen, de 1'ste 10 minuten zijn wat lopen met de rem erop, beetje hinniken maar als we eenmaal in het bos zijn is het prima.
Vandaag ook geweest en het regende net even flink, toen voorbij de loods/kast waarin ze heel veel herrie maakte op onverwachte momenten, verkee tegemoetkomend en ja hoor, meneer wilde niet meer.
Ik dus even flink aangespoord en geaaid en kom maar.....maar nee en het werd van kwaad tot erger.
Omdraaien, ik terug sturen met flink wat kracht want hij is erg sterk, toen hij dus genoeg kreeg van mij getrek gaan we maar omhoog en achterwaarts maar ik ga niet langs die loods want die herrie doodeng!!!
Na enkele minuten besefte ik dat dit gevaarlijk was en geen zin had want hij was totaal over de toeren en hoe harder ik schopte hoe hoger hij bokte en steigerd en probeerde zich om te draaien en de andere kant op te rennen.
Ik ben er dus afgestapt wat ik eigenlijk niet snel doe, aan de hand er langs maar niet met veel zin, stukje erlangs gelopen en toen erop, geen probleem, inmiddels waren we ingehaald door de tractor met aanhanger uit die ene loods.
Ik zit goed en wel en geeft been en ja hoor, goed verzet tegen mijn been, in de achteruit en weer niks he alleen ''ik ga niet'', want ook die tractor met kar is eng!
Dus toen die man uit de tractor maar erbij, heeft hem bij de teugel enkele meters meegevoerd voorbij de tractor en toen was het goed.
Lekkere bosrit gehad, geen problemen, wel een moment waar we even stil hadden gestaan en toen ik weg wilde weer even dat vreemde verzet en achteruit, maar dat was binnen een minut over alsof het niet de bedoeling was of hij begreep het niet.
De terugweg uiteraard dezelfde route als de heenweg, maar toen was het lawaai er niet maar dan ook geen enkel probleem!
Hoe lossen jullie zoiets op, en wat moet ik hierbij denken, is er ook een gedeelte ik wil niet van huis weg aan het bod of puur angst of verzet om er maar niet langs te hoeven?
In deze mate heb ik het dan ook nog niet met hem meegemaakt, maar wellicht dat de regen, het onverwachte lawaai, autot's en sinds een week verhuisd zijn wel meespelen?